به مناسبت هفته پدافند غیرعامل انجام شد؛

برگزاری همایش پدافند غیرعامل در مجتمع مس سرچشمه+تصاویر

  • شناسه خبر: 51157
برگزاری همایش پدافند غیرعامل در مجتمع مس سرچشمه+تصاویر

همایش پدافند غیرعامل در مجتمع مس سرچشمه برگزار شد.

همایش پدافند غیرعامل در مجتمع مس سرچشمه برگزار شد.

به گزارش “روراستی” محمدصادق بصیری عصر امروز در همایش پدافند غیرعامل در سالن فجر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اظهار داشت: پدافند یعنی داشتن اقتدار در همه عرصه‌ها و ما که میراث‌دار  آن‌همه تلاش و ایثار هستیم زمانی می‌توانیم حرف برای گفتن داشته باشیم که ضمن دیانت و تواضع، اقتدار هم در تمام زمینه‌ها داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان کرد: پدافند غیرعامل امروزه در کشور ما جایگاه خوبی پیدا کرده و دقیق، علمی و به‌روز  شده تا بتواند با همه تهدیدها به ویژه نفوذ مقابله داشته باشد.

وی تصریح کرد: استان کرمان دارایی‌های زیادی دارد که می‌تواند تهدیدهای زیادی را دربر گیرد، استان کرمان موقعیت جغرافیایی و اقلیمی عجیبی دارد؛ پیشانی شرق کشور و بیشترین کویر کشور را دارد می‌تواند در زمینه تهدیدات امنیتی خوب عمل کند که اگر سهل‌انگاری کند کشور دچار مشکل می‌شود اما نیروهای مسلح ما با همکاری‌های مجموعه امنیتی استان اقتدار آفریدند و استان هیچ‌گونه مشکلی ندارد و کویر ما با حضور همین نیروها تبدیل به فرصت شده است.

عملکرد پدافند غیرعامل در مجتمع مس سرچشمه رضایت‌بخش است

بصیری ادامه  داد: ما در برار تهدیدها و آسیب‌های طبیعی هم مواجه هستیم؛ کرمان استانی زلزله‌خیز است، سیل و توفان هم دارد که امسال هجوم ملخ‌ها هم اتفاق افتاده که هر آن می‌تواند اتفاقی در هر زمینه‌ای رخ دهد که باید همه آمادگی داشته باشند.

وی بیان داشت: مجتمع مس سرچشمه چشم و چراغ صنعت کشور و نقطه امید ما در سال رونق تولید است با همت کارکنان و مدیران و کارگران این مجتمع این صنعت به خوبی پیشرو است، در زمینه پدافند غیرعامل در این صنعت کار بسیار خوب پیش رفته است و رضایت‌بخش است.

بصیری خاطرنشان کرد: در استان کرمان بیش از چهارهزار و ۵۰۰ برنامه در هفته پدافندغیرعامل داریم استان کرمان پایلوت پدافند غیرعامل کشور شده و طرح جامع پدافند غیرعامل را کرمان سال گذشته رونمایی کرده و الان به مرحله مصون‌سازی رسیده است.

ضرورت آمادگی در برابرت تهدیدات حوزه‌های تخصصی

حسین احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: مجتمع مس سرچشمه به عنوان یک واحد تولیدی بزرگ کشور باید آمادگی خود را برای هرگونه اتفاق داشته باشد و همه شرایط را رصد کند.

وی ادامه داد: مانوری سال گذشته در حوزه سایبری در مسأله نفوذ شبکه‌های صنعتی و مجتمع برگزار شد که این مانورها باید منجر به اقدامات اصلاحی شود.

مدیر مجتمع مس سرچشمه تصریح کرد: در حوزه آی‌تی، مهندسی و حراست، اقداماتی شده و هر سال موضوع جدید و اقدام جدیدی طراحی می‌شود تا آمادگی در حوزه‌های تخصصی در کنار حوزه‌های عمومی داشته باشیم.

وی بیان کرد: از سال گذشته تا الان در حوزه‌های عمومی توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزاز در دستور کار قرار گرفته در حوزه پزشکی و آتش‌نشانی هم اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

احمدی افزود: برنامه برای بیوتروریسم حوزه جدی است که امروز در مجتمع مانوری برگزار می‌شود؛ ما مجتمعی داریم که در معرض خطراتی است که طبیعتا همه مجتمع‌ها و شرکت‌ها در معرض خطر هستند که در دنیا برای آن راهکار داده‌اند و می‌طلبد با برنامه‌ریزی همان‌طور که در توسعه و تولید و پشتیبانی خوب عمل شده خلأ سایر حوزه‌ها را پر کنیم.

تهدیدات اقتصادی و سایبری مهم‌ترین تهدیدات کشور است

سلاجقه مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان گفت: پدافند غیرعامل موجب کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، تأسیسات و تجهیزات می‌شود و سابقه تاریخی دارد.

وی بیان کرد: هفته پدافند فرصتی است که کارکردها و ضرورت‌های پدافند غیرعامل را تبیین کنیم و مردم را با این موضوع آشنا کنیم.

سلاجقه افزود: دارایی، تهدید و مصون‌سازی موضوع پدافند را در بر می‌گیرد، در حوزه تهدیدات که در حیطه وظایف سازمان پدافند غیرعامل است، یکی از تهدیدات، سخت است که قرارگاه پدافند غیرعامل و بحث فنی است، برای آن وجود دارد.

وی اضافه کرد: یکی از تهدیدها زیستی است که در حوزه‌های شش‌گانه زیستی، آب، انسان، حیوان، غذا، کشاوزی، محیط زیست و منابع‌طبیعی است  و تهدیدات سایبری که امروزه یکی از تهدیدات روز است و جهت مقابله با این تهدیدات بحث پدافند سایبر مطرح است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمان عنوان کرد: در حوزه تهدیدات دارایی‌ها کار پدافند، دارایی‌شناسی و سطح‌بندی دارایی‌ها و مصون‌سازی است که اثر تهدیدات را از بین ببریم یا به حداقل برسانیم امروزه از بارزترین تهدیدات در کشور تهدیدات اقتصادی و سایبری است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
پدافند رفسنجان سرچشمه غیرعامل
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :