روراستی گزارش می دهد؛

برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران در رفسنجان+تصاویر

  • شناسه خبر: 51232
برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران در رفسنجان+تصاویر

جشنواره موسیقی نواحی ایران در رفسنجان برگزار شد.

جشنواره موسیقی نواحی ایران در رفسنجان برگزار شد.

به گزارش “روراستی“به همت شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان جشنواره موسیقی نواحی ایران در سالن اجتماعات نظام مهندسی رفسنجان برگزار شد.

صدر دبیر این جشنوار اظهار کرد: جشنواره موسیقی نواحی ایران از ۱۶ تا ۱۹ آبان ماه در شهرکرمان و ۹ شهر استان کرمان مراسم افتتاحیه دارند. وی ادامه داد: در جشنواره امسال بالغ بر ۱۵۰ اجرا داریم که از اقوام مختلف هستند و در جشنواره حضور دارند.

دبیر جشنواره موسیقی نواحی ایران خاطرنشان کرد: محوریت این دوره از جشنواره روی منظومه تغزلی، منظومه تغزلی و بومی اقوام مختلف ایران است؛ در این دوره به طور مشخص ۲۳۴ شرکت کننده داریم که از ۲۳۴ شرکت کننده امسال برای اولین بار ۳۸ دانشجوی فارغ التحصیل رشته اتیو موزیک لوژی برای تهیه مقالات علمی و پژوهش های میدانی در جشنواره هستند.

وی عنوان داشت: در جشنواره ۱۹۶ نوازنده حضور دارد که از این تعداد ۱۵ نوازنده برای گروه سنی (ج) هستند و ۱۲ نوازنده برای بخش خارجی داریم که البته یک مهمان هم به عنوان برنامه گذار هلندی هستند که از هلند دعوت شده  تا گروه ها را ببینند و برای جشنواره های مختلف انتخاب کنند.

صدر در ادامه اظهار داشت: ۳۶ نوازنده از کرمان و ۱۳۳ نوازنده از سراسر کشور داریم که ۲۱ نفر زن و ۱۱۵ نفر مرد هستند.

وی تصریح کرد: یکی از بخش هایی که در این دوره از جشنواره داریم بخش پژوهش است که در سه روز برگزار می شود و ۸ سخنران دارد که ۶ نفر ایرانی و دو سخنران اهل کشور ترکیه هستند که در جشنواره حضور دارند.

صدر خاطرنشان کرد: محور این دوره از جشنواره در بخش پژوهش در روز اول به آشنایی به منظومه های موسیقی کرمان اختصاص دادیم و روز های دوم، مبحث تغییرات در موسیقی اقوام ایران و روز سوم مطالعه تطبیقی یکی از منظومه های تغزلی که در سراسر ایران وجود دارد به نام اصلی و کرم را برگزار می کنیم.

وی توضیح داد: یکی از رویدادهای جدیدی که در این جشنواره انجام شد نمایشگاه عکس است از اقوام مختلف ایران بوده یکی از هنرمند های منطقه ایلام این عکس ها را جمع آوری کرده و در یکی گالری های خصوصی شهر کرمان این نمایشگاه برپا شده است.

صدر همچنین برپایی نمایشگاه کتاب و سی دی و سی دی صوتی و تصویری و تخصصی موسیقی اقوام ایرانی را دیگر رخداد جشنواره دانست و نمایشگاه سازهای موسیقی اقوام مختلف را دیگر رویداد جشنواره نام برد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
ایران جشنواره موسیقی رفسنجان نواحی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :