وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارخانه تولید اسید در مجتمع مس سرچشمه مهمترین طرح زیست محیطی کشور است.

به گزارش “روراستی” رضا رحمانی امروز در سالن فجر مجتمع مس سرچشمه در حاشیه افتتاح طرح‌های مجتمع از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهور اظهار داشت: ۱۱هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان طرح در استان کرمان افتتاح کردیم و امروز در سرچشمه شاهد افتتاح مهمترین طرح زیست محیطی کشور هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شرکت مس عنصر استراتژیک است و در ذخایر رتبه هشتم  دنیاست که با اکتشافات جدید ۳۴.۵ میلیون تن ذخایر مس است و با اقدامات پیش رو امسال پیش‌بینی و هدفگذاری شده که به رتبه هفتم جهان برسیم.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه اول امسال ۱۵ درصد تولید مس افزایش داشته و ۱۸ درصد از برنامه جلوتر هستیم، خاطرنشان کرد: امسال رکورد تولید مس کاتدی با ۲۶۰ هزارتن در طول تاریخ شرکت محقق شد و برای سال ۹۹ برنامه‌ریزی برای تولید ۳۰۰ هزار تن انجام شده است.

رحمانی افزود: در حال حاضر غیر از طرح‌های امروز ۲.۵ میلیارد یورو طرح فقط در شرکت مس داریم که در کارخانجات جدید در کرمان، آذربایجان، سیستان و بلوچستان و یزد داریم.

وی اظهار کرد: مس می تواند استان کرمان را متحول کند که بسته به همت ماست‌.

رحمانی گفت: در حوزه انتقال آب از خلیج فارس که ابرپروژه انتقال آب با ۱۲ هزار میلیاردتومان سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌های مس، گلهر و چادرملو است تا پایان سال به سیرجان و اواسط سال آینده به سرچشمه و تا پایان سال آینده تا چادرملو خواهد رسید.

وی عنوان کرد: لوله‌گذارای پروژه انتقال آب ۸۲۵ کیلومتر است.

انتهای پیام/