پروژه افزایش ظرفیت تیکنرهای باطله شماره یک و دو و اصلاح تیکنر شماره ۴ که ظرفیت استحصال آب از باطله کارخانجات تغلیظ به میزان ۵٫۷ میلیون دیگر پروژه‌ای با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

طرح نوسازی کوره آند و چرخ ریخته‌گری شماره ۴ کارخانجات ذوب افتتاح شد، اعتبار این پروژه ۷ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و ۳۹ میلیارد سرمایه ریالی هزینه شده است، ظرفیت کوره تا پالایش ۲۵۰ تن در هر سیکل کار و ظرفیت چرخ به ریخته گری تا ۵۰ تن بر ساعت افزایش خواهد یافت.

پروژه افزایش ظرفیت و اصلاح سیستم نوار انتقال سنگ خردایش شده نیز ظرفیت انتقال ماده معدنی به کارخانجات تغلیظ از ۴۷۵۰ تن به ۵۵۰۰ تن در ساعت افزایش خواهد یافت که برای این پروژه ۴ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و ۱۲ میلیارد سرمایه‌گذاری ریالی شده است.

پروژه سیستم‌های هوشمند هشدار دهنده و بهینه‌سازی و مدیریت ناوگان معدن و سیستم ضدتصادم ماشین‌آلات معدن با هوشمندسازی و مدیریت بالغ بر ۲۰ دستگاه شاول و ۱۲۰ کامیون معدنی با سرمایه‌گذاری ارزی ۳ میلیون یورو و سرمایه ریالی ۲ میلیارد ریال در مجتمع مس سرچشمه افتتاح شد.

برای سرمایه‌گذاری این طرح‌ها به علاوه طرح اسیدسولفوریک به اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر می‌انجامد، در مجموع ۱۲۴ میلیون یورو و ۷۵۳ میلیارد ریال به کار رفته است.

انتهای پیام/

زژ