مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان عنوان کرد:

برداشت ۱۲۰ کیلوگرم زعفران در رفسنجان+تصاویر

  • شناسه خبر: 51786
برداشت ۱۲۰ کیلوگرم زعفران در رفسنجان+تصاویر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم از ۴۰ هکتار سطح زیر کشت در شهرستان ۱۲۰ کیلوگرم زعفران برداشت کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم از ۴۰ هکتار سطح زیر کشت در شهرستان ۱۲۰ کیلوگرم زعفران برداشت کنیم.

به گزارش “روراستی” حسین رضایی در حاشیه بازدید از مزرعه زعفران در منطقه خنامان اظهار داشت: کشت زعفران علاوه بر رونق اقتصادی در منطقه اشتغال ایجاد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان بیان داشت: امسال پیش‌بینی می‌شود از ۴۰ هکتار  سطح زیر کشت زعفران در شهرستان۱۲۰ کیلوگرم  برداشت شود؛ امسال ۵۰ تن پیاز کشت شده و اراضی جدید زیر کشت رفته است.

وی عنوان داشت: حدود هفت هکتار سال جاری زیر کشت رفته و به طور میانگین سالانه  بین هفت تا ۱۰ هکتار به سطح زیرکشت شهرستان افزوده می‌شود.

رضایی با اشاره به ارزآوری که زعفران دارد، گفت: به ازای هر متر مکعب مصرف آب ۲٫۵ تا ۳ دلار ارزآوری دارد که موجب شده کشاورزان به سمت کشت زعفران بروند.

وی ادامه داد: در زمینه گیاهان دارویی توسعه و ترویج آن صورت گرفته به طوری که زرشک، گل محمدی و عناب در منطقه جوابگو بوده و دولت حمایت خیلی خوبی انجام می‌دهد.

رضایی با اشاره به اینکه ۸۰ هزار هکتار سطح زیر کشت پسته در شهرستان داریم، افزود: سال آینده پیش‌بینی خیلی خوبی در زمینه تولید پسته داریم.

وی با بیان اینکه کم‌آبی موجب شده کشاورزان از کشت‌های جایگزین استقبال کنند همچنین در زمینه شیلات هم خیلی راغب هستند که امیداوریم در کنار پسته توسعه کشت‌های جایگزین داشته باشیم، افزود: در بحث اصلاح نژاد دام توفیق خوبی حاصل شده در شهرستان نزدیک به سه هزار دام اصلاح‌شده با نژادهای جدید داریم که می‌توانیم برای تکثیر استفاده کنیم.

رضایی متذکر شد: کارشناسان در خدمت کشاورزان هستند تا دانش فنی را در اختیارشان بگذارند و تسهیلات هم ارائه می‌شود تا کشت‌های جایگزین رونق پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
خنامان رفسنجان زعفران کشت جایگزین
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :