معاون وزیر بهداشت گفت: هیچ کمبودی در واکسن آنفلوآنزا در هیچ کجای کشور نداریم حتی بیمارستان‌های خصوصی هم می‌توانند این واکسن را دریافت کنند و این بیماری تا سه هفته دیگر ادامه دارد.

به گزارش روراستی، معاون وزیر بهداشت در سیرجان گفت: طرح هر خانه یک پایگاه بهداشتی امسال به صورت پایلوت در سه استان و شهر قزوین، کاشان و سمنان شروع شده و در این طرح یک نفر در هر خانوار آموزش‌های لازم را در سه حیطه پیشگیری، درمان‌های اولیه و توانبخشی می‌بینند و این افراد توانمند می‌شوند که سفیران سلامت ما در خانوار هستند و با ارتباطی که با شبکه درمان و سلامت دارند مراقب خانه‌های خود هستند.

رئیسی در مورد آنفلوآنزای اخیر هم افزود: موج آنفلوآنزا هرساله با سرد شدن هوا داشتیم ولی امسال هم سه هقته زودتر آمد و هم نوع ویروسی که شایع شد مهاجم تر و ژنتیک یافته‌تر بود و فراگیری بیشتری داشت.

وی گفت: هیچ کمبودی در واکسن آنفلوآنزا در هیچ کجای کشور نداریم حتی بیمارستان‌های خصوصی هم می‌توانند این واکسن را دریافت کنند و این بیماری تا سه هفته دیگر ادامه دارد و بیش از ۴ هزار نفر را در بیمارستان‌های کشور بستری کرد و تعدادی هم مرگ و میر داشتیم که قاعدتا آنها از گروه‌های پرخطر یا دارای بیماری‌های دارای پیش زمینه و قلبی بودند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت توصیه کرد: از خود درمانی پرهیز شود و حتما گروه‌های پرخطر مثل زنان باردار و … واکسن را دریافت و ترزیق کنند.

رئیسی افزود: شهرستان سیرجان از مناطقی است که شاخص‌های بهداشتی قابل قبولی دارد و مدیریت و برنامه‌ریزی در این حوزه خیلی خوب و مناسب است و در کنترل بیماری‌های واگیر و مدیریت در حوزه بیماری‌های غیرواگیر خوب عمل کرده است.

انتهای پیام/