فرماندار رفسنجان گفت: با اجرای طرح جمع‌آوری متکدیان در این شهر تعداد آن‌ها کاهش داشته است.

به گزارش “روراستی” مجید فصیحی‌هرندی امروز در جلسه ساماندهی متکدیان اظهار داشت: طرح جمع‌آوری متکدیان در رفسنجان در حال اجراست خوشبختانه با اجرای این طرح تعداد متکدیان به تعداد انگشت دست می‌رسد.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه در رفسنجان کودکان کار رفسنجان نداریم، ادامه داد: متکدیان اگر رها شوند دوباره به منجلاب اعتیاد گرفتار می‌شوند؛ متکدیان جمع‌آوری‌شده به مراکز ترک اعتیاد معرفی شوند تا با ترک اعتیاد به آغوش گرم خانواده برگردند.

وی تصریح کرد: تکدی‌گری کار پرسودی است نباید به آن‌ها کمک کرد، مردم باید بدانند که به متکدیان کمک و نهادهای حمایتی و خیریه‌ها بهترین جا برای کمک به نیازمندان هستند.

فرماندار رفسنجان عنوان داشت: بیش از ۶۰ هزار تبعه افغانستانی در این شهرستان وجود دارد، موضوع ساماندهی اتباع بیگانه به ویژه کودکان اتباع که در شهر پرسه می‌زنند و رفتارهای نامناسب از خود نشان می‌دهند که تبعاتی در بر دارد باید این موضوع را به عنوان مطالبه‌گری به وزارت کشور ببریم و از این نهاد مدد بگیریم.

محسن اسماعیلی مدیر مؤسسه خیریه کوثر رفسنجان بیان کرد: افراد متکدی برخی هستند که در کنار قاچاق مواد مخدر تکدی‌گری می‌کنند و از شهرهای دیگر به رفسنجان می‌آیند.

وی بیان داشت: وضعیت رفسنجان نسبت به سال‌های قبل از نظر متکدیان خوب است اما نیازمندان واقعی شهرمان را به خیریه‌ها بسپارید، بیشترین جا داروخانه‌ها و پمپ بنزین‌ها است که چندین‌بار پیگیری شده اما به افراد تذکر نمی‌دهند که به متکدیان کمک نکنند.

 اتباع قاعده شهرنشینی را نمی‌پذیرند

بتول ریاحی فعال اجتماعی اظهار کرد: بودجه‌ای که کمیساری عالی کشور می‌دهد برای افراد اتباع مجاز است اما در رفسنجان به غیرمجازها هم خدمات ارائه می‌شود.

محمد مختاری معاون خدمات شهری شهرداری رفسنجان گفت: نیاز است فضای مجازی، آموزش وپرورش و رادیو و رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی زندگی قانونمندانه اتباع بیگانه و ساماندهی متکدیان تلاش کنند.

محمدرضا عظیمی‌زاده شهردار رفسنجان خاطرنشان کرد: حتی پیامبر (ص) هم در بحث هدایت مردم تلاش می‌کردند؛ بحث‌های اجتماعی بخشی دست ما مسئولان است در رفسنجان ظلمی از ناحیه اتباع بیگانه به مردم می‌رسد، خود مردم این‌ها را می‌آورند، که باید توجیه شوند.

وی ابراز داشت: شهرنشینی با شهروندی فرق می‌‌کند، اتباع قاعده شهرنشینی را نمی‌پذیرند برخورد با آن‌ها هم تبعاتی دارد برای اتباع مجاز که شناسایی شدند می‌توان مسئولیت داشت اما برای غیرمجازها نمی‌شود.

شهردار رفسنجان گفت: برای متکدیان بی‌خانمان گرمخانه ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/