رئیس منابع طبیعی رفسنجان مطرح کرد:

کاشت ۳۰ هزار نهال تاغ در شهرستان رفسنجان

  • شناسه خبر: 51846
کاشت ۳۰ هزار نهال تاغ در شهرستان رفسنجان

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان گفت: از ۱۴ آذرماه تا پایان ۱۵ دی‌ماه ۳۰ هزار نهال تاغ در شهرستان کاشته خواهد شد.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان گفت: از ۱۴ آذرماه تا پایان ۱۵ دی‌ماه ۳۰ هزار نهال تاغ در شهرستان کاشته خواهد شد.
به گزارش “روراستی” جلال حسن‌شاهی در نشست خبری اظهار داشت: سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور طرح سراسری کاشت چهار میلیون نهال در سراسر کشور را در تاریخ ۱۴ آذرماه با شعار «نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز» اجرا می‌کند.
رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان با بیان اینکه سهمیه رفسنجان در این طرح چهار هزارگونه گیاهی تاغ است، ادامه داد: در رفسنجان چهارهزار نهال از گونه گیاهی تاغ در روز ۱۴ آذرماه در مسیر کبوترخان به رفسنجان کاشت می‌شود که از پنج روز قبل این طرح در شهرستان آغاز شده و تا پایان ۱۵ دی‌ماه ۳۰ هزار نهال کاشته خواهد شد.
وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح از تمامی ارگان‌ها ازجمله بسیج سازندگی، هلال‌احمر، همیاران و دوستداران طبیعت، مرتع‌داران عشایر، دانشجویان و دانش‌آموزان از تمامی اقشار دهیاری‌ها و شهرداری‌ها جهت مشارکت دعوت به عمل می‌آید و سرویس ایاب و ذهاب ساعت ۸ صبح روز ۱۴ آذرماه از محل اداره منابع‌طبیعی رفسنجان مهیا است.
حسن‌شاهی خاطرنشان کرد: منطقه پیشنهادی رفسنجان برای اجرای این طرح مسیر رفسنجان- کبوترخان است، از آن‌جایی که این منطقه حساس به فرسایش بادی است برای کاهش اثرات ریزگرد، فرسایش بادی و کاهش خسارت به مناطق پایین ‌دستی ، تأسیساتی و روستایی نیازمند پوشش گیاهی در این مناطق هستیم.
وی تصریح کرد: برای اینکه مخاطرات ریزگرد بر روی جاده‌های مواصلاتی و روستاهای پایین‌دست کمتر شود باید یک پوشش گیاهی در منطقه استمرار پیدا کند و بهترین گونه گیاهی نیز که پیشنهاد شده و قبلاً کار شده تاغ است چون گونه مهمی است که در برابر کم‌آبی، باد و پوشش خوبی ایجاد می‌کند.
انتهای پیام/

برچسب ها:
تاغ جاده کرمان رفسنجان کبوترخان منابع طبیعی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :