نماینده ولی فقیه در کرمان:

انتخاب امام جمعه برای رفسنجان کار سختی بود

  • شناسه خبر: 51969
انتخاب امام جمعه برای رفسنجان کار سختی بود

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: انتخاب جایگزین امام جمعه سابق رفسنجان کار ساده‌ای نبود بعد از مطالعه جدی به شخصیتی رسیدند که آن هم در هرجا قدم گذاشت خیر و برکت را به ارمغان آورد و از هرجا خداحافظی کرد که توده‌های مردم علاقمند به ادامه کارش بودند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: انتخاب جایگزین امام جمعه سابق رفسنجان کار ساده‌ای نبود بعد از مطالعه جدی به شخصیتی رسیدند که آن هم در هرجا قدم گذاشت خیر و برکت را به ارمغان آورد و از هرجا خداحافظی کرد که توده‌های مردم علاقمند به ادامه کارش بودند.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی در جمع مردم رفسنجان در حاشیه استقبال مردم رفسنجان از حجت‌الاسلام عسکری امام جمعه جدید رفسنجان اظهار داشت: مردم این شهرستان با ایمان همراه با اخلاص و شجاعت و شهامت در دوران سخت مبارزه و در خدمت امام، انقلاب را به وجود آوردند و در دفاع از انقلاب ازجمله شهرستان‌هایی است که دین خود را به‌خوبی ادا کرد و سند زنده آن نزدیک به یک هزار شهید این شهرستان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان بیان کرد: در رأس آن علمای بزرگ و مخلص این شهرستان که مردم با مراجعه به آن‌ها ایمان، اخلاق تقوا و در خط امام بودن را یاد گرفتند و به بهترین وجه ممکن عملیاتی کردند و از همه علمای این شهرستان تجلیل می‌کنم.

وی تصریح کرد: انتظاری که از نماز جمعه وجود دارد، حقیقتا قلب تپنده فرهنگی یک شهر نماز جمعه است و محل اجتماع مسلمانان در هر هفته است و از آن‌جا که اسلام به اجتماع مسلمین اهمیت ویژه قائل است اجتماع روزانه و هفتگی را در برنامه‌های اسلام است.

امام جمعه کرمان بیان داشت: انتظاراتی که از نمازجمعه‌ها می‌رود این است که بر محور اخلاق و ترویج اخلاق اسلامی کار خود را از آغاز تا انجام در همین محور به‌صورت جدی قرار دهد و خطیب جمعه زمانی به نماز جمعه حاضر می‌شود و در جمع مؤمنان خطابه می‌کند یکی از انتظارات این است که اخلاق را در قول و عمل رعایت کند.

وی خاطرنشان کرد: خطیب جمعه در قامت یک معلم اخلاقی که هر هفته مردم انتظار می‌کشند تا در نماز شرکت کنند و مطالب اخلاقی و معنوی خود را از امام جمعه بشنوند، است و در واقع یک کلاس اخلاق مبتنی بر آیات و روایات است.

علیدادی‌سلیمانی ابراز داشت: رسالت بزرگی است که اگر در این رسالت نماز جمعه موفق شود آثار و برکاتش در همه رده‌ها و در توده‌های مردم و همه اقشار کاملا نمایان خواهد شد.

وی گفت: رسالت دیگر نماز جمعه معرفت و شناخت است چون این نماز عبادی سیاسی است یعنی باید شناخت جامعه و نسل جوان از زمان خود از اوضاع و احوال و جهان اطراف و آن‌چه که در جهان اسلام می‌گذرد باید این شناخت شکل گیرد و افزایش پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان بیان داشت: اسلام بر دو محور توحید و وحدت با شعار واحد پایه‌گذاری شده است محور وحدت در اسلام، نبوت، رسالت و امام معصوم است و در زمان غیبت امام معصوم ولایت‌فقیه است.

وی تأکید کرد: وحدت نیاز جدی جامعه است که محور ارزش‌های اسلامی و ارزش‌های دینی و امامت، ولایت جامعه است.

علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: گفتمان انقلاب و اسلام رسالت دیگر نماز جمعه است و نمازجمعه‌ها محل گفتمان انقلاب اسلامی هستند تا این گفتمان آن رسالت اصلی خودش را انجام دهد و گفتمان‌های دیگری که در کنار آن یا ممکن است در زمان‌های مختلف مطرح شوند کاملا مشخص شوند که چقدر از گفتمان انقلاب و نظام اسلامی فاصله دارند.

وی تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی عدالت‌محور و حرکت در خط شهداست.

علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: فعالیت‌های تحول‌آفرین رمضانی‌پور در قشم را دیدیم و آثارش برکسی پوشیده نیست و سال‌های سال ماندگار خواهد بود و علی‌رغم اینکه مردم قشم به شدت خواستار ماندگاری وی اما وی به رفسنجان منتقل شد و در زیرساخت‌های این شهر تلاش‌های تاریخی کرد که این ظرفیت و اخلاص ضمن اینکه در پیشگاه خداوند اجرش محفوظ است اما امیدواریم  از این شخصیت برجسته در سنگر دیگر در آینده نزدیک استفاده کنیم تا نظام از آن بهره‌مند شود.

وی توضیح داد: به دلیل اینکه حجت‌الاسلام رمضانی‌پور خودش تقاضای هجرت از رفسنجان داشت مقبول واقع شد و بحث جایگزینی او مطرح شد در رفسنجان با دو مشکل در جایگزینی مواجه بودیم مشکل اول اینکه رفسنجان شهر ویژه‌ای است و هرکسی در امامت جمعه این شهر موفق نخواهد بود.

علیدادی‌سلیمانی اضافه کرد: جای شکرش باقی‌ست که رفسنجان فضلا، علما و تحصیل‌کرده‌های فراوانی دارد که در شهرهای متعد محور فرهنگی هستند انتخاب جایگزین امام جمعه سابق رفسنجان کار ساده‌ای نبود بعد از مطالعه جدی به شخصیتی رسیدند که آن هم در هرجا قدم گذاشت خیر و برکت را به ارمغان آورد و از هرجا خداحافظی کرد که توده‌های مردم علاقمند به ادامه کارش بودند.

علیدادی‌سلیمانی گفت: پاکی، طهارت و صداقت و تلاش جزء برنامه‌های اصلی حجت‌الاسلام عسکری در کوهبنان، زرند، بم، جیرفت، دزفول و …بود همه را تجربه کرد و وقتی اسمش مطرح شد همه دنبال او بودند که امامت جمعه را عهده‌دار شود از آن‌جا که فرزند این دیار است به امامت جمعگی رفسنجان معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان نماز جمعه نماینده ولی فقیه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :