معاون مرکز تحقیقات بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر فرصت شغلی به قدری ارزشمند است که دولت‌ها باید به جامعه کارگری و کارفرمایی کمک کنند که فرصت شغلی حفظ شود.

به گزارش روراستی، گودرزی عصر امروز در آیین اختتامیه همایش معدن و صنایع معدنی در مجموعه فرهنگی هنری آزادی شهر سرچشمه رفسنجان با اشاره به اینکه بخش معدن در کنار صنعت، کشاورزی و خدمات از بخش‌های اقتصادی هر کشور است، اظهار داشت: ۲ درصد اقتصاد جهانی از معدن برآورد شده و در کشور ما ۱٫۲ درصد است که با صنایع معدنی و زنجیره تولید موادمعدنی به ۸ درصد می‌رسد.

معاون مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: ۵ هزار و ۵۰۰ معدن در کشور داریم که با ۹۵ هزار کارگر؛ بخش معدن‌کاری همگن نیست، ۵۰ درصد ارزش افزوده در معدن سنگ‌آهن، ۳۰ درصد در معادن مس، ۴ درصد در معدن سنگ‌آهک، ۴ درصد سنگ تزئینی و ۳٫۳ درصد زغال سنگ است.

وی با بیان اینکه اداره بازرسی کار به استناد ماده ۱۰۵ پیگیری قضائی مسائل را عهده‌دار است، افزود: هر فرصت شغلی به قدری ارزشمند است که دولت‌ها باید به جامعه کارگری و کارفرمایی کمک کنند که فرصت شغلی حفظ شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: در کشور ما ۵۰ سال پیش مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی بهداشت کار تشکیل شد امسال پیشنهاد الحاق به مقاوله‌نامه شماره ۱۷۶ با عنوان ایمنی بهداشت در معادن تدوین و تقدیم دولت شد که ۲۴۰ قلم استاندارد قرارداد تنظیم شده که ۲۷ مورد آن مربوط به تجهیزات ماشین‌آلات معدنی است.

۶۰ درصد حقوق و عوارض دولتی در ایران از معادن کرمان است

زیدآبادی مدیر امور ایمنی مجتمع مس سرچشمه عنوان داشت: ۶۰ درصد حقوق و عوارض دولتی در ایران از معادن کرمان است که نشان می‌دهد فعالیت معدنی در این استان بالاست.

وی بیان داشت: باتوجه به اینکه کارخانه اسید سرچشمه راه‌اندازی شده صنایع پایین‌دستی و جنبی زیادی در منطقه ویژه اقتصادی راه‌اندازی خواهد شد که باید از هم‌اکنون بنیان‌های hse را به درستی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/