تاراج منابع ملی مردم ایران «دیتاسنتر رفسنجان یا فارم ماینینگ»

  • شناسه خبر: 52101
تاراج منابع ملی مردم ایران «دیتاسنتر رفسنجان یا فارم ماینینگ»

پروژه دیتا سنتر تاراج منابع ملی است.

پروژه دیتا سنتر تاراج منابع ملی است.

به گزارش روراستی به نقل از کانال @ASICNEWS، در حالی که مردم در کشور خودشان محروم از استفاده منابع داخلی هستند، در حالی که برق کشور باید به آنها صادر شود! در حالی که قیمت گاز را ۴۰۰ برابر می کنند! در حالی که بدترین توهین ها  و تحقیرها در چند ماه گذشته شامل حال کسانی می شود که جز رونق اقتصادی کشور چیز دیگری نمی خواستند. در حالی که بیش از ۵ هزار میلیارد تومان از سرمایه های آنها در سکوت خبری رسانه ملی نابود می شود، در حالی که فرصت ها یکی پس از دیگری توسط دولت و مسئولین می سوزد…

می شنویم در همین حوالی به دور از جوش و خروش فعالین واقعی صنعت ماینینگ کشور، کسانی که شبانه روز در حال تلاش برای اصلاح مصوبه پر از اشتباه هیئت دولت و وزارت نیرو هستند، عده ای که کم از (مافیای برق) ندارند در حال توسعه فارم های ماینینگ خود می باشند، آن هم با برق شبکه سراسری. اما چطور ماینینگ برای یک عده بد است و باید از ۷۰ خوان رد شوند برای گرفتن مجوزها، اما بعضی نور چشمی ها به راحتی از منابع داخلی کشور استفاده می کنند بدون هیچ نگرانی، آن هم نه ایرانی بلکه از کشور دوست چین است.

چندی پیش در خبرها شنیدیم، وزیر اقتصاد در مراسم افتتاح پروژه ای در یکی از مناطق ویژه اقتصادی کشور خبر از سرمایه ‌گذاری بزرگ داد، با مشارکت شرکت های چینی در راه انداری یک مرکز دیتاسنتر با سرمایه ‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری. تا اینجای خبر همه چیز عادی به نظر می رسد و مشکلی نیست.

از این طرف آبان همین امسال رنجبرزاده مدیرعامل شرکت تاپ‌اکو خاورمیانه و سرمایه‌گذار ایرانی فروکروم رفسنجان در پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران «گروه توسعه سرمایه گذاری ایران و چین» گفت: ما تاکنون چندین پروژه در ایران اجرا کرده‌ایم، این پروژه‌ها شامل کارخانه فروکروم رفسنجان بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری، پست برق و دیتاسنتر رفسنجان که در مجاورت همین کارخانه قرار دارد و یک مجموعه را تشکیل می‌دهند و همچنین واحد دیتاسنتر توسعه پست برق و ماینینگ که یک پروژه بسیار عظیم است.

خوب می پردازیم به یکی از این پروژه ها یعنی همان “مرکز دیتاسنتر” که به گفته فرماندار رفسنجان «بزرگترین دیتا سنتر منطقه خاورمیانه در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان است» (ایسنا/شهریور ۱۳۹۷ / کد خبر ۵۸۳۰۵ )؛ طبق اطلاعات به دست آمده در فاز اول این پروژه با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری معادل ۱۲۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، این دیتاسنتر در زمینی به وسعت ۵۰۰ هکتار می باشد و قرار است در فاز اول ۱۰ هزار سرور در این شهرک نصب و تعبیه شود که با راه اندازی کامل، این مرکز به بزرگ ترین مرکز دیتاسنتر در خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

همانطور که فرماندار رفسنجان و وزیر اقتصاد قول داده بودند رفتیم تا ببینیم  بزرگترین دیتاسنتر خاورمیانه چه شد! فاز اول و دوم این “دیتاسنتر” به بهره برداری رسیده بود، اما هیچ خبری از یک سرور هم در این محل یافت نکردیم!!! به جای آن تا چشم کار می کرد دستگاه های ماینینگ بود و محیط دیتاسنتر بیشتر شبیه فارم ماینینگ، برادران چینی هم مشغول مدیریت پروژه برای بهره برداری فازهای جدید، قرار بود بیش از ۵۰ هزار دستگاه در این محل نصب شود برق این دستگاه ها هم از خطوط انتقال و پست برق ۲۳۰٫۳۳ کیلوولت فروکروم تامین می شد، ۱۷۵ مگاوات آنهم مستقیم از شبکه برق سراسری با قیمتی به بسیار ناچیز.

همانطور که می دانید صنعت ماینینگ و فعالین این حوزه از توسعه و پیشرفت این صنعت بسیار خشنود خواهند شد و در چند ماه گذشته تمام تلاش خود را کرده اند که همگان بتوانند از این فرصت طلایی به صورت برابر برای پویایی اقتصاد کشور و گذر از این دوران ناخوشایند بهره ببرند، اما چرا کفه عدالت برای بعضی ها سنگین تر است و برای بعضی ها هر چقدر هم تلاش می کنند هیچ تکانی نمی خورد؟

به راستی ما را چه می شود؟

 تحقیق میدانی ما از پروژه فارم ماینینگ رفسنجان

در فیلم به وضوح می توان  خطوط انتقال و پست برق ۲۳۰٫۳۳ کیلوولت فروکروم رفسنجان را مشاهده کرد، هیچگونه نیروگاهی، برق این مجموعه را تامین نمی کند و درحال حاضر فاز های ۱ و ۲ این پروژه با بیش از ۱۰ هزار دستگاه ماینینگ از برق سراسری کشور استفاده می کنند. این طرح با مشارکت شرکت چاینا انرژی و با  سرمایه‌گذاری چین در ایران که با حضور پورابراهیمی و انارکی‌محمدی نماینده رفسنجان و انار در مجلس در کشور چین به امضا رسیده است.

برچسب ها:
انارکی محمدی برق پورابراهیمی رفسنجان ماینینگ منطقه ویژه اقتصادی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی وزیری

    سلام و خسته نباشید شما یک گزارش بلند بالا و طولانی گذاشتید اما در آن هیچ توضیحی برای مخاطبانتان قرار ندادید که این پروژه کلا چیست و کارش چیه و برا مخاطب بی سوادی مثل من روشن کنید موضوع چیه . با تشکر

    محسن

    ۰۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ چرا معاملات بیت‌کوین اشکال شرعی دارد؟/ هیچ مرجعی فتوا به جواز نداده است عضو شورای فقهی بورس با بیان اینکه ۲ فاکتور شرعی "مالیت نداشتن" و "غرری بودن" سبب بطلان معاملات بیت‌کوین است گفت: دستگاه‌های استخراج‌کننده هم اگر صرفاً برای استخراج بیت‌کوین کاربرد داشته باشد، معامله‌اش جایز نیست. https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/06/06/2085096/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D9%84-%D8%B4%D8%B1%D8%B9%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D9%87%DB%8C%DA%86-%D9%85%D8%B1%D8%AC%D8%B9%DB%8C-%D9%81%D8%AA%D9%88%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

    شهروند

    حجت‌الاسلام سیدعباس موسویان، عضو شورای فقهی بانک مرکزی و نظریه‌پرداز بانکداری اسلامی درباره تعریف اسلام از پول گفت: در اسلام صرفا کالاهای حقیقی از جمله طلا یا سکه طلا، نقره یا سکه نقره، برنج، خرما، گندم، جو و نمک به عنوان پول به رسمیت شناخته می‌شوند و اگر بخواهیم با این تعریف به بیت کوین یا نمونه‌های مشابه نگاه کنیم، بیت کوین به هیچ وجه کالا محسوب نمی‌شود چرا که دارای ارزش ذاتی و پشتوانه نیست. وی ادامه داد: با توجه به آیه قرآنی وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرِینَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا به معنای «و خداوند هیچ گاه برای کافران نسبت به جامعه مومن و با ایمان راه تسلط باز نخواهد کرد»، باید گفت که بیت کوین یا ارزهایی مشابه که باعث می‌شود ثروت جامعه با ایمان و مسلمان به جیب کافران راهی شود و شرایط برای تسلط آنها در جامعه ایجاد کند یک روش مالی نامشروع و ناصحیح است. موسویان تاکید کرد: معامله با بیت‌کوین و پول‌های مجازی از لحاظ شرعی اشکال دارد. مراجع تقلید درباره بیت کوین و ارزهای رمزینه چه می‌گویند؟ حضرت آیت الله مکارم شیرازی: معامله با بیت کوین و ارزهای رمزنگار به دلیل اینکه نسبت به آنها ابهامات زیادی مطرح می‌شود، اشکال دارد. آیت الله هاشمی شاهرودی: بر اساس ابهامات فروان در نوع معامله با ارزهای مجازی استفاده از این پول جایز نیست. آیت الله صادقی گلپایگانی: معامله با پول‌های دیجیتالی حرام است و به کل باطل است. آیت الله شبیری زنجانی: در صورتی که استفاده از این ارزها خلاف قانون باشد و باعث ایجاد فساد اقتصادی باشد، هرگونه معامله با این ارزهای مجازی اشکال شرعی دارد. آیت الله وحید خراسانی: معامله با پول‌های مجازی باطل است. آیت الله نوری همدانی: ورود در معامله پول‌های مجازی اشکال شرعی دارد. حجت‌الاسلام سیدعباس موسویان: معامله با بیت‌کوین و پول‌های مجازی از لحاظ شرعی به دلیل عدم اعتماد اشکال دارد.

    نادر

    والا ما که نمیدانیم دیتا سنتر چیست ، ماینینگ کدام است ، فقط اگر محلی برای بخوربخور جدید باشد که خدا باعث و بانیش را لعنت کند ولی اگر واقعا" به قصد اشتغال و رونق اقتصاد ایجاد شده ماهم ممنون شان هستیم .

    محسن

    نماینده رفسنجان و انار که این قرارداد را در چین امضا کردند توضیح دهند و شفاف سازی کنند.

    رسا

    رانت که میگن شاخ و دم نداره راست وچپ هم نداره فقط مهم پرشدن جیب یک عده محدوده.