نماینده مردم رفسنجان در مجلس:

دست دولت از سر بخش خصوصی برداشته شود/سهم دولت از پرداخت مالیات کمتر از ۲ درصد است

  • شناسه خبر: 52256
دست دولت از سر بخش خصوصی برداشته شود/سهم دولت از پرداخت مالیات کمتر از ۲ درصد است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: یک هزار و ۴۸۳ هزار میلیارد تومان بودجه شرکت‌های دولتی است اما مالیات را بخش خصوصی می‌پردازد کمتر از ۲ درصد مالیات شرکت‌های دولتی می‌پردازند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: یک هزار و ۴۸۳ هزار میلیارد تومان بودجه شرکت‌های دولتی است اما مالیات را بخش خصوصی می‌پردازد کمتر از ۲ درصد مالیات شرکت‌های دولتی می‌پردازند.

به گزارش روراستی، احمد انارکی‌محمدی در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با ابراز گله‌مندی از عدم حضور استاندار در این جلسه اظهار داشت: مشکلات در رفسنجان و انار زیاد است انتظار داریم برای جلسه بخش خصوصی که مهم‌ترین بخش جامعه ما که برای کمک می‌آید، استاندار حضور داشته باشد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان کرمان استانی تأثیرگذار در پارلمان است کل برنامه‌های اتاق بازرگانی به عهده کرمان است و کمیسیون اقتصادی باحضور کرمانی‌ها فعالیت می‌کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت فاصله‌اش با بخش خصوصی زیادی است وقتی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم در بحث شرکت‌داری دولت، ۳۸۴ شرکت دولتی بیش از ۷۵ درصدشان سهم دولت است بانک‌ها را مکلف کردیم که بنگاه‌داری نکنند هنوز از بنگاه‌داری خارج نشدند و دولت نیز همین‌طور.

وی عنوان داشت: یک هزار و ۴۸۳ هزار میلیارد تومان بودجه شرکت‌های دولتی است اما مالیات را بخش خصوصی می‌پردازد کمتر از ۲ درصد مالیات شرکت‌های دولتی می‌پردازند.

انارکی‌محمدی ابراز داشت: بخش خصوصی مظلوم واقع شده و دست دولت باید از سر بخش خصوصی برداشته شود باتوجه به شرایط کشور و جنگ اقتصادی  شرایط غیرطبیعی است و شرایطی است که جلسه سران قوا تشکیل می‌شود در حالی‌که تاکنون چیزی با این عنوان نداشتیم.

وی اضافه کرد: به بحث مالیات باید کمک شود ۵۵ میلیارد دلار ارز نفتی وارد کشور می‌شود و همه‌جا توزیع می‌شود، ۴۷ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و همین‌میزان واردات داشتیم نیمی از این ارز برای پسته و بیشترین آن از استان کرمان است.

انارکی‌محمدی با اشاره به بحث بانکداری اسلامی که در حال پیگیری است، افزود: کار خوبی است که یک‌بار برای همیشه بانکداری اسلامی داشته باشیم چراکه همه کارخانه‌داران، کشاورزان و…از این نوع بانکداری لطمه دیدند.

وی خاطرنشان کرد: طرح شورای مرکب که از کمیسیون اقتصادی مجلس آمد در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد موافقت آیت‌الله رئیسی هم قرار گرفت و رای آورد، براساس آن برای شرکت‌هایی که تا چهار میلیارد تومان وام گرفتند می‌توانند براساس قرارداد اولیه سود ساده محاسبه شود و افراد حقیقی که تا ۵۰۰ میلیون تومان وام گرفتند می‌توانند استفاده کنند که سود مرکب حساب نشود.

انارکی‌محمدی بیان داشت: شرکت‌های بزرگ در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی باید فعال باشند امروز بیشترین سرمایه‌گذاری در بحث آب است که می‌تواند با استفاده از این شرکت‌ها انجام شود.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی افزود: یک هزار و ۸۰۰ هکتار زمین سال گذشته به این منطقه اضافه شد، همچنین طرح جامع منطقه ویژه باید پیگیری شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث مجوزها باید تسهیل‌گری شود.

وی در ادامه توضیح داد: علی‌رغم اینکه در مسیر بزرگترین معادن دنیا هستیم خط ریلی ضعیفی داریم، قطار باید در مسیر توقف کند تا قطارهای باری عبور کنند که این موجب تأخیر و کندی سرعت می‌شود بنابراین پیشنهاد کردیم راه‌آهن یزد به انار، رفسنجان و ادامه آن به منطقه ویژه رفسنجان و کرمان که  موافقت شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
دولت رفسنجان سرمایه منطقه وِیژه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :