نماینده مردم رفسنجان در مجلس:

نیازمند ۲ امور برق منطقه ای در رفسنجان هستیم

  • شناسه خبر: 52429
نیازمند ۲ امور برق منطقه ای در رفسنجان هستیم

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان با گستردگی و جمعیت بیش از ۳۵۰ هزار نفری و از طرفی حدود ۸۰ هزار تبعه افغانستانی که در اردوگاه هستند و نیازشان را تأمین می‌کنیم، بعد از ۶۰ سال نیاز به داشتن دو امور برق دارد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان با گستردگی و جمعیت بیش از ۳۵۰ هزار نفری و از طرفی حدود ۸۰ هزار تبعه افغانستانی که در اردوگاه هستند و نیازشان را تأمین می‌کنیم، بعد از ۶۰ سال نیاز به داشتن دو امور برق دارد.

به گزارش روراستی، احمد انارکی‌محمدی امروز در حاشیه افتتاح نیروگاه ۵۸٫۲ مگاواتی رفسنجان با حضور وزیر نیرو اظهار داشت: رفسنجان دارای بزرگترین موقوفه هلال‌احمر در کشور است و اولین وقف امنیت در این شهرستان با ۳۰ میلیاردتومان هزینه انجام شده است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در زمینه تلفات برق هزینه‌های زیادی دادیم و مشکلاتی در مصرف خانگی و غیرخانگی وجود داشت که سال گذشته بخشی از این مشکل برطرف شد.

وی تصریح کرد: این شهرستان با گستردگی و جمعیت بیش از ۳۵۰ هزار نفری و از طرفی حدود ۸۰ هزار تبعه افغانستانی که در اردوگاه هستند و نیازشان را تأمین می‌کنیم، بعد از ۶۰ سال نیاز به داشتن دو امور برق دارد.

انارکی‌محمدی خاطرنشان کرد: از یازده هزار چاه غیرمجاز در استان کرمان ۳۵ حلقه در رفسنجان است که بالای ۲۰ سال عمر دارند.

وی با اشاره به اینکه ماده ۲۷ و ۲۸ منطقه‌ای دیده شود، افزود: انتقال آب به بخش صنعت و گلخانه در زمینه مدیریت مصرف آب کار بزرگی است، پسته ۵۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد باید کاری کنیم که برداشت محصول در هکتار دو تن باشد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: برای صنعت تخصیص آب می‌خواهیم که بخشی از کار با اصلاح ماده ۲۷ و ۲۸ برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش صنعت که در چند سال اخیر مغفول مانده بود اکنون سرمایه‌گذاری‌های خوبی شده است.

انارکی‌محمدی گفت: در آینده نزدیک بسیاری از معادن استان فعال می‌شوند که برای انتقال محصولات معدنی چه برای صادرات چه انتقال به مرکز کشور نیازمند خط ریلی است که مطالعه راه‌آهن یزد به انار و رفسنجان و باغین در مسیر راه‌آهن بم کرمان تصویب شده که به کمک بخش خصوصی انجام شود.

رشد ۴۲ درصدی برق در پاییز امسال

وی عنوان داشت: در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بزرگترین ماینینگ کشور افتتاح شد و به کمک شرکت سرمایه‌گذاری ایران و چین شرکت فروکروم در فاز اول با ظرفیت ۶۰ هزار تن افتتاح شده که این ظرفیت تا ۲۶۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

نصراللهی مدیرعامل برق منطقه‌ای استان کرمان اظهار کرد: در پاییز امسال رشد ۴۲ درصدی مصرف انرژی داشتیم.

وی عنوان کرد: ۴۶ پروژه ابلاغی داریم که ۱۹ پروژه در دست اقدام بوده که چهار تا از این پروژه‌ها اقتصاد مقاومتی بوده که با ۴۷۲ میلیارد تومان در حال اجرا هستند و دو پروژه هم ۲۲ بهمن به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
برق منطقه ای رفسنجان صنعت وزیر نیرو
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :