معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کود و سم در رفسنجان بسیار پیشرفت داشته‌اند، بچه‌های کویر و نسل دانشگاهی در حوزه کارآفرینی فوق‌العاده هستند، مبارزه می‌کنند و سخت‌کوش هستند که این فرصت و ظرفیت خوبی است که کارآفرینی را رشد دهیم.

به گزارش روراستی، پیش از ظهر امروز تفاهم‌نامه ایجاد مرکز رشد دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، مدیر مجتمع مس سرچشمه و رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) منعقد شد.

سورنا ستاری در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازدیدهای خیلی خوبی هم از منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و هم دانشگاه داشتیم که فراتر از آن‌چه فکر می‌کردیم بود، اتفاقاتی که در این شهر می‌افتد خصوصا در حوزه کشاورزی که استارت‌آپ فوق‌العاده‌ای در دانشگاه وجود دارد، دور از انتظار بود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بیان داشت: ظرفیت خیلی خوبی در شرکت‌های دانشگاه  با حضور اساتید تشکیل شده که محصولات‌شان را چند ده میلیارد تومان به فروش‌ می‌رسانند برای من قابل پیش‌بینی نبود که در چنین فضایی قرار است، قرار بگیرم.

 وی تصریح کرد: دانشگاه رفسنجان رشد قابل توجهی داشته ولی در حوزه فناوری با توجه به این سبقه و این تعداد دانشجو و اساتید مشتاق که می‌بینیم کمبودهای حوزه فناوری باید برطرف شود که بیشتر کمبود امکانات فکری و فرهنگی است اگر تفکرات را درست کنیم بقیه زیرساخت‌ها به‌خوبی اینجا در دسترس است.

ستاری خاطرنشان کرد: ما هم وظیفه‌مان ایجاد زیرساخت‌هاست، مرکز نوآوری با همکاری شرکت مس و دانشگاه کارش شروع می‌شود و ما هم بعد از این سفر مبلغی می‌گذاریم که شرکت‌ها مستقیم به منابع مالی دسترسی داشته باشند.

وی عنوان داشت: زیرساخت‌های فیزیکی اگر همکاری مجموعه داخل شهرستان باشد ظرف چند ماه آینده ایجاد و مسائل برطرف شود.

ستاری ابراز داشت: تا زمانی که ساختمان مرکز رشد ایجاد می‌شود اگر سوله یا ساختمانی قابل واگذاری باشد که تعدادی از شرکت‌ها را به آن منتقل کنیم می‌تواند بخشی از کار انجام شود.

وی اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کود و سم در رفسنجان بسیار پیشرفت داشته‌اند، بچه‌های کویر و نسل دانشگاهی در حوزه کارآفرینی فوق‌العاده هستند، مبارزه می‌کنند و سخت‌کوش هستند که این فرصت و ظرفیت خوبی است که کارآفرینی را رشد دهیم.

فعالیت ۸۰ شرکت در مراکز رشد رفسنجان/۹ شرکت دانش‌بنیان فعال است

حسن رنجبرعسکری رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) اظهار کرد: تعداد پنج مرکز رشد در رفسنجان شامل دانشگاه‌های ولیعصر، علوم‌پزشکی، کار و آزاد و پژوهشکده پسته وجود دارد.

وی بیان داشت: ۸۰ شرکت در این مراکز رشد فعالیت می‌کنند که ۹ شرکت دانش‌بنیان هستند.

رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان خاطرنشان کرد: دستاوردهای خوبی از سوی این شرکت‌ها ارائه شده برخی به تولید رسیدند و برخی هم نیاز به حمایت دارند.

وی گفت: آینده‌ای که پیش روی دانشگاه است ایجاد مرکز نوآوری و شتاب‌دهی است که در ۳۲ هزار متر مربع زمین و سه هزار متر مربع ساختمان ایجاد خواهد شد و در این راستا از همکاری مجتمع مس سرچشمه کمال قدردانی دارم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب