در جلسه شورای اداری دی ماه انجام شد؛

خاطره‌گویی امام جمعه رفسنجان از سپهبد شهید قاسم سلیمانی؛ احترام نظامی ۳۰۰ شهید به سردار سلیمانی

  • شناسه خبر: 52615
خاطره‌گویی امام جمعه رفسنجان از سپهبد شهید قاسم سلیمانی؛ احترام نظامی ۳۰۰ شهید به سردار سلیمانی

امام جمعه رفسنجان در جلسه شورای اداری به بیان خاطراتی از سردار سلیمانی پرداخت.

امام جمعه رفسنجان در جلسه شورای اداری به بیان خاطراتی از سردار سلیمانی پرداخت.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در جمع اعضای شورای اداری این شهرستان با تسلیت شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی او را مردی مخلص، انسانی ارزشمند و سردار ولایی خواند که از قبل از انقلاب به عنوان نیروی انقلابی در میدان مبارزه تلاش کرد و سرانجام به دست شقی‌ترین آدم جهان در کشور عراق به شهادت رسید و ادامه‌دهنده نهضت سرخ حسین‌بن‌علی شد.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: هرکس مظلوم کشته شود ما به اولیای دم او یک سلطه و قدرتی عطا می‌کنیم، شما در انتقام‌گیری اسراف نکنید او از ناحیه ما یاری می‌شود.

وی با ذکر خاطراتی از شهید سپهبد قاسم سلیمانی ابراز داشت: او را قبل از اینکه وارد سپاه شود می‌شناختم یک روز در منزل یکی از دوستان بودم که دامادش مسئول گزینیش سپاه بود در صحبت‌ها عنوان شد که یک نفر ورزشکار می‌خواهد وارد سپاه شود و من زمانی که نامش را شنیدم گفتم او را بپذیرید من می‌شناسم در محل‌هایی که کار می‌کرد همه از وی به نیکی یاد می‌کردند.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: ارزش سردار سلیمانی به درجه‌ای که داشت و به جایگاهش نبود بلکه به خاطر ویژگی‌های بارز و شاخص اخلاقی که داشت، بود، بنده هر سال در منزل ایشان سخنرانی می‌کردم و مادرشان که مرحوم شد مراسم را به روستایشان بردند و در ایام فاطمیه هم سخنران مراسم بودم.

وی ادامه داد: یک روز به سردار سلیمانی گفتم « یک سخنران دیگر بیاورید که تنوع شود» او گفت « مرا می‌کشند و من شهید می‌شوم می‌خواهم تا زنده هستم این جلسه باشد و خیالم راحت باشد که شما سخنران هستی».

عسکری بیان داشت: او اخلاص و عنایت ویژه‌ای به حضرت زهرا (س) داشت و ذکر یازهرا از زبانش نمی‌افتاد، ما انسان ارزشمندی از دست دادیم.

وی خاطرنشان کرد: ملت‌های عراق، سوریه و لبنان همه امروز جزء خانواده شهدا هستند، سلیمانی متعلق به ملت ایران نبود بلکه متعلق به جبهه مقاومت در این منطقه از جغرافیا بود و او برای شهادت لحظه‌شماری می‌کرد.

امام جمعه رفسنجان با ذکر خاطره خوابی که برای حاج قاسم سلیمانی دیده بود، گفت: زمانی که اولین گروه شهدای تازه تفحص‌شده را به کرمان آوردند خواب دیدم ۳۰۰ شهید بیرون آمدند و برای سردار سلیمانی احترام نظامی گذاشتند و حاج قاسم سلیمانی هم به آن‌ها احترام نظامی گذاشت.

وی اضافه کرد: زمانی که شهدا را آوردند سردار مقابل تابوت شهدا ایستاد و احترام نظامی گذاشت و دقایق زیادی با صدای بلند گریه کرد.

عسکری با اشاره به اینکه رهبر انقلاب از سردار سلیمانی به عنوان شهید زنده یاد می‌کردند، افزود: شاید به دلیل ترکش‌ها و جانبازی که داشت و او شهیدی بود که سر از پا نشناخته کار می‌کرد و یک رزمنده‌ای بود که واقعا جهادی کار می‌کرد.

وی خاطره دیگری را ذکر کرد و گفت: در عملیات شرق کشور تمام کوه‌ها، روستاها و تپه به تپه با هم بودیم و نبود جایی که بنشیند و فرماندهی کند می‌گفت اگر من ندوم دیگران راه نمی‌آیند.

عسکری اظهار کرد: همه مسئولان باید کار جهادی کنند دیر یا زود مسئولیت‌ها به پایان می‌رسد و طولی نمی‌کشد امضای ما اعتبار نخواهد داشت.

وی اذعان کرد: ارزش سردار سلیمانی از درونش می‌جوشید وی آدمی مؤمن و پا‌ک‌دست بود قبل از ورود به سپاه قدس می‌گفت حقوقی که می‌گیریم ده، ۱۵ روز کفاف زندگی‌ام را می‌دهد بقیه‌اش را از پدرم می‌گیرم یک روز در خودرویی می‌رفتیم چند شکلات جلوی خودرو بود که راننده با پول مأموریتش خریده بود حتی از آن شکلات‌ها برنداشت که به فرزندش بدهد.

امام جمعه رفسنجان با ذکر این موضوع که حساب خمس حاج قاسم نزد من بود و وجوهات را من حساب می‌کردم و خدمت رهبری می‌بردم، ادامه داد: همین چند وقت اخیر حساب وجوهات خمس شهید سلیمانی را نزد رهبر انقلاب بردم و رسیدش را تقدیم کردم.

وی تصریح کرد: اینکه پس از شنیدن خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی تمام ایران غوغا شد حتی نماز جمعه قم تمام مسیرها مسدود بود، ابراز کرد: محبوبیت او از اخلاص و تواضعش بود و به ریز مسائل شرعی معقتد و مقلد رهبر معظم انقلاب بود.

عسکری به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد که ثواب طواف خانه کعبه را برابر با محو ۷۰ هزار گناه، ثواب ۷۰ هزار حسنه و ۷۰ هزار درجه برای انسان خواند و متذکر شد: امام صادق فرمودند« کسی که یک حاجت یا مشکل از مردم برآورده کند ثوابش از طواف کعبه بالاتر است».

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان سردار سلیمانی شهید مقاومت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :