شامگاه دوشنبه برگزار شد؛

بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه ولیعصر رفسنجان+تصاویر

  • شناسه خبر: 52798
بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه ولیعصر رفسنجان+تصاویر

فرماندار رفسنجان گفت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مجسمه اخلاص بود و خود را نمی‌دید هرکس بتواند در هرجا هست خود را عنصری در خدمت همه انسان‌ها و بشریت ببیند جوامع به سمت بهتری حرکت خواهند کرد.

فرماندار رفسنجان گفت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مجسمه اخلاص بود و خود را نمی‌دید هرکس بتواند در هرجا هست خود را عنصری در خدمت همه انسان‌ها و بشریت ببیند جوامع به سمت بهتری حرکت خواهند کرد.

به گزارش روراستی، مجید فصیحی‌هرندی دوشنبه شب در آیین بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که به همت دانشگاه ولیعصر (عج) برگزار شد، با تسلیت شهادت این سردار دلاور و تسلیت به‌مناسبت جان‌باختن جمعی از هموطنان در جریان تشییع اظهار داشت: کسانی که در میدان بودند عشق وافری به سردار سلیمانی داشتند.

فرماندار رفسنجان عنوان داشت: در دی‌ماه و بهمن‌ماه سال ۶۱ در جبهه‌ها در منطقه دشت‌عباس که تحویل حاج قاسم شد، ایشان از نیروهای زیادی برخوردار نبود، بنده افتخار سربازی ایشان را داشتیم و در عملیات فتح‌المبین در مرحله اول شرکت داشتیم با کمترین امکانات و کمترین نفرات در مقابل لشکر تا بن دندان مسلح صدام فرماندهی و ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: حاج قاسم نماد نیروهایی است که تفکر امام (ره) را پروراند و پیروی از امام و ولایت آن‌ها را پرورش داد اگر حاج قاسم سلیمانی را الگوی خود در هر جایی که هستیم قرار دهیم این کشور از این که هست در جایگاه بهتری قرار خواهد گرفت.

فصیحی‌هرندی افزد:  او مجسمه اخلاص بود و خود را نمی‌دید هرکس بتواند در هرجا هست خود را عنصری در خدمت همه انسان‌ها و بشریت ببیند جوامع به سمت بهتری حرکت خواهند کرد او آن‌چه در طول دوران دفاع مقدس انجام داده بود برایش کافی بود که گوشه‌ای بنشیند و در امن و آسایش باشد اما شبانه‌روز در سخت‌ترین شرایط در مقابل داعش وحشی در جبهه مقدم بود حاج قاسم از ابتدای انقلاب در تمام جبهه‌ها بود و نمی‌گفت بروید، بلکه خود جلو می‌رفت و می‌گفت «بیایید» و تا مرز شهادت پیش می‌رفت.

فرماندار رفسنجان ابراز داشت: حاج قاسم، راه عزت مردم و انقلاب اسلامی را انتخاب کرد که در این راه خیلی افراد به شهادت رسیدند او با گریه فرمود روزی برایمان سخت خواهد بود که عزت مردم پایمال شود او در همان‌جا و همان شکلی که می‌خواست به شهادت رسید.

وجود سردار سلیمانی در عبودیت و بندگی خدا بود

حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان اظهار کرد: سردار سلیمانی از یک خانواده عشایری در یک روستا و از جنس مردم بود اینجا یک سؤال است که سردار سلیمانی چه کرد که شد سردار سلیمانی. او نه وابسته به قدرت و ثروت بود و نه کسی را داشت که از نظر مادی ایشان را حمایت کند.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی نه‌تنها سرداری بود که مرزهای جغرافیایی را فتح کرد بلکه سرداری بود که دل‌ها را فتح کرد.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه سردار سلیمانی هم در دفاع مقس هم در مبارزه با داعش توانست دل‌ها را فتح کند، تصریح کرد: حتی یکی از مخالفان انقلاب اظهار تأسف کرده بود و از ایشان به عنوان سرباز وطن  تجلیل کرد، فضیلت این است که دشمن به انسان شهادت دهد.

وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی با شهدا ارتباط داشت هضم این جمله سخت است اما قرآن به این مهم اشاره دارد، شهدا بشارت می‌دهند به کسانی که در پی آن‌ها می‌آیند.

عسکری با اشاره به اینکه عراقی و سوری و لبنانی همه به ایشان عشق می‌ورزند، ابراز کرد: چه زیباست در این مرکز علمی فراخوان مقاله داده شود که «چه شد سردار سلیمانی توانست دل‌ها را فتح کند»، چهار روز روی دست مردم در کشور عراق و ایران قیامتی برپا کرد. حتی یک بچه دبستانی برای حاج قاسم گریه کرد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب یک مجتهد عادل و فقیه جامع‌الشرایط در خصوص سردار سلیمانی ابراز می‌دارند «در مقابل او تعظیم می‌کنم».

عسکری تصریح کرد: عبودیت و بندگی خدا منشأ همه عزت‌هاست که در سردار سلیمانی وجود داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بزرگداشت دانشگاه ولیعصر رفسنجان سپهبدشهید سردار سلیمانی شهید سلیمانی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :