امام جمعه رفسنجان:

وزارت خارجه اگر صلاح می داند اجازه ورود سفیر جاسوس انگلیس به مملکت را ندهد

  • شناسه خبر: 52836
وزارت خارجه اگر صلاح می داند اجازه ورود سفیر جاسوس انگلیس به مملکت را ندهد

امام جمعه رفسنجان گفت: سفیر انگلیس برای کار جاسوسی و مدیریت اعتراضات محلی در کشور حضور داشت و عکس می گرفت، مسئولان سیاسی در وزارت امور خارجه اگر صلاح می‌دانند این عنصر نامطلوب که فرار هم کرد را از مملکت اخراج کنند و دیگر اجازه ورود به کشور ندهند.

امام جمعه رفسنجان گفت: سفیر انگلیس برای کار جاسوسی و مدیریت اعتراضات محلی در کشور حضور داشت و عکس می گرفت، مسئولان سیاسی در وزارت امور خارجه اگر صلاح می‌دانند این عنصر نامطلوب که فرار هم کرد را از مملکت اخراج کنند و دیگر اجازه ورود به کشور ندهند.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: در پی بارندگی‌های شدید هفته گذشته سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان و یا هرمزگان سال‌های سال گرفتار خشکسالی بودند بارش باران موجب تغذیه سفره‌های زیرزمینی شد که البته خساراتی هم داشت.

امام جمعه رفسنجان بیان داشت: به‌‌دلیل اینکه آمادگی در کشور نداریم آسیب وارد می‌شود به‌دنبال این سیل، سیل کمک‌های مردمی و حرکت مردم انسان‌دوستی که از سراسر کشور به یاری مردم شتافتند را دیدیم.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از این حوادث اقدامات اساسی مانند احداث سدها باید انجام شود، افزود: باران نباید تبدیل به تهدید شود، آبخوان‌داری و آبخیزداری می‌تواند سیلاب را کنترل کند تا مردم در فصل کشاورزی بتوانند از آب جمع‌شده استفاده کنند.

عسکری تصریح کرد: آن‌چه هنوز خیلی ضرورت دارد احداث سدهاست که آب‌ها و نعمت الهی هدر نرود، صنعت بیمه هم لازم است گسترش پیدا کند، خانه‌ها، کارخانه‌ها، مغازه‌ها، اراضی کشاورزی، دام‌ها و…اگر بیمه شود دولت از بیت‌المال خسارات را نمی‌پردازد بیت‌المال همان جیب مردم است؛ این‌ها راه‌حل نیست راه‌حل این است که زیرساخت‌ها درست شود تا نعمت الهی شکل عذاب به خود نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: برادران سپاه و بسیج، هلال‌احمر و کمیته امداد آماده دریافت کمک‌ها به خواهران و برادران‌ سیل‌زده‌مان هستند.

عسکری توضیح داد: به‌دنبال شهادت سردار سلیمانی رضوان‌الله تعالی‌علیه، اعلام انتقام سخت صورت گرفت و پایگاه عین‌الاسد در عراق مورد هدف چند فروند موشک قرار گرفت، آمریکا هم اعلام کرده بود ۵۲ نقطه ایران را می‌زنیم آمریکا می‌دانست ایران انتقام سخت خواهد گرفت. همه پادگان‌های نظامی در حالت آماده‌باش ۱۰۰ درصد بودند هر هدفی را احتمال می‌دادند حمله دشمن باشد در همین زمان متأسفانه هواپیما از فرودگاه امام برخاست و هدف قرار گرفت و سقوط کرد و حادثه بسیار تلخی برای همه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: ماجرای پرواز و سقوط هواپیما چرا در آن لحظه که نیروها در آماده‌باش هستند هواپیما هدف قرار گرفت، مسائل امنیتی، سیاسی اینجا هست که تا رسیدن به نتیجه کامل باید صبر کنیم، این موضوع نشان از یک سری مسائل پیچیده دارد که دستگاه‌های متخصص نظامی پیگیر این قضیه هستند و نباید پیش‌داوری کرد.

عسکری شهادمت، صداقت و عذرخواهی سپاهی که با صداقت مسئولیت را پذیرفت را ذکر کرد و ادامه داد: سردار حاجی‌زاده اذعان کرد که این اشتباه توسط ما صورت گرفته است بعضا دیدیم هواپیما سقوط می‌کند سال‌ها و ماه‌ها می‌گذرد علت‌ها اعلام نمی‌شود اما سپاه بعد از سه روز اعلام می‌کند و این صداقت قابل تحسین است.

وی خاطرنشان کرد: خطای انسانی امر رایجی است اگرچه خیلی تلخ و سخت بود.

عسکری بر لزوم پپگیری و تحقیق جدی برای روشن‌شدن اصل ماجرا تأکید کرد و گفت: همه گزینه‌ها ازجمله قصور و تقصیر باید مطرح و برخورد جدی قضائی باید صورت گیرد که قوه قضائیه به‌جد پیگیر هستند تا جلوی تکرار این قضایا گرفته شود.

خطیب جمعه رفسنجان ابراز داشت: همه باید به این مسئله توجه جدی داشته باشیم اجازه ندهیم افراد مغرض، مریض و بدذات و نانجیب در این قضیه سوءاستفاده کنند و به اصل و حاکمیت نظام بخواهند ضربه بزنند.

وی اضافه کرد: سپاه پاسداران همان نیروهایی هستند که قبل از دوران دفاع مقدس به دست اجانب ذبح شدند و آن همه سپاه در خط مقدم مبارزه شهید داد، در جریان‌های سیل، زلزله، کمک دولت‌ها و…همیشه سپاه در خط مقدم بوده است.

عسکری بیان کرد: سپاه به‌عنوان نیرویی که سینه سپر کرده و در حوادث سیاسی، اجتماعی نظامی و اقتصادی در صحنه حضور دارد و یک سپر دفاعی کشور به همراه دیگر نیروهای مسلح است.

وی اظهار کرد: به تعبیر امام علی (ع) مردم بدون نیروهای مسلح نمی‌توانند روی پا بایستند.هرگز نباید اجازه دهیم کمترین خدشه‌ و آسیبی به حیثیت سپاه و نیروهای مسلح و کمترین رنجی به دل داغدار رهبر معظم انقلاب اسلامی وارد شود.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از خطبه‌ها یادآور شد: سفیر انگلیس برای کار جاسوسی و مدیریت اعتراضات محلی در کشور حضور داشت، مسئولان سیاسی در وزارت امور خارجه اگر صلاح می‌دانند این عنصر نامطلوب که فرار هم کرد را از مملکت اخراج کنند ودیگر اجازه ورود به کشور ندهند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
جاسوس رفسنجان سفیر انگلیس نماز جمعه وزارت خارجه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :