پروژه مسکونی ۶۰ واحدی خیریه کوثر رفسنجان با حضور مسئولان کلنگ زنی شد.

به گزارش روراستی، حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان در آیین کلنگ‌زنی پروژه مسکونی خیریه کوثر اظهار داشت: در همه عمرم هیچ لذتی بالاتر از خدمت به مردم نبوده و هیچ وقت برای انجام کار خیر دین افراد را در نظر نگرفتم در این مسیر تعدادی از مکتب یهودی و مسیحی به مکتب اهل‌بیت گرایش پیدا کردند و وارد کار خیر شدند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: کار خیر آثار سنگینی در دنیا دارد اما آثار آخرتی آن قابل بیان نیست.

وی با اشاره به آیات قرآن گفت: انفاق به معنای پرکردن خلأ است، بافت و طبع دنیا این است که عده‌ای در مسیر زندگی دچار خلأ مالی و عاطفی می‌شوند و بر کسانی که قدرت پرکردن این خلأها را دارند لازم و واجب اخلاقی است که این خلاها را پرکنند و غصه‌های قلب مردم ناراحت را برطرف کنند.

انصاریان ادامه داد: خداوند می‌فرماید «کسی که انفاق کند من هر یک کار خیر برای انفاق‌کننده را تبدیل به هفتصد پاداش می‌کنم و برای هر کس بخواهم این عدد را افزایش می‌دهم».

وی خاطرنشان کرد: در آیه دیگری خداوند فرمان عمومی می‌دهد، یعنی با همدیگر کار نیک انجام دهید با هم که شوید دریا می‌شوید و می‌توانید یک شهر، استان و کشور را سیراب کنید.

انصاریان با اشاره به احداث پروژه مسکونی برای زوج‌های نیازمند، ابراز داشت: این کاری که می‌خواهند انجام دهند خیلی مهم است،  حضرت فاطمه (س) فرمودند «من عاشق انفاق در راه خدا هستم» و تا زنده بود انفاق می‌کرد و این‌قدر دلسوز بود تحمل نداشت مستحقی را رد کند.

وی بیان کرد: خدا می ‌داند چه دل‌هایی از دو جوان که ازدواج کردند و جا ندارند شاد می‌شود که کلید یک آپارتمان دستشان داده شود و این کار زایش ایجاد می‌کند.

انصاریان تأکید کرد: در بین مستحق‌ها کسانی هستند که گاهی نصفه‌شب سر به سجده می‌گذارند و اشک می‌ریزند برای خانواده خیران دعا می‌کنند.

اهدای ۹۰۰ سری جهیزیه به دختران نیازمند به ارزش ۱۸ میلیارد ریال

محسن اسماعیلی مدیرعامل خیریه کوثر اظهار کرد: سال ۹۰ مؤسسه خیریه کوثر برای اهدای جهیزیه به دختران نیازمند تأسیس شد و تاکنون ۹۰۰ سری جهیزیه به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به دختران اهدا شده است.

وی تصریح کرد: سال ۹۲ کارگاه خیاطی خیریه برای ۱۸ خانم سرپرست خانوار راه‌اندازی شد و همان سال مجوز نمایندگی نان رضوی را اخذ کردیم و با ایجاد چهار کیوسک در سطح شهر برای ۱۰ نفر اشتغالزایی شد.

اسماعیلی بیان کرد: صندوق وام خیریه سال ۹۰ راه‌اندازی شد و اکنون با کمک خیران یک میلیارد تومان سرمایه دارد که وام‌های دو، سه و چهار میلیون تومانی بدون سود به نیازمندان اعطا می‌شود.

وی از برگزاری ۱۶ دوره بازارچه خیریه در زمان‌های مختلف یاد کرد و افزود: بازارچه هفدهم در نزدیکی سال جدید برپا می‌شود.

مدیرعامل خیریه کوثر توضیح داد: از دو سال پیش در طرحی، نیازمندان واقعی را شناسایی و هر هفته یک وعده غذای گرم بین آن‌ها توزیع می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه رابط بین خیران و نیازمندان شده‌اند، ادامه داد: ۲۱ خیریه در رفسنجان فعال است که با هم تعامل دارند و نگاه رقابتی به یکدیگر ندارند.

اسماعیلی در ادامه ابراز داشت: زمین این پروژه مسکونی از طرف خانواده مرحوم نخعی اهدا شده و در ۱۰ بلوک ۶۰ واحدی احداث می‌شود که خانواده شجاعی یک بلوک این پروژه را متقبل شده که احداث کند.

رفسنجان شهرستان خیّرپرور

وی عنوان داشت: فاز اول این پروژه شامل دو بلوک کلنگ‌زنی می‌شود که یکی از این بلوک‌ها توسط تعداد زیادی از خیران ساخته می‌شود.

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان گفت: رفسنجان شهر خیرپروری است و هیچ عرصه‌ای نیست که خیران در راس آن حضور نداشته باشند.

وی بیان داشت: امکانی ایجاد شود در این پروژه که زمینه کمک حداقلی برای کسانی که خواهان انجام کار خیر هستند، فراهم شود.

انتهای پیام/