رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در سطح استان کرمان تاکنون بیمار فوت شده به دلیل کرونا نداشته‌ایم، ۳ مورد بستری‌های کوتاه‌مدت به‌دلیل ظن ابتلا به این ویروس داشتیم که تشخیص آنها رد و مرخص شدند و یک مورد مشکوک در بم داشتیم که آن هم رد شد.

 به گزارش روراستی، حمیدرضا رشیدی‌نژاد در نشست خبری با موضوع کروناویروس  اظهار داشت: از مردم درخواست داریم به شایعاتی که در سطح جامعه مطرح می‌شود توجه نکنند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه دانشگاه به استاندار نظر مشورتی می‌دهد، افزود: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های استان بر اساس تصمیمی است که از سوی مسئولان این بخش‌ها گرفته شده و دانشگاه علوم‌پزشکی تنها نظر کارشناسی می‌دهد و تصمیم‌گیری نهایی بر عهده مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه است.

وی تصریح کرد: به‌دلیل مطالبه زیادی که مردم در سطح استان و دیگر استان‌های کشور داشتند، تصمیم گرفتیم تا پایان هفته، دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تعطیل شوند تا از نگرانی خانواده‌ها کاسته شود.

 رشیدی نژاد با بیان اینکه به‌دلیل پیشگیری، مدارس و دانشگا‌ها را تعطیل کرده‌ایم، عنوان داشت: ما قبل از شروع ویروس کرونا در سطح کشور شروع به آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری  به عموم مردم از روش‌های مختلف از جمله آموزش از طریق cd، بروشور و پوستر و …کرده بودیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان بیان داشت: بیمارستان‌های استان را از ۸ صبح تا ۸ شب پایش می‌کنیم و  هر یک ساعت یا دو ساعت یک بار یک بخشنامه جدیدی در این زمینه  از وزارت کشور ارسال می‌شود، همچنین تجهیزات و دارو و امکانات  مرتب در حال رصد هستند.

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه مقداری نگرانی‌ها در زمینه کروناویروس طبیعی است، گفت: هنوز رفتار این ویروس در سطح جهان  شناخته نشده است.

وی در مورد کنترل افراد که وارد شهرهای مختلف می‌شوند، بیان کرد: افرادی که از خارج از کشور وارد کشور می‌شوند در ورودی مرزها کنترل و تست خواهند شد اما  افرادی که از شهرهای داخل کشور می‌آیند قابل کنترل نیستند و لزومی هم  ندارد.

رشیدی‌نژاد ادامه داد: در زمینه  تجمعات و همایش‌ها پیشنهاد داده‌ایم تعطیل و یا حداقل کاهش یابد و همچنین اردوها تعطیل و   مراسم‌های مذهبی توصیه‌های تخصصی به مجموعه برگزارکننده گفته شد که مورد قبول واقع شده است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا در زمینه کروناویروس دیر اطلاع‌رسانی شده است، تصریح کرد: این بیماری به‌صورت رسمی از روز پنج شنبه اعلام شد و هنوز خیلی از زمان شیوع نگذشته که اطلاع‌رسانی صورت گرفت.

رشیدی‌نژاد عنوان داش: حدود ۳ یا ۴ بیمار به‌دلیل بیماری‌های تنفسی فصلی، از قبل در بیمارستان‌های کرمان بستری بودند و بستری آنها ادامه پیدا کرده و حدود ۲ مسافر مشکوک تحت مراقبت هستند تا جواب آزمایشات آنها ارسال شود.

 با اشاره به اینکه تاکنون شیوع بیماری کروناویروس در کرمان ثابت نشده است، افزود: در سطح استان کرمان تاکنون بیمار فوت شده به دلیل کرونا نداشته‌ایم.

وی اظهار کرد: ۳ مورد بستری‌های کوتاه‌مدت به‌دلیل ظن به ابتلا به این ویروس در بیمارستان‌ها داشتیم که تشخیص آنها رد و مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان تاکید کرد: در حال حاضر ۴ مورد با شک ضعیف در شهر کرمان بستری هستند که در این راستا نیز نمونه‌های آزمایش این افراد مظنون دیروز به تهران فرستاده شده و هنوز جواب آزمایشات نیامده است و یک مورد مشکوک در بم داشتیم که آن هم رد شد.

وی در ادامه توضیح داد:  بخش عفونی بیمارستان افضلی‌پور را برای بیماران کرونا مشخص کرده‌ایم و  بخش‌های خصوصی را در جریان قرار دادیم تا اگر با بحران روبه‌رو شدیم همه دست به دست دهند تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه ۳۰ کشور دنیا درگیر بیماری کرونا هستند، اضافه کرد: این بیماری ۲ تا ۱۰ روز زنده است و موجب انتقال به افراد می‌شود.

وی گفت: با کمک بازرسان دانشگاه، تعزیرات و دادگستری با افرادی که ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را احتکار می‌کنند برخورد جدی خواهیم کرد و خرید و فروش توسط داروخانه‌ها ممنوع شده و توزیع این اقلام از طریق مراکز بهداشتی و در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و کسانی که نیاز دارند در اختیارشان قرار خواهد گرفت استفاده از ماسک برای عموم لازم نیست.

وی متذکر شد: چینی‌هایی که تازه به کرمان آمده‌اند، تحت کنترل هستند و کسانی که از قبل در کرمان بودند مشکلی ندارند.

انتهای پیام/