رئیس علوم پزشکی رفسنجان:

ایجاد اضطراب در جامعه هنر نیست/هیچ مورد مثبتی از کروناویروس در رفسنجان نداشتیم

  • شناسه خبر: 53661
ایجاد اضطراب در جامعه هنر نیست/هیچ مورد مثبتی از کروناویروس در رفسنجان نداشتیم

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان گفت: در شرایط فعلی ایجاد اضطراب هنر نیست، شایعات، اعتماد به بهداشت و درمان را کم می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان گفت: در شرایط فعلی ایجاد اضطراب هنر نیست، شایعات، اعتماد به بهداشت و درمان را کم می‌کند.

به گزارش روراستی، علی اسماعیلی‌ندیمی در نشست خبری با موضوع کروناویروس اظهار داشت: هفت نوع کروناویروس در دنیا وجود دارد که چهار نوع آن همان سرماخوردگی معمولی‌ست و سه نوع آن سارس، مرس و کروناویروس که نوع جدید آن است که در مرحله همه‌گیری جهانی است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ مورد مثبتی از کرونا ویروس در شهرستان رفسنجان نداشتیم، بیان داشت: کروناویروس بیش از ۸۵ درصد ضعیف و با شدت کم است و درصدی که دچار نارسایی تنفسی می‌شوند بعضا نیاز به بستری دارند، از مجموع مبتلایان یک تا ۳ درصد ممکن است مرگ و میر داشته باشند و تاکنون در دنیا هیچ مرگی زیر سن ۱۰ سال گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه مراقبت از افراد مسن به‌ویژه کسانی که نارسایی قلبی، بیماری ریوی و چاقی بیش از حد دارند باید جدی باشد، افزود: جامعه نباید اضطراب و ترس داشته باشد استرس سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند.

اسماعیلی‌ندیمی ابراز داشت: هدف ما این است که اقدامات احتیاطی توسط جامعه صورت گیرد و ما نیز اگر بیماری آمد، آمادگی داریم، اگر کسی تب داد و علائمی شبیه کروناویروس دارد در خانه بماند و خانه خود را قرنطینه کند.

وی خاطرنشان کرد: شبکه‌های تلویزیونی خارج از کشور و بعضا سایت‌های داخلی اقدام به اخباری درخصوص تعداد مرگ و میر در اثر کرونا دارند که در شرایط فعلی ایجاد اضطراب هنر نیست، شایعات، اعتماد به بهداشت و درمان را کم می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان در ادامه به احتکار ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده از سوی بعضی افراد سودجو اشاره کرد و بیان کرد: نقش اساسی و کلیدی برای پیشگیری از این بیماری شستن دست‌ها با آب و صابون است.

ممنوعیت سرو قلیان در شهرستان

احمد جمالی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان تصریح کرد: اگر مردم در تمام زمینه‌ها به‌ویژه موضوع کرونا به مجموعه بهداشت و درمان اعتماد کنند و توصیه‌های بهداشتی را به‌طور جدی رعایت و با ما همکاری کنند مطمئن هستیم که کرونا را شکست می‌دهیم.

وی ادامه داد: در خصوص توزیع ماسک، وزارت بهداشت بر اساس اولویت این کار را انجام می‌دهد، میزان تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده افزایش یافته  و وزارت دفاع به کمک وزارت بهداشت و درمان آمده است.

جمالی‌زاده بیان کرد: فعلا با توجه به اینکه رفسنجان هنوز مورد مثبتی گزارش نشده و هنوز بیمار و موارد سرپایی جدی نداشتیم هنوز ماسک به دانشگاه رفسنجان تحویل داده نشده است.

وی افزود: ماسک برای بیماران و مراقبان آن‌ها و کادر بهداشتی درمانی توصیه می‌شود..

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان در ادامه با بیان اینکه افراد زمانی که وارد منزل می‌شوند ابتدا دست‌های خود را با آب و صابون بشویند و لباس خود را جداگانه تعویض کنند و مجدد دست‌های خود را با آب وصابون بشویند، بر پرهیز از میهمانی‌های دورهمی و شرکت در اجتماعات تأکید کرد.

وی از برپایی چادرهای مراکز بهداشت یاد کرد و پویش همگانی در خصوص اطلاع‌رسانی کروناویروس در رفسنجان را ذکر کرد.

جمالی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: در اردوگاه افاغنه مرکز بهداشتی درمانی داریم و دو مرکز جامع سلامت هم در سطح شهر برای اتباع دایر است پزشکان آموزش‌های لازم را به مراجعان خود می‌دهند و به‌صورت حضوری بروشورهایی درب منزل اتباع در اردوگاه به همراه آموزش ارائه می‌شود.

وی از ممنوعیت سرو قلیان در شهرستان خبر داد.

میرزابیگی معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان اظهار کرد: بخش فوق‌تخصصی بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) را جدا کردیم و در حال حاضر بخش با ۲۰ تخت و نیروهای ورزیده آماده است و بیمارانی که در آن بستری هستند دارای سابقه تنفسی بوده و مشکوک به کروناویروس نیستند و اکثر تخت‌ها خالی‌ست.

وی بیان داشت: آمادگی داریم بیمارستان مرحوم مرادی را کاملا تخلیه کنیم و در حال حاضر هیچ بیمار مشکوک به کرونا در رفسنجان داریم.

میرزابیگی از اختصاص لاین ویژه بیماران تنفسی در کلینیک سلامت یاد کرد که به‌صورت جداگانه پذیرش شوند و گفت: پزشکان متخصص داخلی و عفونی مراجعان خود را در این کلینیک پذیرش می‌کنند که اگر نیاز باشد سریع به بیمارستان ارجاع دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان شایعه کرونا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :