مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با مثبت شدن تست کرونای ۴ نفر دیگر، تعداد موارد مثبت کرونا در استان کرمان به ۱۰ نفر رسید.

به گزارش روراستی، مهدی شفیعی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به انجام آزمایشات تشخیصی در استان اظهار داشت: روزانه شاهد افزایش بیماری هستیم و چهار مورد جدید ابتلا به ویروی کرونا در سطح استان اضافه شده که از مجموع این چهار نفر یک مورد مربوط به شهرستان رفسنجان و یک مورد مربوط به  زرند و دو مورد شهر کرمان بستری و هر چهار بیمار مرد هستند و سن این افراد بین ۲۳ تا ۴۳ سال است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد مثبت کرونا در استان کرمان به ۱۰ نفر رسیده است، تصریح کرد: یک نفر  از این افراد که مبتلا شده‌اند مسافر بوده که محل سکونتش در جنوب کشور و محل کارش در یکی از شهرهای که شیوع بالای دارد بوده و در حال بازگشت به محل کار خود بوده که از کرمان عبور می‌کرده و احساس بیماری می‌کند و با مراجعه به پزشک بستری می‌شود.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: یک فرد دیگر از این ۱۰ نفر  که مبتلا به ویروس کرونا شده به اتفاق خانواده چند روز قبل مسافرتی به شهر دیگری برای شرکت در مجلس عروسی داشته‌اند و همه افراد خانواده دچار سرماخوردگی خفیف شده‌اند اما این فرد  به دلیل اینکه  بیماری زمینه‌ای داشته بیماریش شدیدتر شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: از مردم درخواست داریم برای جلوگیری از بیماری ویروس کرونا در اجتماعات شرکت نکنند و از دست دادن خودداری و به توصیه‌ها عمل کنند.

شفیعی بیان کرد: ما برای ما ثابت شده ویروس در تمام کشور ادامه دارد و به قله خود می‌رسد و استان ما تازه گردش پیدا کرده و به سمت قله نمی‌رویم.

شفیعی گفت: از ابتدای اسفندماه حدود ۴۸۰ بیمار تنفسی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان داشته‌ایم و ۸۰ نفر مشکوک به بیماری کرونا هستند و اگر موارد بستری مبتلا بالا برود نشان می‌دهد اپیدمی بالاتر می‌رود و تمهیدات لازم باید اندیشیده شود.

انتهای پیام/