به منظور پیشگیری از شیوع کرونا تصویب شد؛

تعطیلی سه روزه بازار رفسنجان/ممنوعیت حضور زوار در بقاع متبرکه/درب مهمانشهر بسته شد

  • شناسه خبر: 53767
تعطیلی سه روزه بازار رفسنجان/ممنوعیت حضور زوار در بقاع متبرکه/درب مهمانشهر بسته شد

 فرماندار رفسنجان گفت: به‌منظور ضدعفونی کردن، بازار بزرگ رفسنجان و مراکز بزرگ خرید در سطح شهر از فردا به‌مدت سه روز تعطیل خواهند بود.

 فرماندار رفسنجان گفت: به‌منظور ضدعفونی کردن، بازار بزرگ رفسنجان و مراکز بزرگ خرید در سطح شهر از فردا به‌مدت سه روز تعطیل خواهند بود.

به گزارش روراستی، علی‌رغم هشدارهای ۲۴ ساعته مبنی بر عدم حضور در تجمعات و ماندن در خانه شاهد سفرهای مردم و البته ممانعت‌شان از ورود به شهرها هستیم، جدی‌گرفتن این موضوع هم به سلامت خود افراد هم خانواده و هم دیگر اقشار جامعه کمک می‌کند، در رفسنجان هم این هشدارها چندان جدی گرفته نشده و روز گذشته همچون هفته قبل شاهد برپایی جمعه بازار بودیم، اینکه کسب رزق و روزی آن هم در این زمان از سال موضوعی مهم است، اما مهم‌تر از آن توجه به سلامتی است که بازهم می‌مانیم در این خصوص چه بگوییم و تنها ای کاش دولت اقشار آسیب‌پذیر را حمایت می‌کرد تا شاهد برپایی چنین بازارهای پرتجمعی نبودیم.

حضور کامیون‌های حمل کود با پلاک شهرهایی که شیوع کرونا در آن زیاد بوده هم این روزها دغدغه اهالی برخی مناطق رفسنجان شده و وحشت کرونایی را بالا و عملکرد ستاد پیشگیری را زیر سؤال برده که به راحتی به این خودروها اجازه ورود و تردد داده می‌شود.

اما مسئولان در جلسه‌ای، امروز مصوباتی را ثبت کردند که تعطیلی آرایشگاه‌های زنانه و مردانه به مدت یک هفته و عدم پذیرش میهمان توسط هتل‌ها و مهمانسراها و کنسل کردن مراسمات در تالارها از جمله این مصوبات بود.

مجید فصیحی‌هرندی از تعطیلی سه روزه بازار بزرگ و مراکز بزرگ خرید در سطح شهر به‌منظور گندزدایی و ضد عفونی خبر داد و ادارات و بانک‌ها و مراکز خدمات دولتی و خصوصی را ملزم به رعایت مقررات کاهش کارمندان و تنها انجام خدمات ضروری کرد.

فرماندار رفسنجان بر رعایت مسائل بهداشتی توسط نانوائی‌ها و مراکز کوچک عرضه مواد غذایی به‌طور مستمر تأکید کرد و گفت: مغازه‌داران مواد ضد عفونی را در دسترس مردم قرار دهند.

مصطفی بخشی بخشدار مرکزی از تشکیل کمیته‌ای در روستاها با محوریت امام جماعت مساجد برای ضد عفونی سطح روستاها خبر داد و ابراز داشت: به‌منظور کاهش شیوع ویروس کرونا مردم از حضور در بقاع متبرکه خودداری کنند و پذیرش زوار در این مراکز ممنوع است.

درب ورودی مهانشهر رفسنجان بسته شد

حمید معاذاللهی سرپرست مهمانشهر رفسنجان بیان داشت: جمعیت داخل مهمانشهر بالا بوده جهت صیانت از سلامت ساکنان آن کلیه ورود و خروج‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و درب مهمانشهر بسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: ورود و خروج از هر نقطه دیگر مهمانشهر جرم است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد و تنها موارد خاص از جمله نیازهای درمانی اورژانسی با هماهنگی دفتر سرپرستی مجاز به تردد است.

کمبودها به قوه خود باقی است

اما کمبود مواد بهداشتی از جمله ژل ضدعفونی کننده، ماسک و الکل همچنان به قوه خود باقی‌ست و برخی مراکز هم جسته و گریخته این مواد را دارند به چند برابر قیمت به دست مشتریان می‌رسانند و البته در این اوضاع و احوال پریشان مردم حارضرند چند برابر قیمت واقعی پول بدهند تا این مواد به دست‌شان برسد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بازار رفسنجان بقاع متبرکه تعطیلی رفسنجان مهمانشهر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :