سخنگوی علوم پزشکی کرمان:

افزایش انفجاری ابتلا به کرونا در استان کرمان/رفسنجان تا امروز ۶ نفر

  • شناسه خبر: 53796
افزایش انفجاری ابتلا به کرونا در استان کرمان/رفسنجان تا امروز ۶ نفر

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: پیش‌بینی می‌شود، اواخر این هفته و هفته آینده افزایشی از موج بیمارانی را داریم که به بیمارستان مراجعه می‌کنند و موارد ابتلا به کرونا به‌صورت انفجاری بیشتر می‌شود.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان گفت: پیش‌بینی می‌شود، اواخر این هفته و هفته آینده افزایشی از موج بیمارانی را داریم که به بیمارستان مراجعه می‌کنند و موارد ابتلا به کرونا به‌صورت انفجاری بیشتر می‌شود.

به گزارش روراستی به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی شفیعی ظهر امروز در نشست خبری مجازی با موضوع کرونا ویروس با اشاره به آخرین وضعیت استان کرمان در زمینه بیماری کرونا اظهار داشت: حجم نمونه‌هایی که از سراسر استان کرمان طی دیروز و امروز رسیده، بسیار زیاد بوده است.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان از افزایش ساعت فعالیت کار آزمایشگاه کرمان طی دو روز گذشته خبر داد و افزود: دوستان ما در آزمایشگاه کار را فشرده‌تر کرده‌اند تا دو نوبت برای نمونه‌ها وقت بگذارند.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود، اواخر این هفته و هفته آینده افزایشی از موج بیمارانی را داریم که به بیمارستان مراجعه می‌کنند و موارد ابتلا به کرونا به‌صورت انفجاری بیشتر می‌شود.

شفیعی ادامه داد: چهار مورد مثبت ابتلا به کرونا از دیروز تا امروز در استان کرمان داشته‌ایم که سه آقا با میانگین سنی بالای ۶۰ سال و یک خانم ۷۸ ساله هستند و یک مورد به رفسنجان و سه مورد مربوط به شهرستان کرمان است.

وی خاطرنشان کرد: از دیروز تا امروز مورد فوتی قطعی جدیدی در استان کرمان نداشته‌ایم و حال عمومی بیماران خوب است و فقط یک مورد بدحال داریم که وضعیتش تغییری نکرده است و خدمت را می‌گیرد.

شفیعی متذکر شد: آنچه مهم است، اینکه در هفته و روزهای گذشته بیماران مبتلا به کرونا در استان کرمان یا سابقه سفر داشتند و یا اینکه با مسافرانی از سایر استان‌ها در ارتباط بودند، اما ردپای سفر را در موارد جدید نمی‌بینیم و این افراد به‌شکل بومی در شهرستان و استان و محیط اطراف آلوده می‌شوند بنابراین اپیدمی کرونا در استان کرمان استقرار پیدا کرده است.

وی با یادآوری این موضوع که انتقال کرونا در داخل استان کرمان افزایش پیدا کرده است، افزود: اگر بخواهیم از کنار این اپیدمی گذر کنیم باید فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌و‌شوی دست و گندزدایی سطوح را با قدرت ادامه دهیم.

 خانه امن‌ترین جاست

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های علوم‌پزشکی کرمان اظهار داشت: همچنان استان‌های همجوار به‌عنوان کانون‌های آلودگی می‌توانند، عمل کنند و به آلودگی خودمان دامن بزنند و همچنین اگر ما به سفر برویم، می‌توانیم، احتمال ابتلا را دو چندان کنیم.

شفیعی با تاکید دوباره بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شعار «خانه امن‌ترین جاست»، ابراز کرد: اصرار داریم، مردم طی این هفته و هفته آینده فقط برای کارهای ضروری از خانه خارج شوند و در کمتر از فاصله یک و نیم متری از اطرافیان قرار نگیریم و جایی که ازدحام است ترجیحا ماسک بزنیم و در بدو ورود به منزل باید دست‌ها را با آب و صابون بشوییم.

وی یادآور شد: دنبال این باشیم، افراد را قبل از آنکه شدت بیماری به‌حدی شود که نیاز به اورژانس و بستری در بیمارستان پیدا کنیم به علایم اولیه بیماری توجه کنیم.

شفیعی از کوفتگی، سردرد، گلودرد، احساس خشکی در ناحیه گلو و سرفه حتی بدون تب به عنوان علایم اولیه نام برد و تصریح کرد: افراد در صورت مشاهده این علایم از سایر اشخاص در منزل فاصله بگیرند و حداقل ارتباط را داشته باشند و در کوتاه‌ترین زمان به مرکز بهداشتی درمانی یا مطب مراجعه کنند.

وی بیان داشت: ما اقدامات‌مان را تشدید می‌کنیم تا بیماران را شناسایی کنیم و باید سعی کنیم ازدحام و مراجعه بی‌مورد به بیمارستان را کاهش دهیم تا خدمت‌رسانی بهتری به بیماران صورت گیرد و شانس آلودگی کاهش یابد.

 مورد مثبت کرونا در جنوب کرمان نداریم

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: از حوزه جنوب استان کرمان تاکنون مورد مثبت نداشته‌ایم هرچند نمونه‌های زیادی ارسال شده است، اما افزایش بیماری‌های تنفسی را گزارش داده‌اند و اینکه ویروس در این مناطق به گردش درنیامده است را نمی‌توانیم، قطعی بگوییم زیرا به‌علت گرم‌تر بودن مواجهه‌ها کمتر اتفاق می‌افتد.

شفیعی بیان کرد: به‌نظر می‌آید تا یکی، دو روز آینده موارد مثبت در جنوب استان کرمان هم گزارش شود، زیرا استنباط علمی ما این است که بیماری در استان استقرار پیدا کرده است و بیماران مسن و زمینه‌ای مبتلا می‌شوند و مراجعه می‌کنند.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های علوم‌پزشکی کرمان اضافه کرد: از تمام مناطق شهر کرمان از شمال و جنوب گرفته تا حاشیه شهر بیماران مبتلا به کرونا را داریم و حتی افرادی که بومی نبوده‌اند و برای کار به کرمان آمده‌اند که بستری شده‌اند.

زندان‌های استان کرمان «پاک» هستند

شفیعی تصریح کرد: در زندان مرکزی کرمان نیز بحث گندزدایی و مراقبت از زندانیان تشدید شده و ملاقات‌ها ممنوع شده است تا ارتباط با اطرافیان زندانیان نباشد و تا امروز نمونه‌ای که بستری شود یا اعزامی و نمونه‌ای که از زندان‌ها ارسال شود را نداشته‌ایم.

وی عنوان داشت: از ۴۰ مورد ابتلا به کرونا در استان کرمان، هفت خانم و ۳۳ مورد آقا بوده‌اند که متوسط سنی بالای ۶۰ سال را دارند که می‌توانیم این را بگوییم درگیری سالمندان را داریم و جوانانی که به کرونا مبتلا شده‌اند، سابقه سفر به استان‌های با شیوع بالا را داشته‌اند.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های علوم‌پزشکی کرمان افزود: اکثر موارد ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های افضلی‌پور و پیامبر اعظم (ص) کرمان هستند، اما طی چند روز آینده سایر بیمارستان‌ها هم پذیرش را انجام می‌دهند و نمونه‌گیری می‌کنند، زیرا هم‌اکنون نیز نمونه‌ها را می‌فرستند.

شفیعی اضافه کرد: علاوه بر کرمان همچنین شهربابک، ارزوئیه، زرند و بم هر کدام یک مورد و رفسنجان شش مورد ابتلا به کرونا را تاکنون داشته‌اند.

هتل «کرمان» نقاهتگاه مبتلایان کروناست

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از ادامه درمان افراد بیمار در ایزوله خانگی مطمئن نیستیم، بنابراین نقاهتگاه را برای حدفاصل بین خانه و بیمارستان تعریف کرده‌ایم و فرد بعد از ترخیص به نقاهتگاه می‌رود و توسط همکاران ما ویزیت می‌شود تا دوره چهارده روزه بیماری تکمیل شود و بعد ترخیص می‌شود و به منزل می‌رود و در کنار خانواده قرار می‌گیرد.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های علوم‌پزشکی کرمان گفت: برای رفاه بیماران در کرمان با هتل کرمان عقد قرارداد شده است و از امروز عصر پذیرش بیماران ترخیص شده از بیمارستان را داریم و این هتل را یک فضای ایزوله در نظر می‌گیریم و افراد دیگر ارتباطی با اطرافیان ندارد تا بتواند به کمتر آلوده شدن خانواده‌ها کمک کند.

شفیعی ابراز داشت: تا دیروز شش نفر بیمار از بیمارستان مرخص شده‌اند و با توجه به اینکه شرایط ایزوله خانگی وجود داشته است به منزل رفته‌اند و پنج مورد هم از مسافران هستند و بومی استان نیستند و جایی در شهر ندارند که باید به شهر خودشان بروند و ما اجازه نمی‌دهیم، بنابراین این افراد به همراه سایر بیمارانی که شرایط ایزوله خانگی را ندارند از امروز به نقاهتگاه می‌روند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ۲۵۰ تخت در بیمارستان افضلی‌پور برای بیماران مبتلا به کرونا پیش‌بینی شده است که هنوز تخت‌های زیادی به‌کار گرفته نشده‌اند با این وجود بیمارستان پشتیبان را هم در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
ابتلا استان کرمان رفسنجان کرونا ویروس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :