مدیرگروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تا امروز ۸۵۹ مورد بیمار حاد تنفسی به مراکز درمانی استان کرمان مراجعه کرده‌اند که ۷۴ مورد در روز گذشته بوده است و از این تعداد ۴۸ مورد شک کرونا را مطرح و نمونه‌گیری کردند.

به گزارش روراستی، مهدی شفیعی امروز در نشست خبری مجازی با موضوع کروناویروس با اشاره به اینکه هفت مورد جدید به شمار بیماران مبتلا به کرونا در استان کرمان افزوده شده است، اظهار کرد: همه این افراد سالمند هستند و بیشتر آنها بیماری زمینه‌ای قلبی و عروقی دارند.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: ما همچنان باید مواظب باشیم، ویروس کرونا از بیرون وارد محیط خانه نشود و خانه امن‌ترین مکان است، اما افراد جوان که به بیرون از خانه رفت و آمد دارند باید بحث بهداشت دست و گندزدایی سطوح را رعایت کنند تا عامل بیماری وارد منزل نشود.

شفیعی اضافه کرد: فوتی‌های کرونا در کرمان طی دیروز و امروز مسن بوده‌اند و بیماری زمینه‌ای داشته‌اند و میانگین سنی آنها ۷۰ سال است و از ابتدای این اپیدمی تا امروز ۸۵۹ مورد بیمار حاد تنفسی به مراکز درمانی استان کرمان مراجعه کرده‌اند که ۷۴ مورد در روز گذشته بوده است و از این تعداد ۴۸ مورد شک کرونا را مطرح و نمونه‌گیری کردند.

وی اظهار کرد: ما کم‌کم می‌بینیم موارد بیشتری از موارد حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند و این نشان‌دهنده استقرار بیماری در استان کرمان است.

شفیعی ابراز داشت: در این مرحله آن چیزی برای‌مان مفید است که دامنه اپیدمی را کوتاه کنیم و موارد درگیر را کم کنیم زیرا موجب می‌شود، گروه‌های حساس جامعه کمتر مبتلا شوند.

وی تصریح کرد: چاره‌ای نداریم به‌غیر از اینکه زنجیره بیماری را در استان و شهر کرمان قطع کنیم و ماندن در خانه، کم‌کردن ترددهای غیرضروری در سطح شهر، عدم برگزاری اجتماعات، کم کردن ویروس در خارج محیط خانه، گندزدایی و تمیز کردن سطوح ازجمله راهکارهاست و شستشو و گندزدایی دست‌ها باید به عنوان یک اصل کلی باشد.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان یادآور شد: ۲۶ نفر بیمار مبتلا به کروناویروس از بیمارستان‌های استان کرمان ترخیص شده‌اند که چهار نفر در نقاهتگاه بودند و دو نفر از آنها هم از نقاهتگاه مرخص شده‌اند و به‌عنوان فرد سالم می‌توانند در خانه و جامعه حضور داشته باشند.

شفیعی با اشاره به اینکه کروناویروس در جوانان پر سر و صدا نیست و مرگ و میر در جوانان نداشته‌ایم، اضافه کرد: هنوز فاز فروکش کردن بیماری کرونا در استان‌های ایران دیده نمی‌شود.

وی ابراز داشت: نیازی به جداسازی محل دفن افراد مبتلا به کرونا از سایرین وجود ندارد و این موضوع از نظر بهداشتی ممنوعیتی ندارد، اما همراهیان نباید در فرآیند نقل و انتقال جسد مشارکت داشته باشند و حداقل تشییع کننده وجود داشته باشد و ما یک نفر کارشناس ناظر داریم که از زمان خروج از بیمارستان تا در هنگام دفن حضور دارد.

اتهای پیام/