معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با مثبت شدن تست ۱۱ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون ۲۰۲نفر است.

به گزارش روراستی، سید وحید احمدی‌طباطبایی با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان عنوان داشت: از ۷۲ مورد نمونه موارد محتمل کرونا در استان ارسال شده برای آزمایشگاه، تست ۱۱نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شد که همه این موارد  مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان(۶مورد زن، ۵ مورد مرد) است که یک مورد مربوط به شهرستان بردسیر و مابقی مربوط به شهر کرمان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: با این ۱۱ نفر تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون ۲۰۲نفر است که در مجموع از ابتدا تاکنون ۲۳ نفر در استان کرمان به‌دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی نداشتیم.

وی تعداد ترخیص‌ها از بیمارستان‌های استان در ۲۴ ساعت گذشته  را ۸ نفر عنوان کرد و گفت: در مجموع تعداد ترخیص شده‌ها ۹۸ مورد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلا به کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون ۱۷۳ نفر بوده و ۵۲ نفر هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد:  اختلاف آماری بین ۱۷۳ مورد بستری و ۲۰۲مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به‌صورت سرپایی بوده که تست آنها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفتند.

احمدی‌طباطبایی با اشاره به اینکه تعداد افراد بستری در آی سی یو هم اکنون ۴ نفر است، گفت: تعداد افراد مستقر در نقاهتگاه هم اکنون ۸ نفر است و افراد بستری در بیمارستان‌ها به‌دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز یک هزار و ۵۳۶ مورد است.

‌وی همچنین یادآور شد: تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز ۹۸۷ مورد است.

انتهای پیام/