مدیر گروه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون ۲۲۸ مورد است.

به گزارش روراستی، مهدی شفیعی در نشست خبری در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان اظهار داشت: از ۷۲ مورد نمونه موارد محتمل کرونا در استان کرمان ارسال شده برای آزمایشگاه تست ۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان داشت: این افراد ۸ مرد و ۸ زن بودند که ۴ نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، سه نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۹ نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان شامل شهرستان کوهبنان ۱ نفر، شهرستان زرند ۱ نفر، شهرستان بافت ۳ نفر و شهرستان کرمان ۴ نفر می‌شوند.

وی تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان را تاکنون ۲۲۸نفر اعلام کرد و افزود: ۱۷ مورد از کادر درمان مبتلا به کرونا شدند که که از این تعداد ۴ پزشک و مابقی کادر درمانی هستند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان در تشریح تفکیک نمونه‌های مثبت بر اساس دانشگاه‌ها و دانشکده علوم پزشکی استان عنوان داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۱۸۰مورد، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۲۳ مورد، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۱۰ مورد، دانشگاه علوم پزشکی بم ۹ مورد و دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۶ مورد مثبت اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه  در ۲۴ ساعت گذشته دو نفر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان شامل یک زن در شهرستان کرمان و یک مرد در شهرستان زرند به‌دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند که در مجموع از ابتدا تا کنون ۲۵ نفر در استان کرمان به‌دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

شفیعی ابراز داشت:  در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ نفر از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند که در مجموع تعداد ترخیص‌شده ۱۲۱ مورد است.

وی اضافه کرد: از ابتدا تا کنون ۱۸۲ نفر و ۳۶ نفر هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

شفیعی توضیح داد: اختلاف آماری بین ۱۸۲ مورد بستری و  ۲۲۸مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به‌صورت سرپایی بوده که تست آنها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه  هم اکنون ۴ نفر در آی سی یو بستری هستند، اضافه کرد: ۱۶ نفر هم در نقاهتگاه به سر می‌برند.

شفیعی اظهار کرد: تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به‌دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز  یک هزار و ۶۴۱ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۷ مورد بوده , تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز یک هزار و ۸۲ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ مورد بوده است.

انتهای پیام/