در رفسنجان؛

تجمعاتی که از چشم پلیس دور مانده؛ از دور همی های اتباع افاغنه تا تجمع معتادان در کاروانسرای شاه عباسی+تصاویر

  • شناسه خبر: 53940
تجمعاتی که از چشم پلیس دور مانده؛ از دور همی های اتباع افاغنه تا تجمع معتادان در کاروانسرای شاه عباسی+تصاویر

علی رغم هشدارهای بهداشتی در خصوص عدم هر نوع تجمعی جهت پیشگیری از شیوع کرونا، اما شاهد تجمعات افاغنه و معتادان در سطح شهر رفسنجان هستیم.

علی رغم هشدارهای بهداشتی در خصوص عدم هر نوع تجمعی جهت پیشگیری از شیوع کرونا، اما شاهد تجمعات افاغنه و معتادان در سطح شهر رفسنجان هستیم.

به گزارش روراستی، این روزها سخت گیری هایی از سوی ستاد پیشگیری از کرونا در تمام کشور اعمال می شود که جلوگیری از هر تجمعی یکی از آنهاست، بسته شدن صنوف مختلف و عدم برگزاری مراسمات جشن و عروسی و حتی ممانعت از تشییع اموات، نرفتن به مهمانی و ماندن در خانه مورد تأکید است که اکثرا رعایت کردند.

اما رفسنجان بیشترین اتباع افغانستانی را در کل شهرهای کشور دارد به نظر می رسد تاکنون موفقیتی در خصوص فرهنگسازی در این خصوص در بین افاغنه صورت نگرفته و روزها شاهد حضور آنها به صورت دسته دسته و در واقع به نوعی دورهمی های آنها در سطح شهر هستیم و کودکان اتباع هم مانند همیشه در سطح شهر پرسه می زنند انگار که قرار نیست با اینها برخوردی صورت گیرد.

اما کمی آن طرف تر، کاروانسرای شاه عباسی به محل تجمع معتادان بی خانمان تبدیل شده در هریک از اتاقک های بیرونی کاروانسرا که نگاه می کنیم چادری برپا کردند و یا خوابند یا در حال مصرف مواد هستند  و برو و بیایی برای خود دارند که متأسفانه این موضوع زنگ خطری برای کل شهر می تواند باشد.

با توجه به اینکه اصناف غیرضرور هم باید تعطیل باشند اما بازار روز فروشندگانی دارد که به خیال خود زرنگی می کنند و درب مغازه ها می نشینند و زیرپوستی جلب مشتری می کنند در حالی که طی روزهای اخیر دو نفر از کسبه شهر به کرونا مبتلا شدند اما اینها درس نگرفتند و همچنان می خواهند کسب روزی کنند که در واقع زنجیره کرونا را ادامه دهند.

به ضلع غرب بازار می رویم؛ بازار قطب آباد و فعال بودن مغازه های آن، در سطح شهر هم چندین لوله فروشی، پسته فروشی و ابزارفروشی باز هستند و به نظر می رسد چشمانی که باید با این موارد برخورد کند، بسته است.

اگر قرار است قوانین اجرا شود تا زنجیره کرونا قطع شود پس مسئولان کمی جدی تر برخورد کنند تا بتوانیم زنجیره کرونا را قطع کنیم و روال عادی زندگی در جامعه سالم برقرار شود.

 

انتهای پیام/

برچسب ها:
اتباع پلیس تجمع رفسنجان شهر کرونا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • علی

    بییاین در مهمانشهر رو ببینید بعد بگید فرهنگ سازی رنشده تز حرفها