سخنگوی علوم پزشکی کرمان خبر داد:

جهش رو به بالای آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمان در هفته آینده/۴۰ درصد افرادی که ناقل هستند، تب ندارند

  • شناسه خبر: 53973
جهش رو به بالای آمار مبتلایان به کرونا در استان کرمان در هفته آینده/۴۰ درصد افرادی که ناقل هستند، تب ندارند

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به تست‌های سرپایی ممکن است در هفته آینده آمار مبتلایان به کرونا در استان جهشی رو به بالا  پیدا کند ضمن اینکه در هفته آینده آزمایشگاه دوم کرونا را راه‌اندازی می‌کنیم.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ها و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به تست‌های سرپایی ممکن است در هفته آینده آمار مبتلایان به کرونا در استان جهشی رو به بالا  پیدا کند ضمن اینکه در هفته آینده آزمایشگاه دوم کرونا را راه‌اندازی می‌کنیم.

به گزارش روراستی، مهدی شفیعی در نشست خبری اظهار داشت: در۲۴ ساعت گذشته از ۷۹ نمونه که به آزمایشگاه فرستاده شده بود ۱۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شد و در مجموع ۲۹۸ مورد قطعی کرونا در استان داریم.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶ مورد از بیماران با حال عمومی خوب ترخیص شدند که از ابتدای اپیدیمی ۱۸۴ مورد بهبود یافته در سطح استان داشتیم.

وی تصریح کرد: مجموع بیماران حاد تنفسی یک هزار و ۸۵۷ مورد بوده که یک هزار و ۲۸۵ مورد مشکوک به کرونا بوده‌اند که ۲۹۸ مورد کرونا داشتند و ۲۶۵ نفرشان بستری شده‌اند و ۵ بیمار که حال عمومی آنها خوب نبوده در آی سی یو بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: از این ۱۳ مورد جدید مثبت کرونا دو مورد پرسنل بهداشتی و درمانی هستند که حال عمومی‌شان خوب است و در منزل ایزوله هستند مابقی سه نفر همزمان به یک خانواده هستند و این خانواده چهار مورد مثبت دیگر در روزهای قبل داشته‌اند و این نشان از رفت آمد خانواده‌های نزدیک به هم دارد.

وی با بیان اینکه ما خواهش‌مان از مردم این است که فاصله‌گذاری فیزیکی را جدی بگیرند، افزود: در این ۱۳ مورد جدید بقیه همه آنها یک بیماری زمینه‌ای دارند که عمدتا بیماری نارسایی کلیوی و دیابت و مزمن ریوی است.

شففیعی در ادامه گفت:  ۱۳ مبتلا جدید به تفکیک جنسیت ۸ مورد خانوم و پنج مورد آقا با متوسط سنی ۶۵ سال هستند و مجموع کادر درمان مبتلا ۲۶ نفر شده است.

وی خاطرنشان کرد: موراد محتمل به کرونا  طی ۲۴ گذشته ۴۹ نفر و از ابتدا یک هزار و ۲۸۶ نفر بوده‌ است.

شفیعی با اشاره به اینکه در روزهای ابتدایی در بحث ابتلا، اکثر افراد مرد بودند و  در این روزها شاهد افزایش موارد خانم‌ها هستیم، تصریح کرد: مادر باردار و سالمندان شانس ابتلایشان بیشتر است در بحث کووید ۱۹ ابتلای مادر باردار کم داریم، دو مورد ابتلا داشتیم که موراردش خیلی کم بوده و این نشان دهنده این است که مردم رعایت کردند؛ از این دو مورد یک مادر بعد از یک هفته زایمان کرد و اکنون حال مادر و  کودک خوب است.

وی اظهار کرد: برای صنوف، پروتکل بهداشتی باید علوم پزشکی ارائه بدهد  و ما برای دبیر ستاد کرونای استان فرستاده‌ایم فردا درباره باز بودنشان در نشست کرونای استان بررسی خواهد شد.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان توضیح داد: نوسان آمار استان که در اکثر استان‌های کشور هم اینگونه است، این است که گردش ویروس در سراسر کشور وجود دارد در کشور  دسترسی به کیت‌های آزمایشگاهی آسان شده و به همین دلیل در بعضی روزها جهش شدیدی پیدا می‌کند و این با توجه به تست سرپایی که از افراد است صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تست‌های سرپایی ممکن است در هفته آینده آمار مبتلایان به کرونا جهشی رو به بالا  پیدا کند ضمن اینکه در هفته آینده آزمایشگاه دوم کرونا را راه‌اندازی می‌کنیم.

شفیعی متذکر شد: بعد از بیستم فروردین یک سری تصمیمات کشوری مانند بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را خواهیم داشت، اما آنچه استانی است رویکرد ستاد کرونا استان این است که ما سلامت مردم را با هیچ چیزی حاضر نیستیم معامله کنیم و بر اساس گزارشات تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: یک واقعیت است که این ویروس ممکن است تا چندین ماه دیگر مهمان ما باشد و نمی‌شود زندگی را تعطیل کرد و این تئوری را دارد شکل بگیرد ما باید خودمان رعایت کنیم.

شفیعی ادامه داد: خیلی از موارد هستند که تب ندارند ولی حامل ویروس هستند تقریبا ۴۰ درصد افرادی که ناقل هستند  تب ندارد اتفاقی که الان در ورودی و خروجی کنترل می‌کنند و مقصد افراد را مشخص می‌کنند.

وی بیان داشت: دوستان نیروی انتظامی دوستانی که بومی نیستند را در استان راه نمی‌دهند و آنها را به بزرگراه‌ها هدایت می‌کنند و دیگر در ورودی استان خبری از تب‌سنج نیست.

شفیعی ابراز داشت: با توجه به اینکه تعدادی از اداره‌ها باز می‌شوند رفت و آمدهایی در سطح شهر را خواهیم داشت بنابراین مردم فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

منبع، فارس

برچسب ها:
آمار جهش کرمان کرونا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :