تشریح اقدامات بسیج جامعه پزشکی رفسنجان برای مقابله با ویروس کرونا+تصاویر

  • شناسه خبر: 53975
تشریح اقدامات بسیج جامعه پزشکی رفسنجان برای مقابله با ویروس کرونا+تصاویر

مدیرکانون بسیج جامعه پزشکی رفسنجان آمادگی ۶ تیم جهت نقاهتگاه را از جمله اقدامات بسیج جامعه پزشکی برشمرد و گفت: تهیه و تأمین اقلام مورد نیاز برای ضد عفونی سطح شهر اعم از ماسک ضد گاز، ماسک معمولی، دستکش و شناسایی مناطق حاشیه‌نشین مهاجران افغانستانی با همکاری فرمانداری در راستای مقابله با ویروس کرونا انجام شد.

مدیرکانون بسیج جامعه پزشکی رفسنجان آمادگی ۶ تیم جهت نقاهتگاه را از جمله اقدامات بسیج جامعه پزشکی برشمرد و گفت: تهیه و تأمین اقلام مورد نیاز برای ضد عفونی سطح شهر اعم از ماسک ضد گاز، ماسک معمولی، دستکش و شناسایی مناطق حاشیه‌نشین مهاجران افغانستانی در راستای مقابله با ویروس کرونا انجام شد.
به گزارش روراستی به نقل از خبرگزاری بسیج کرمان، محمدرضا کلانتری در رفسنجان با اشاره به اقدامات بسیج جامعه پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی شهرستان رفسنجان از اولین ساعات اعلام بیماری کرونا در صحنه حاضر و اقدامات زیادی انجام داد.
مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان رفسنجان آمادگی ۶ تیم جهت نقاهتگاه را از جمله اقدامات بسیج جامعه پزشکی برشمرد و ادامه داد: تهیه و تأمین اقلام مورد نیاز برای ضد عفونی سطح شهر اعم از ماسک ضد گاز، ماسک معمولی، دستکش و شناسایی مناطق حاشیه‌نشین مهاجران افغانستانی با همکاری فرمانداری در راستای مقابله با ویروس کرونا انجام شد.

وی تصریح کرد: بسیج جامعه پزشکی تا کنون در ضد عفونی شهر همکاری پررنگی داشته و جهت رفع آلودگی سطح شهر در این ایام ضمن آموزش نیرو‌ها از امکانات و پرسنل جنگ نوین سپاه و آموزش عمومی مردم در نقاط مختلف و همکاری با موکب خاتم‌الانبیا (ص) را در کارنامه خود دارد.
کلانتری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تیم‌ها و گروه‌های زیادی در این مدت اقدام به ضد عفونی سطح شهر و معابر دارند توسط بسیج جامعه پزشکی کار آن‌ها بازرسی شده و نسبت به تذکراتی به کودکان کار اقدام شده است و در همین راستا تهیه و ساخت تیزر‌ها و پیامک‌های بهداشتی و پیشگیرانه بیماری کرونا و انتشار آن در فضای مجازی توسط بسیج جامعه پزشکی انجام شده است.
وی ابراز داشت: تهیه یک دستگاه تراکتور سمپاش و خرید یک عدد کیت تب‌سنج در کنار تهیه و توزیع ۹ هزار و ۵۰۰ عدد شیر برای نیرو‌هایی که کار ضد عفونی انجام می‌دهند دیگر اقدامات در این راستا بوده است. مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان رفسنجان از جمله نقاطی که با همکاری بسیج جامعه پزشکی ضد عفونی و گندزدایی شده به مراکز اورژانس، بیمارستان، یگان امداد، کلانتری ۱۳، مرکز ۱۱۵ مهدی‌آباد، سازمان مرکزی دانشگاه، پمپ بنزین‌ها، مسجد ابوالفضل، محل استراحت پزشکان در بیمارستان، شهرک فرهنگیان، محل زندگی افاغنه حاشیه این شهرک و… را به طور مستمر، ذکر کرد.
وی از همکاری این بسیج با مجمع خیران برای تهیه ژل و ماسک برای نیرو‌ها خبر داد و افزود: پایش روزانه کارگاه‌های تولید ماسک و سرکشی روزانه از گیت‌های بازرسی پایش سلامت همچنین آماده‌سازی ۴۰ عدد جعبه کمک‌های اولیه برای کارگاه‌های خیاطی و تهیه و توزیع ماسک و دستکش برای نیرو‌های بسیجی و دیگر نیرو‌های مرتبط با طرح پایش دیگر در این مدت انجام شده و ادامه خواهد داشت.
کلانتری همچنین به خرید ۱۰۰ بسته هدیه هر کدام به مبلغ ۵۰۰ هزار ریال به بخش‌های تصویربرداری، آزمایشگاه، بیماری‌های خاص و دیالیز طی این مدت اشاره کرد.
وی متذکر شد: کلیه اقشار بسیج آماده هستند و تا زمان ریشه‌کنی ویروس کرونا در خط مقدم جبهه سلامت حضور خواهند داشت.
مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: با توجه به اقداماتی که صورت می‌گیرد و شهروندان نیز به توصیه‌ها عمل کرده و در خانه‌های خود ماندند، حتی اجازه حضور کودکان خود در خارج از منزل را ندادند تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود و روال عادی زندگی برقرار شود، اما هر روز شاهد حضور کودکان اتباع در میادین و معابر شهر هستیم که یک معضل است و جا دارد ستاد مقابله با کرونا شهرستان در این خصوص تدبیری بیندیشد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بسیج بسیج جامعه پزشکی رفسنجان کرونا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :