قرنطینه مهمانشهر رفسنجان/مورد مثبت کرونا در مهمانشهر نداشتیم

  • شناسه خبر: 53983
قرنطینه مهمانشهر رفسنجان/مورد مثبت کرونا در مهمانشهر نداشتیم

پزشک مهمانشهر رفسنجان گفت: از روز اول تشکیل ستاد کرونا، مهمانشهر قرنطینه شده و به کسانی که ساکن نیستند اصلا اجازه ورود نمی دهیم

پزشک مهمانشهر رفسنجان گفت: از روز اول تشکیل ستاد کرونا، مهمانشهر قرنطینه شده و به کسانی که ساکن نیستند اصلا اجازه ورود نمی دهیم.

حمید معاذاللهی در گفت و گو با خبرنگار روراستی اظهار داشت: با توجه به بحث کرونا و دستور فرمانداری و نظر مثبت اداره اتباع، برای صیانت از ساکنان مهمانشهر گروههای نظارتی بر مهمانشهر تشکیل شد تا در بخش های مختلف به ما کمک کنند.
مدیر مهمانشهر رفسنجان تصریح کرد: نظارت بر ورود و خروج و بهداشت مهانشهر از جمله اقداماتی بوده که انجام شده و کارگاه تولید ماسک هم برای تحویل به ساکنان ایجاد شده، دو سری اقلام بهداشتی از طریق سازمان های بین المللی تحویل شده همچنین یک مدرسه به عنوان قرنطینه در نظر گرفته و مجهز به ۱۰ تخت است که برای موارد مشکوک از آن استفاده شود که تا این ساعت از آن استفاده نشده است.
وی عنوان داشت: تا کنون ۹۰ درصد کارها خوب پیش رفته و کمک های نقدی و غذایی برای کارگرانی که حضور دارند و نمی توانند بیرون بروند هم تحویل گرفتیم.
معاذاللهی با اشاره به اینکه هر شب با کمک ساکنان مهمانشهر کار ضد عفونی انجام می شود، ادامه داد: کلیه مراکز و فروشگاهها و بازارچه تعطیل است افراد از بیرون نمی توانند وارد شوند و هر چه از بیرون وارد می شود ضد عفونی و سپس اجازه ورود آن داده می شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین نماز جماعت تعطیل است و برپایی آن منوط به تصمیم ستاد کرونا است. تمام اجتماعات اعم از سالن ورزشی و …تعطیل شده است.
سمانه شریعتی فرد پزشک مرکز بهداشتی درمانی مهمانشهر اظهار کرد: نیروهای داوطلب مردمی نماینده دانشجویان و نماینده هلال احمر و داوطلبان سلامت فعالیت می کنند کمیته نظارت درب ورودی را کنترل بهداشت نانوایی در زمینه آموزش هم قبل از این که کرونا وارد کشور شود آموزش ها را شروع کردیم تمام ساکنان آموزش دیدند.
وی خاطرنشان کرد: در مرکز بهداشت بیماریابی فعال داریم و ارجاع به بیمارستان و مراکز مربوطه می دهیم با ۹۶ درصد جمعیت همه تماس گرفته شده کسانی که جواب ندادند به صورت حضوری مراجعه کردیم و می دانیم در خانواده ها چه افرادی بیماری تنفسی دارند و شرح حال کسانی که علائم دارند و شناسایی شدند، روزانه پیگیری می شود.
شریعتی تصریح کرد: تا کنون در مهمانشهر مورد مثبت نداشتیم چند نفر هستند علائم اولیه داشتند که قرنطینه خانگی شدند.
وی تأکید کرد: از روز اول مهمانشهر قرنطینه شده و به کسانی که ساکن نیستند اصلا اجازه ورود نمی دهیم.

 

انتهای پیام/

برچسب ها:
اردوگاه افاغنه افاغنه تست کرونا رفسنجان مهمانشهر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :