فرماندار رفسنجان:

حضور اتباع در شهر رفسنجان باید نظام مند باشد

  • شناسه خبر: 54005
حضور اتباع در شهر رفسنجان باید نظام مند باشد

فرماندار رفسنجان گفت: نحوه ورود به شهر، مسائل تجاری، کاری، بیمه و مسائل حقوقی و …اتباع باید حتما نظام‌مند و قانونمند و بر اساس قواعد بین‌المللی باشد.

فرماندار رفسنجان گفت: نحوه ورود به شهر، مسائل تجاری، کاری، بیمه و مسائل حقوقی و …اتباع باید حتما نظام‌مند و قانونمند و بر اساس قواعد بین‌المللی باشد.
به گزارش روراستی، مجید فصیحی‌هرندی در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیر مهمانشهر اظهار کرد: رفسنجان مردم پاک‌سرشت و مهربانی دارد که سال‌های سال میزبان اتباعی است که شرایط کشورشان نامناسب بوده و مظلومانه آواره شده‌اند.
وی بیان کرد: در بین اتباع رفسنجان از لشکر فاطمیون دلدادگان حرم اهل بیت (ع) زیادی داریم که جایگاه والایی برای ما دارند.
فرماندار رفسنجان ابراز داشت: علی‌رغم مشکلات، نارسایی‌ها و آسیب‌هایی که ممکن است از ناحیه حضور اتباع ایجاد شود، فضای خوبی برای حضور اتباع در رفسنجان فراهم است اما باید حضور و رفت و آمد اتباع قانونمندتر باشد و هر روز شاهد ورود غیرمتعارف اتباع و خطرات جانی که در نقل و انتقال غیر مجاز آنها صورت می‌گیرد، نباشیم.
وی تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی بر اساس پرتکل‌های موجود کاملا به قوانین پایبند است و سازمان‌های بین‌المللی زیربط باید بیشتر به تکالیف و وظایف خود عمل کنند صرفا با گفتار و حرف بی‌عمل کاری درست نمی‌شود.
فصیحی‌هرندی خاطرنشان کرد: حدود هفت هزار دانش آموز در مدارس رفسنجان در کنار بچه‌های ایرانی تحصیل می‌کنند بدون اینکه فضای آموزشی و بودجه‌ای در این خصوص دیده شود.
وی از ارائه خدمات رایگان بهداشت و درمان برای اتباع یاد کرد و توضیح داد: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با تمام وجود سعی کرده بهترین خدمات درمانی و پایش سلامت اتباع را داشته باشد به‌ویژه در بحث زنان باردار این قضیه به‌طور خاص دیده شده است.
مقام عالی دولت در رفسنجان تأکید کرد: با وجود بیش از ۷۰ هزار نفر اتباع افغانستانی در رفسنجان، ما دنبال نظام‌مند بودن هستیم اکثریت اتباع غیرمجاز هستند که ممکن است آسیب‌هایی مترتب خودشان باشد که خواهان حل و فصل این مسأله هستیم.
وی ابراز کرد: نحوه ورود به شهر، مسائل تجاری، کاری، بیمه و مسائل حقوقی و …اتباع باید حتما نظام‌مند و قانونمند و بر اساس قواعد بین‌المللی باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها:
اتباع غیر مجاز افغانستانی رفسنجان مهمانشهر
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :