نماینده مردم رفسنجان در مجلس عنوان کرد:

دولت، بزرگترین بدهکار مالیاتی

  • شناسه خبر: 54263
دولت، بزرگترین بدهکار مالیاتی

نماینده مردم رفسنجان و انار در  مجلس شورای اسلامی گفت:  دولت تنها ۲ درصد از کل مالیات را پرداخت کرده است و بیشترین بدهکاری مالیاتی را دارد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در  مجلس شورای اسلامی گفت:  دولت تنها ۲ درصد از کل مالیات را پرداخت کرده است و بیشترین بدهکاری مالیاتی را دارد.

به گزارش روراستی، احمد انارکی‌محمدی در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به وضعیت بودجه‌ای کشور اظهار داشت: با توجه به کاهش قیمت نفت بودجه به سمت مالیات و فاصله‌گرفتن از نفت رفته است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ نخستین دستگاه‌ها در بحث پرداخت مالیات هستند که برای رونق تولید باید مالیات را بپردازند.

وی با اشاره به نامگذاری سال تصریح کرد: در جهش تولید تنها راه این است که سود شرکت‌ها و کارخانه‌ها و تولید را بالا ببریم که اگر نتوانیم سود را بالا ببریم مشکلات قبلی از جمله سودجویی، دلالی‌ها و فرار مالیاتی را خواهیم داشت.

انارکی‌محمدی خاطرنشان کرد: بیش از  ۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم علاوه بر آن ۴۰ هزار میلیارد تومان هم معافیت مالیاتی داریم که در بسیاری از موارد می‌توان آن‌ها را جذب کرد.

وی گفت: با راه‌اندازی سامانه‌های جامع مالیاتی، تجارت و سامانه جامع مجوزها می‌توان تولید، جهش تولید و در نهایت سود داشته باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کرمان در بحث مجوزها بدترین وضعیت را دارد، ادامه داد: فضای کسب و کار ایران رتبه ۱۲۰ جهانی است که اگر بخواهیم این عدد را پایین بیاوریم باید در بحث صدور مجوزها سامانه جامع راه‌اندازی شود.

انارکی‌محمدی اذعان کرد: اکثر فعالان اقتصادی مالیات را پرداخت می‌کنند امّا عده‌ای تهاتر می‌کنند، تولید ندارند و در زمینه‌های مختلف ماشین، خانه، زمین و …  فرار مالیاتی دارند.

وی با اشاره به اینکه دولت ۲ درصد از کل مالیات  را پرداخت کرده است، تصریح کرد: دولت بیشترین بدهکاری مالیاتی دارد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در ایران پیش‌بینی خود تولید ۱۵۰ هزار تن محصول پسته در سال جاری داریم که ۶۰ هزار تن برای رفسنجان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بدهی دولت رفسنجان شورای اداری مالیات مجلس
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :