رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد:

غربالگری ۳۲۰ هزار نفر از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

  • شناسه خبر: 54287
غربالگری ۳۲۰ هزار نفر از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: غربالگری حدود ۳۲۰ هزار نفر از جمعیت نزدیک به ۳۶۰ هزار نفری زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با تماس انجام شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: غربالگری حدود ۳۲۰ هزار نفر از جمعیت نزدیک به ۳۶۰ هزار نفری زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با تماس انجام شد.

به گزارش روراستی، علی اسماعیلی‌ندیمی امروز در نشست خبری با موضوع اقدامات انجام شده در زمینه بیماری کرونا با حضور معاونان دانشگاه اظهار داشت: حوزه‌های مختلف دانشگاه کارهای زیادی انجام دادند، خیران سلامت هم ورود کردند و کارگاه‌های تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده و آن‌چه مورد نیاز جامعه و مجموعه بهداشت و درمان بود تولید شد و به شکل شایسته پیش رفت که یکی از بهترین وضعیت‌ها در زمینه تأمین وسایل حفاظتی در طول بحران داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان داشت: برای بلندمدت جلسات روزانه با فرمانداری و ادارات مرتبط در قالب کمیته واکنش سریع در خصوص بسیج همه امکانات برگزار و اتفاقاتی که درباره گندزدایی سطوح و معابر توسط بسیج، موکب‌ها و همه گروه‌های جهادی و کشاورزان که دستگاه‌های سمپاش خود را در اختیار ما گذاشتند، افتاد.

وی خاطرنشان کرد: در این دو ماه کل وقت ما صرف مدیریت بحران کرونا شد، همکاران من در دانشگاه هیچ روز تعطیلی نداشتند اسفندمان بسیار سخت و طاقت‌فرسا گذشت تا از بحران عبور کردیم در فروردین مردم حرف‌های ما را بهتر قبول کردند و تأمین مواد و وسایل لازم بهتر شد و تا امروز از اوایل فروردین ماه جریان بیماری و نحوه مدیریت در اختیار ما قرار گرفت.

ندیمی ادامه داد: کارهای بسیار گسترده در حوزه معاونت بهداشتی، درمان، توسعه، آموزش، پژوهش و دانشجویی صورت گرفت.

وی به برخی اقدامات شاخص در این خصوص اشاره و ابراز داشت: پست قرنطینه شمال استان توسط شبکه بهداشت و درمان انار و همکاری همه، مدیریت شد بعضی روزهای هفته اول فروردین بیش از ۵۰۰ خودرو اجازه ورود به شهرستان را پیدا نکردند و ممانعت از مسافرت‌ها در تعطیلات آخر عید کلید خورد اما در انار خیلی خوب کار رقم خورد.

اسماعیلی‌ندیمی عنوان داشت: غربالگری حدود ۳۲۰ هزار نفر از جمعیت نزدیک به ۳۶۰ هزار نفری با تماس انجام شد در حوزه درمان کار بسیار سختی داشتیم در بیمارستان، ویروس یک عامل غیرقابل دیدن است، در حوزه دارو و غذا تهیه و تأمین اقلام بهداشتی به  طور نسبی خوب بود در حوزه معاونت دانشجویی فعالیت‌های رسانه و آموزش و چند فعالیت پژوهشی داریم که امیدواریم به نتیجه برسد تولید محتوای آموزشی مجازی هم کار بسیار بزرگ و خوبی بود.

اسماعیلی‌ندیمی خاطرنشان کرد: هفته‌های اول اسفند بازار شایعات داغ بود حرف‌های بی‌ربط موجب سردرگمی مردم شده بود که کدام یک از اطلاعات درست است که ما اخبار مهم را از طریق رسانه‌ها منتقل کردیم، رادیو نقش بسیار مهمی داشت که هر روز از شنبه تا چهارشنبه برنامه آموزشی داشتیم.

وی اذعان کرد: از زمانی که جنگ به پایان رسید شاید کشور در چنین وضعیتی قرار نگرفته بود که توان خودمان را در بحران بیولوژیکی مدیریت کنیم اما همه نیروها و ظرفیت در شهر اعم از نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، فرمانداری، اداره اصناف و …تحت توصیه‌های مشترک وزارت بهداشت و دانشگاه یکپارچه اقدام کردند و خیلی جالب است فرماندهان سپاه و نیری انتظامی گفتند ما وظیفه داریم گوش به فرمان شما باشیم و خوشبختانه با این روحیه مطمئن شدیم این توان مقابله با بحران در کشور وجود دارد.

اسماعیلی‌ندیمی افزود: در عرض مدت کوتاهی چه ظرفیت بالایی در شهرستان رفسنجان و انار برای تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و گان برای مردم و بهداشت و درمان ایجاد شد که در حال حاضر سایر به سایر نقاط استان که نیاز دارند می‌فرستیم.

وی خاطرنشان کرد:بسیج جامعه پزشکی، کارآفرینان، خیران و… هم به مردم هم به دانشگاه کمک کردند و در جهت سلامت مردم کار کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: از زمان راه‌اندازی آزمایشگاه تعداد تست‌ها بیشتر شده و جهت‌گیری به سمت انجام موارد سرپایی بیشتر شده و تسلط اطباء بر اداره بیماران هم بیشتر شده رفتار کووید ۱۹ بخشی هنوز ناشناخته است به طوری که این سؤال پیش می‌آید که اگر ایمنی ایجاد می‌شود دائمی است و آیا دوباره ابتلا صورت می‌گیرد یا عارضه‌ای برای کسانی که بهبود پیدا کردند ایجاد می‌شود که هنوز برای یافتن پاسخ آن فرصتی ایجاد نشده است.

وی تأکید کرد: آن‌چه که می‌خواهیم به مردم منتقل کنیم این است که اصلا به هیچ وجه کرونا نرفته و تمام نشده توجه به بهداشت فردی که خیلی خوب بود باید این رفتار را ادامه دهیم،  زمان عامل مهمی است که روشن می‌کند در پیک دوم آیا شدت آن چقدر است و چه کسانی مبتلا می‌شوند و دوباره با چه اتفاقی مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بسجی جامعه پزشکی رفسنجان علوم پزشکی کرونا
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :