معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

۱۳ نفر از کادر درمان در رفسنجان به کرونا مبتلا شدند/جانفشانی کادر درمان قابل تقدیر است

  • شناسه خبر: 54291
۱۳ نفر از کادر درمان در رفسنجان به کرونا مبتلا شدند/جانفشانی کادر درمان قابل تقدیر است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تعداد پرسنل که تست کرونای آن ها مثبت شد ۱۳ نفر است که با خانواده‌هایشان ۱۷ نفر هستند که این درگیری منجر به بستری نشد و بهبود یافتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تعداد پرسنل که تست کرونای آن ها مثبت شد ۱۳ نفر است که با خانواده‌هایشان ۱۷ نفر هستند که این درگیری منجر به بستری نشد و بهبود یافتند.

به گزارش روراستی، محمدرضا میرزابیگی در نشست خبری با موضوع کرونا اظهار کرد: از آن‌جا که درمان می‌توانست جایی باشد که بیماران به آن نیاز دارند و شاید روزی باشد که تخت‌های ما پر باشند از بیماران کرونا، باید ضرب‌الاجلی کار می‌کردیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه در زمینه درمان جای تشکر از پرسنل درمان دارد ماندن در این لباس‌ها خیلی سخت است، افزود: پوشیدن هفت ساعته این لباس به همراه سایر استرس‌ها و از طرفی عشق وزیدن به بیماران نشان از جانفشانی این پرسنل از نگهبان گرفته تا پرستار و پزشک دارد.

وی ادامه داد: در زمینه درمان اهدافی برای خودمان ترسیم کردیم و منتظر یک فاجعه بودیم که لطف خدا و معجزه و زحمات همه در دانشگاه و بیرون از دانشگاه موجب شد این بحران را به‌خوبی پشت سر بگذاریم.

میرزابیگی عنوان داشت: آن چه موجب می‌شود تمام دنیا از این ویروس بترسند این بود که سرایت آن به‌صورت ناگهانی نشود یعنی اگر به‌صورت تدریجی همه مبتلا شوند شاید مشکل زیادی نداشته باشد در هر صورت پیش‌بینی ۵۰۰ تخت داشتیم.

وی تصریح کرد: پیک اگر به‌صورت ناگهانی باشد درمان جوابگو نیست، خصوصا در افراد پرریسک و سالمندان می‌توانست مشکلات زیادی ایجاد کند اولین کار نظم‌دهی به بیمارستان بود و تعطیلی بیمارستان مرادی با ۸۰ تخت، بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) را با هدف اینکه بیماران کرونایی را جدا کنیم و بیمارستان ایمنی داشته باشیم دو بخش داخلی مردان و زنان با پرسنل خاص خود آماده کردیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان کنترل بیماری را مرحله دیگری عنوان کرد که عامل بیماری از داخل بیمارستان بیرون نرود و گفت: بخش زنان و زایمان عل‌بن ابیطالب (ع) کامل تعطیل شد و به زایشگاه منتقل شد.

وی از برگزاری ۳۷ جلسه در بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) برای رسیدن به اهداف ترسیم‌شده یاد کرد و گفت: محافظت بیمارستان هم در دستور کار بود چون آلوده‌ترین جا برای هر شهر بیمارستان‌هاست که ۴۶ درصد آلودگی را دارند.

میرزابیگی بیان داشت: برای گندزدایی چندین جلسه برگزار و کار بزرگی انجام شد هر دو ساعت یکبار بخش‌های خطرناک گندزدایی می‌شد محافظت‌های خاص پرسنل، بیماری که در مواجهه با بیمار کرونای مثبت قرار گرفته و باید جداسازی شوند و …که این موارد همگی مدیریت شد.

وی خاطرنشان کرد: ملاقاتی تمام بیمارستان‌های رفسنجان و انار را ممنوع کردیم و تمام اعمال تعطیل شد، آموزش پرسنل از ورود تا خروج اعم از ماسک زدن و…هر روز برای پرسنل انجام می‌شود.

میرزابیگی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در رفسنجان اظهار داشت:  در بخش کرونا در حال حاضر ۹ بیمار است که ۳ مورد آن مثبت هستند، آی سی یو یک برای بیماران کرونایی و مشکوک گذاشتیم در حال حاضر ۴ بیمار در آی سی یو یک بستری است.

وی با اشاره به ۱۳ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا در رفسنجان، یادآور شد: تعداد پرسنل که مثبت شدند ۱۳ نفر است که با خانواده‌هایشان ۱۷ نفر هستند که این درگیری منجر به بستری نشد و بهبود یافتند.

میرزابیگی تصریح کرد: موارد مثبت قطعی کرونا در رفسنجان  تا کنون ۶۸ نفر است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آزمایش رفسنجان کادر درمان کرونا مثبت
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :