معاون دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

۱۵۰ تن محلول ضد عفونی کننده در اختیار گروه های جهادی قرار گرفت

  • شناسه خبر: 54293
۱۵۰ تن محلول ضد عفونی کننده در اختیار گروه های جهادی قرار گرفت

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: ۱۵۰ تن محلول ضد عفونی کننده سطوح در اختیار موکب‌ها و بسیج برای گندزدایی سطح شهر و روستاها قرار دادیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: ۱۵۰ تن محلول ضد عفونی کننده سطوح در اختیار موکب‌ها و بسیج برای گندزدایی سطح شهر و روستاها قرار دادیم.

به گزارش روراستی، رضاعلی سلطان‌خواه در نشست خبری با موضوع کرونا ابراز داشت:  این معاونت در بحث تأمین دارو، ملزومات پزشکی اعم از ماسک، گان و دستکش نظارت بر کارخانه‌های تولید مواد غذایی و فرآورده‌های آرایشی بهداشتی، کارگاه‌های تولید ماسک و …فعالیت داشته و نظارت بر نوع پارچه و روند ایمن‌سازی ماسک در حوزه تجهیزات پزشکی از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به ۷۰ مورد بازدید از داروخانه‌ها یاد کرد که بعضی بازدیدها به اتفاق کمیته صیانت از حقوق عامه و شهروندی صورت گرفته و در بحث توزیع الکل گفت: داروخانه‌ای که الکل را برای مصرف سه، چهار ماهه آورده بود در یک روز ظرف نیم ساعت موادش فروش رفت ضمن اینکه از استان کمترین مساعدت داشتیم جاهایی بود می‌توانستند کمک کنند در استان با ما همکاری نشد. در بحث تأمین الکل مجوز داشتیم دو واحد تولیدکننده مواد ضد عفونی کننده مجوز دادیم محموله الکل تحویل کارخانه رفسنجان دارو شد و ادامه پیدا نکرد.

وی اضافه کرد: سه کارگاه تولید الکل داشتیم نمونه‌ها ارسال شد هم به آزمایشگاه قطب هم خودمان آزمایش انجام دادیم و سلامت مصرف را بررسی کردیم.

سلطانخواه عنوان داشت: میزان تولید الکل تا کنون ۱۹ هزار و ۲۰۰ لیتر الکل ۷۰ تا ۷۵ درصد است در محلول های ضد عفونی و ژل  تولیدات حوزه دانشگاه ۳۶ هزار مورد بوده که در قالب ظرف‌های با حجم متفاوت بوده و بازدید شده است.

وی عنوان کرد: ۱۵۰ تن محلول ضد عفونی کننده سطوح توسط موکب‌ها و بسیج برای سطح شهر و روستاها در اختیارشان قرار دادیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: موارد غیرمجاز و قاچاق و حوزه‌های مختلف داشتیم معضلی که با آن درگیر هستیم، محلول‌ها و ژل‌های ضد عفونی کننده است با  توجه به نیازی که ایجاد شد در حوزه‌های مختلف شروع به تولید کردند اما مجوزهایی داده شد به دو شرکت دانش‌بینان و دو شرکت دارویی در شهرستان تولید ژل و محلول داشتند، بود.

وی خاطرنشان کرد: یک مورد که از مسیر قانونی هم آمده بود کیفیتش مورد تأیید قرار نگرفت و چالش زیادی در این رابطه ایجاد شد.

سلطانخواه گفت: در این مدت در خصوص تهیه خیلی از اقلامی مانند انسولین قلمی که باید وارد شود به دلیل کرونا و ارتباطات بین‌المللی با سختی مواجه شدیم.

وی ادامه داد: در خصوص ماسک تا کنون ۲۳۶ هزار و ۳۲۲ عدد ماسک سه لایه پزشکی تأمین و ۲۴ هزار و ۲۰۲ ماسک ان ۹۵ تهیه شده که به انبار مرکزی دانشگاه منتقل شده است.

سلطانخواه همچنین گفت: قیمت‌گذاری ماسک‌ها در فرمانداری با حضور افراد زیربط انجام شده است، چهار کارگاه لباس تا امروز حدود ۵ هزار دست لباس تولید کردند و امروز به سطح تولید گان مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان علوم پزشکی معاونت غذا و دارو مواد ضدعفونی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :