پیشرفت ۹۰ درصدی بیمارستان ۵۰ تختخوابی بحران در رفسنجان

  • شناسه خبر: 54296
پیشرفت ۹۰ درصدی بیمارستان ۵۰ تختخوابی بحران در رفسنجان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: سالن ۵۰ تختخوابی شهدای صنعت مس رفسنجان را با همت مدیرعامل شرکت ملی مس ایران و مدیر مجتمع مس سرچشمه از ۲۲ اسفند شروع کردیم ۹۰ درصد پیشرفت داشته با تجیهز و نصب تجهیزات آماده خواهد شد که دارای سه اتاق ایزوله کامل، بخش تریاژ، پذیرش و ترخیص و … است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: سالن ۵۰ تختخوابی شهدای صنعت مس رفسنجان را با همت مدیرعامل شرکت ملی مس ایران و مدیر مجتمع مس سرچشمه از ۲۲ اسفند شروع کردیم ۹۰ درصد پیشرفت داشته با تجیهز و نصب تجهیزات آماده خواهد شد که دارای سه اتاق ایزوله کامل، بخش تریاژ، پذیرش و ترخیص و … است.

به گزارش روراستی، علی مظفری معاون توسعه و منابع دانشگاه عنوان داشت: اگر امروز کنترل نسبی را در شهرستان داریم یک کار جمعی اعم از تمام ارگان‌ها و سازمان‌های شهرستان و دانشگاه است در سطح دانشگاه هم اگر همفکری نبود شاید بسیاری ازموفقیت‌ها کسب نمی‌شد.

وی بیان داشت: ۲۵ درصد درآمد بیمارستان‌های ما تقلیل پیدا کرده، ماهانه یک میلیارد تومان هزینه ماسک و کیت حفظتی، دستکش لاتکس و ..برای دانشگاه شده از روز اول با گرمی و مدیریت به موقع تأمین شد.

مظفری با اشاره به اینکه کل بیمارستان‌ها را تخلیه کردیم و آمادگی داشتیم تا ۵۰۰ بیمار پذیرش کنیم، افزود:

۲۸ تخت آی سی یو تجهیز شده با دستگاه‌های مجهز داشتیم و خوشبختانه تعداد بیماران از ۱۲،۱۳ تا بیشتر نشد.

وی عنوان داشت: در بخش پی آی سی یو هشت و ان آی سی و ۱۶ بیمار می‌توانستیم پذیرش کنیم، اضافه کرد: خدماتی که نزدیک به ۴۰ نفر حداکثر در قسمت‌های مختلف ذکر شده تخت اشغال بود انجام می شد اما به جهت کرونا تمام عمل‌ها را کنسل و فقط بیماران اورژانسی را بستری می کردیم عملا برای کرونا آمادگی داشتیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان داشت: به‌طور متوسط ۱۵۰ هزار ماسک در ماه مصرف بیماستان‌ها و معاونت بهداشتی کلینیک و آزمایشگاه‌ها بود، ۶ هزار و  ۶۰۰ ماسک ان۹۵ و ۴ هزار و ۵۰۰ کیت حفاظتی مصرف داریم که از خیران تشکر می‌کنیم خودشان زنگ می‌زدند اعلام آمادگی می‌کردند.

مظفری خاطرنشان کرد: محلول ضد عفونی دست که دو هزار و ۸۰۰ لیتر مصرف ماهانه است یک میلیارد تومان در این قضیه هزنیه کردیم که بخشی دانشگاه و بخشی خیران کمک کردند.

وی گفت: نقاهتگاه برای پرسنل با ۲۹ تخت آماده کردیم در رایطه با خوابگاه‌ها ۵۰ تخت نقاهتگاه آمادگی داشتیم در رابطه با بیماران ۶ سوئیت ویژه ر نظر داریم که اگر بیماری مشکل پیدا کرد او را اسکان دهیم.

مظفری با بیان اینکه در این قضیه دو معاونت بهداشت و درمان خیلی درگیر بودند، عنوان داشت:  انصافا با ۹۲ درصد جمعیت تماس گرفته شود خیلی اهمیت دارد و قابل تقدیر است، بهورزان ما پشت جبهه کار کردند، جریان کووید ۱۹ جریان جنگ بود که این موجب شد در پیشگیری موفق باشیم.

وی با اشاره به اینکه برخی کادر درمان یک ماه و یک ماه و نیم به خانه نرفته بودند و از فرزندان خود دور بودند، افزود: تهیه کیت حفاظتی اگر چه کار بسیار سختی بود اما سخت‌ترین کار پوشیدن این لباس است.

مظفری با بیان اینکه بیمارستان مرادی را کم کم راه‌اندازی می‌کنیم و به‌زودی بخش اورژانس این بیمارستان را راه‌اندازی خواهیم کرد، متذکر شد:  ساختمان جدید اورژانس راه‌اندازی می‌شود و عمل‌های اورژانسی چشم و گوش و حلق و بینی از سر گرفته می‌شود و مردم اطمینان حاصل کنند که این بیماران اگر مشکل پیدا کنند می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی گفت:  سالن ۵۰ تختخوابی شهدای صنعت مس رفسنجان را با همت مدیرعامل شرکت ملی مس ایران و مدیر مجتمع مس سرچشمه از ۲۲ اسفند شروع کردیم ۹۰ درصد پیشرفت داشته با تجیهز و نصب تجهیزات آماده خواهد شد که دارای سه اتاق ایزوله کامل، بخش تریاژ، پذیرش و ترخیص و … است.

مظفری با ذکر این موضوع که این سالن بیمارستانی است که در شرایط بحران می‌تواند کمک کند، ادامه داد: کووید ۱۹ در کنار تهدید، فرصت ایجاد کرد.

وی عنوان داشت: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خیران در خرید ماسک و دستگاه‌ها و تجهیزات کمک کردند و شرکت ایران و چین یک میلیارد تومان کمک کرد.

مظفری با بیان اینکه بیمارستان علی‌بن ابیطالب کم کم از بحث کرونا خارج خواهد شد، ابراز داشت: جامعه بداند کووید ۱۹ در کمین است؛۳۰ درصد افراد ممکن است علائمی نداشته باشند اما ناقل باشند و ۵۵ درصد علامت خفیف تا متوسط داشته باشند.

وی در ادامه به ایجاد آزمایشگاه تشخیص مولکولی در رفسنجان اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از استان دومین آزمایشگاه است که شهرداری و شورای شهر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه کردند.

مظفری در پایان نقش رسانه‌ها را در رفتار مردم برای مقابله با شیوع کرونا بسیار مؤثر دانست و بر ادامه مستمر در این راستا تأکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :