در نشست خبری علوم پزشکی رفسنجان مطرح شد؛

برگزاری جشنواره آنلاین ایده‌ها و اختراعات در خصوص مقابله با کرونا در علوم پزشکی رفسنجان

  • شناسه خبر: 54299
برگزاری جشنواره آنلاین ایده‌ها و اختراعات در خصوص مقابله با کرونا در علوم پزشکی رفسنجان

معاون تحقیقات و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: کاری که در حال انجام داریم جشنواره ایده‌ها و اختراعات در خصوص مقابله با کرونا در حوزه‌های مختلف مانند صنعت، بهداشت و درمان و…است که به‌صورت آنلاین در حال برگزاری است و از ایده‌های کمک‌کننده استقبال می‌کنیم.

معاون تحقیقات و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: کاری که در حال انجام داریم جشنواره ایده‌ها و اختراعات در خصوص مقابله با کرونا در حوزه‌های مختلف مانند صنعت، بهداشت و درمان و…است که به‌صورت آنلاین در حال برگزاری است و از ایده‌های کمک‌کننده استقبال می‌کنیم.

به گزارش روراستی حمید استادابراهیمی در نشست خبری با حضور رئیس دانشگاه و معاونان با موضوع اقدامات انجام شده در زمینه کرون اظهار داشت: تخلیه بیمارستان از دانشجویان و آموزش مجازی برای دانشجویان و اقدام مهمتر بسیج همگانی اعضای هیئت علمی ما با تناسب به رشته‌ها و مدارک تحصیلی بود که در کارگروه‌‌ها مرتبط با معاونت درمان انجام شد که به حوزه‌های مختلف به تناسب مقطع رشته‌شان کمک می‌کردند.

وی ابراز داشت: برای بیماریابی و غربالگری همکاران ما خیلی‌ها از منزل و یا جاهای دیگر تماس می‌گرفتند، برای گندزدایی بیمارستان نظارت بر دفن اجساد و…کمک‌هایی بود که در این معاونت انجام می‌شد.

استادابراهیمی بیان داشت: تهیه تجهیزات حفاظت شخصی دانشجویان ازجمله اقدامات ما بود و بسیج دانشجویان در مقاطع بالینی که ترس و اضطراب بین کارورزان و رزیدنت‌ها بود ریاست دانشگاه برای تقویت روحیه این دانشجویان همان روز اول در بین آ‌نها حضور پیدا کرد.

غربالگری ۱۰۰۰ خانوار توسط دانشجویان پزشکی رفسنجان

حاجی‌زاده معاون فرهنگی دانشگاه بیان داشت: در این حوزه علاوه بر همکاری با سایر معاونت‌های خط مقدم مبارزه با کرونا، با توجه به عدم وجود دانشجویان ارتباط مجازی با دانشجویان برقرار کردیم که به‌صورت پویش بود که هم در سطح وزارتخانه برقرار شد هم در سطح دانشگاه انجام شد دانشجویان علاقمند شرکت کردند بر اساس مشارکتی که کردند سه کارگروه تشکیل شد که کارگروه تولید رسانه‌ای، کارگروه  نشریات و طراحی پوستر و کارگروه غربالگری هستند.

وی گفت: در بخش رسانه‌ای با تولید کلیپ و پادکست و…ظرفیت بسیار خوبی داریم که در این زمینه کار انجام شد کلیپ‌ها در حمایت از پرستاران و پزشکان تهیه و توزیع می‌شد محتوای پوستر و نشریه در خصوص ایام تعطیلات، فرهنگسازی در بحث مبارزه با کرونا و…بود.

حاجی‌زاده از برگزاری مسابقات متعدد در سطح دانشگاه که در حال برگزاری است خبر داد و افزود: دانشجویان ما در  ارتباط با سامانه ۴۰۳۰ فعالند یک هزار خانواده را دانشجویان دانشگاه غربالگری کردند و در تولید اقلام بهداشتی کارگروه‌ها فعال بودند و در جذب و حامیت خیران هم بی‌بهره نبودند.

وی خاطرنشان کرد: در ایجاد قرنطینه برای پرستاران همکاری کردیم در صورت نیاز استفاده کنند که هنوز خوشبختانه مورد استفاده قرار نگرفته در بحث سلامت روان هم همکاری در دستور کار است.

شمسی‌زاده معاون تحقیقات و پژوهش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نسبت به تحقیقاتی در خصوص کرونا توضیحاتی داد و گفت: اینکه چند درصد مردم رفسنجان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند وظیفه ما است که در این زمینه کار کنیم ۲۵ پروژه تحقیقاتی با اعتباری معادل دو میلیارد ریال در این خصوص در حال انجام است.

وی ادامه داد: کاری که در حال انجام داریم جشنواره ایده‌ها و اختراعات در خصوص مقابله با کرونا در حوزه‌های مختلف مانند صنعت، بهداشت و درمان و…است که به‌صورت آنلاین در حال برگزاری است و از ایده‌های کمک‌کننده استقبال می‌کنیم.

برچسب ها:
آنلاین اختراع ایده جشنواره رفسنجان علوم پزشکی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :