با تلاش کادر درمان بیمارستان علی بن ابیطالب

قلب چاقو خورده جوان ۲۰ ساله در رفسنجان به تپش افتاد

  • شناسه خبر: 54386
قلب چاقو خورده جوان ۲۰ ساله در رفسنجان به تپش افتاد

محمد حسین باقری متخصص جراحی عمومی خبر داد:قلب چاقو خورده جوان بیست ساله رفسنجانی پس از ۳ مرتبه ماساژ با دست شروع به تپیدن کرد.

محمد حسین باقری متخصص جراحی عمومی خبر داد:قلب چاقو خورده جوان بیست ساله رفسنجانی پس از ۳ مرتبه ماساژ با دست شروع به تپیدن کرد.
به گزارش روراستی به نقل از روابط عمومی بیمارستان علی بن ابیطالب (ع)، پسر جوان ۲۰ ساله رفسنجانی که نیمه شب ۲۹ فروردین در سمت چپ قفسه سینه اش ضربه چاقو خورده بود، با فشار خون پایین و بی قراری زیاد توسط اورژانس ۱۱۵ به بخش اورژانس ارجاع داده و پس از دو دقیقه وارد اتاق عمل شد.
محمد حسین باقری متخصص جراحی عمومی و پزشک معالج این جوان تشریح کرد: اقدامات اولیه بی هوشی به سرعت انجام، قفسه سینه از سمت چپ باز شد چاقو به بطن راست قلب نفوذ و ریه را از دو ناحیه سوراخ کرد ه بود.
وی افزود: با تلاش همکاران در اتاق عمل، قلب و ریه ترمیم شد اما به دلیل آسیب شدید، قلب دچار نامنظمی ضربان بود که در سه مرحله ماساژ قلب باز دادیم؛ حتی یک مرتبه قفسه سینه بسته شده بود و دوباره سینه را باز و به مدت ۱۵ دقیقه قلب را ماساژدادیم تا قلب برگشت.
باقری اذعان داشت:پس از عمل جراحی، بیمار به بخش آی سی یو منتقل شد و به دلیل آسیب های مکرر قلب نگران آسیب مغزی او بودیم که خوشبختانه پس از ۱۰ ساعت عملکرد مغز به حالت طبیعی برگشت.
این پزشک متخصص افزود: کبد و کلیه های این بیمار هم دچار آسیب شده بود که کبد بعد از سه روز و کلیه ها پس از ۱۴ روز به حالت طبیعی برگشت و بطن راست قلب هم به تدریج بهتر و در حال حاضر عملکرد قلب رضایت بخش است و حال عمومی اش خوب است.
وی خاطر نشان کرد: این جوان سه شنبه ۱۶ اردیبهشت نزد خانواده اش برگشت.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بیمار بیمارستان علی بن ابیطالب جوان رفسنجان قلب
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :