با حضور مدیرکل تعاون روستایی کرمان؛

رئیس اداره تعاون روستایی رفسنجان معرفی شد + عکس

  • شناسه خبر: 54520
رئیس اداره تعاون روستایی رفسنجان معرفی شد + عکس

علی قاسمی به عنوان رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رفسنجان معرفی شد.

علی قاسمی به عنوان رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رفسنجان معرفی شد.

به گزارش روراستی، رضا محمدحسینی در آیین معارفه رئیس شرکت تعاون روستایی شهرستان رفسنجان اظهار داشت: در مجموعه‌ای کار می‌کنیم که نتیجه کارمان به جامعه هدف و روستایی می‌رسد که امیدواریم موفق باشیم.

مدیرکل تعاون روستایی استان کرمان بیان داشت: در جامعه باید دنبال ضرورت کار برویم و مفید باشیم و به نقش و تأثیرگذاری خودمان پی ببریم و به کاری که انجام می‌دهیم باور داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر توجه به تعاونی‌ها کم شده بود، دلایل متعددی داشت که بخشی از آن به خود ما در مجموعه برمی‌گردد، ما تعاونی هستیم در اسلام و احادیث به کار جمعی و تعاونی سفارش شده و خداوند برکت را در جمع قرار داده است.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: موجب افتخار ما است که یک تعاونی در رفسنجان همیشه به‌عنوان نمونه از آن یاد می‌شود یک تیم همدل و همراه با دانش کافی توانستند کارشان را به نحو مطلوب پیش ببرند که باید از این الگوها استفاده کنیم و تعاونی‌هایمان را در بخش‌های مختلف توسعه دهیم.

توزیع ۱۲۰۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار در ماه رمضان در سطح استان

وی به نقش تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: ما در استان کرمان در بخش‌های مختلف با برنامه وارد شدیم، در حوزه تعاون روستایی فعالیت‌ها بسیار وسیع و گسترده است که در حوزه‌های مختلف تأثیرگذار است.

محمدحسینی افزود: تعاونی‌های تولید با توجه به مسائل و مشکلات اما با برنامه کار می‌کنند، طرحی که در تعاونی‌های تولید در استان به‌عنوان طرح الگویی در کشور مطرح است در سطح تعاونی‌های تولید محور کار و ورود دانش فنی در بخش کشاورزی را اولویت کار قرار دادیم.

وی ابراز داشت: در این طرح از سه سال قبل شروع شده بالای ۷۰ نفر دکترا، کارشناس ارشد و کارشناس در حال فعالیت هستند و در سطوح مختلف دانش‌شان را منتقل می‌کنند.

محمدحسینی تأکید کرد: تعاونی‌های تولید باید دربهره‌وری در بخش کشاورزی اثرگذار باشند. از عوامل تولید باید به ‌خوبی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در استان کرمان در بحث تبلیغات ضعیف بودیم فعالیت‌ها باید منعکس شود زمانی که جها کشاورزی خبر ندارد یک تعاونی چه فعالیتی دارد توجه کمتری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کل تولید بذر استان را شبکه تعاونی‌ها انجام می‌دهد، اضافه کرد: زنجیره‌های تولید و زنجیره ارزش از مباحث مهمی است که در استان دنبال می‌کنیم که افزایش تولید و کیفیت را داشته باشیم.

مدیرکل تعاون روستایی استان کرمان اظهار کرد: در مجموعه تعاون روستایی در استان کرمان بالاترین ظرفیت ذخیره‌سازی انبارها را داریم که در رفسنجان ۲۰ هزار تن سویا ذخیره‌سازی شده است.

وی گفت: در تأمین و توزیع نهاده‌اها حرف برای گفتن داریم مجموعه تعاونی‌ها و تشکل‌ها بالاترین مقدار نهاده‌ها و بزرگترین فروشگاه‌ها را در سطح استان داریم و در روستاها نفوذ داریم که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

محمدحسینی تأکید کرد: تأمین متمرکز کالاها را در دستور کار قرار دادیم در کلیه شهرستان‌ها کالا را به‌صورت متمرکز توزیع کردیم، بالای ۳۰۰ تن محصولات کشاورزی در استان توزیع کردیم که اثرگذاری تعاونی‌ها در شرایط کرونا نمود کرد.

وی بیان داشت: یکی از چالش‌های امروز در جامعه فاصله بین تولیدکننده و مصرف‌کننده است این خلأ را باید تشکل‌ها پر کنند.

مدیرکل تعاون روستایی استان کرمان عنوان کرد: ماه رمضان یک هزار و ۲۰۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار توسط تعاون روستایی در سطح استان توزیع شد و  اولین فروشگاه مجازی کشور در استان کرمان دایر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تعاون روستایی تولید رفسنجان معارفه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :