به گزارش روراستی، محمدصادق بصیری با گرامیداشت سوم خرداد و تبریک عید فطر به مصوبات ستاد کرونا اشاره و اظهار داشت: در خصوص موزه‌ها و اماکن تاریخی مقرر شد بعد از عید فطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی بازگشایی صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: در خصوص محدودیت کارکنان اداری که به‌صورت یک سوم و دوسوم در محل کار حضور داشتند، از دهم خرداد همه کارکنان باید در محیط کار باشند؛ به استثنای کسانی که علامت مثبت ویروس و یا به ‌دلیل بیماری زمینه‌ای با تشخصیص مراجع ذیصلاح، نمی‌توانند در محیط کارشان شرکت کنند.

بصیری بیان داشت: تالارها و سالن‌ها هم مشروط به رعایت پروتکل‌هایی که اعلام می‌شود،  می‌توانند فعالیت کنند البته فقط برای سرو و تهیه غذا آزادند اما برای برنامه‌ها و مراسم‌های دیگر مجاز نیستند.

وی با اشاره به درخواست اولیای دانش‌آموزان مبنی بر اینکه دانش‌آموزان پایه نهم امتحانات‌شان مجازی برگزار شود به‌ویژه دانش‌آموزان جنوب که بیشتر در معرض گردش ویروس قراردارند، ستاد موافقت کرد بنابراین اداره کل آموزش و پرورش زیرساخت‌ها را در این زمینه باید فراهم کند و با وزارت آموزش و پرورش هماهنگی صورت گیرد.

بصیری از درخواست اتحادیه بازی‌های رایانه‌ای که تقاضای بازگشایی داشتند، یاد کرد و افزود: با بررسی‌های صورت گرفته موافقت علوم پزشکی کامل اعلام نشده و قرار است کمیته‌ای مجددا این موضوع را بررسی کنند و اگر رسما به ستاد کرونا اعلام کرد، با فعالیت این صنف موافقت می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: در خصوص دستفروش‌ها چون کنترلی وجود ندارد امکان راه‌اندازی فعالیت‌شان وجود ندارد چراکه این نوع فعالیت‌ها  ایجاد تجمع می‌کنند.

بصیری خاطرنشان کرد: استان کرمان تا به‌حال به‌خوبی کنترل شده از این به بعد هم کنترل خواهد شد؛ اما قطعا صنوفی آسیب می‌بینند که باید برای آنها فکری کرد.

انتهای پیام/