سرپرست جهاد کشاورزی رفسنجان مطرح کرد:

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش قیمت نهاده های کشاورزی

  • شناسه خبر: 54666
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش قیمت نهاده های کشاورزی

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: قیمت سمومکشاورزی طی ماه گذشته ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش یافته و موجبات نگرانی کشاورزان را فراهم کرده است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: قیمت سموم کشاورزی طی ماه گذشته ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش یافته و موجبات نگرانی کشاورزان را فراهم کرده است.

به گزارش روراستی، حاج عبداللهی در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را از واردات سموم کشاورزی برداشته است سموم کشاورزی در انبارها وجود دارد که در کمیته ای جهت بازرسی از فروشگاه های سموم کشاورزی در هفته گذشته تشکیل شد و با بازرسی از فروشگاه های عرضه سموم، سمی در فروشگاه ها وجود نداشت.
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان عنوان کرد: در حالی که سم به صورت زیرزمینی و با قیمت گزاف و کاذب به فروش می رسد به طوری که قیمت سموم کشاورزی طی ماه گذشته ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصد افزایش یافته و موجبات نگرانی کشاورزان را فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر افزایش قیمت سموم کشاورزی در رفسنجان، قیمت نهاده های کشاورزی و علوفه هم افزایش یافته و دامداران به ویژه گاوداران را با مشکلاتی مواجه کرده است.
حاج عبدالهی ادامه داد: این افزایش قیمت به دلیل برداشتن ارز ۴۲۰۰ تومانی از نهاده های کشاورزی وارداتی است ضمن اینکه بحران کرونا هم باعث کاهش خرید و مصرف شیر شده است.
سرپرست جهاد کشاورزی رفسنجان خاطرنشان کرد: دامداران تقاضا دارند که شیر دام های خود را با قیمت ۲۹۰۰ تومان به کارخانه ها بفروشند و در بازار به قیمت بالای ۳۱۰۰ به مردم عرضه شود که باید به طور مقطعی قیمت شیر افزایش یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
جهاد کشاورزی رفسنجان سموم کشاورزی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :