فرمانده سپاه ثارالله کرمان خبر داد:

ثبت ملی راهیان نور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

  • شناسه خبر: 54776
ثبت ملی راهیان نور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: راهیان نور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به‌عنوان چهارمین راهیان نور کشور ثبت ملی کردیم یعنی خوزستان، شمال غرب، دریایی و چهارم راهیان نور سپهبد شهید سلیمانی، کرمان امروز جهانی‌ست و در حوزه راهبردی ملی این مهم را ثبت کردیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: راهیان نور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به‌عنوان چهارمین راهیان نور کشور ثبت ملی کردیم یعنی خوزستان، شمال غرب، دریایی و چهارم راهیان نور سپهبد شهید سلیمانی، کرمان امروز جهانی‌ست و در حوزه راهبردی ملی این مهم را ثبت کردیم.

به گزارش روراستی، سردار حسین معروفی امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان در حسینیه ثارالله این شهر اظهار داشت: مرم این شهرستان عقبه ارزشمند و پرافتخاری در دوران انقلاب و دفاع مقدس دارند که عزیزترین انسان‌های ارزشمند و شایسته خود همچون سرداران شهید امینی، عابدینی، حاج علی محمدی‌پور، بادپا، شیرازی و…را تقدیم آرمان‌های نظام الهی کردند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: فلسفه وجودی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مثلث مکتبی بودن، انقلابی‌بودن و مردمی‌بودن است، آن‌چه که برای سپاه انقلاب توسط امام ترسیم شد، بسیج شاکله اصلی‌اش مردمی‌بودن است.

وی تصریح کرد: بسیج مردمی را در تمام صحنه‌های انقلاب در دوران دفاع و همه عرصه‌های کشور دیدیم و در دوران رشد و پیشرفت کشور در صنایع فن‌آوری و دفاعی و در انسجام انقلاب و جبهه مقاومت بر همین پایه و اساس مثلث شاهد هستیم که خروجی آن شخصیت بزرگ، ارشمند و تأثیرگذار در جهان اسلام شهید سردار سلیمانی‌ست که خروجی مکتبی است که در قالب این مثلث است.

شهید سلیمانی رسالت محور بود

معروفی بیان کرد: شهید حاج قاسم رسالت‌محور بود زمان، مکان و لباس نمی‌شناخت و آن‌چه برایش مهم بود انجام رسالت و تکلیف الهی بود.

وی با اشاره به اینکه امروز موضع‌مان نباید فعال باشد بلکه باید موفق و منتج به نتیجه باشد، افزود: بعد از چهل و یک سال نمی‌توامیم آزمون و خطا داشته باشیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران، سپاه انقلاب است و سپاه هیچ حزب و گروهی نیست، نه سپاه اصلاح‌طلب و نه سپاه اصولگراست؛ مفهومش این است که سپاه انقلاب در سه جا فدا خواهد شد؛ اول برای انقلاب اسلامی دوم، برای ملت و سوم برای ولایت.

معروفی ابراز داشت: سپاه انقلاب حرکتش در مسیر امامین انقلاب است آن‌چه که امامین انقلاب می‌خواهند و امروز خروجی‌اش شهید حاج‌ حاج قاسم است، انقلاب مدرسه و کارخانه انسان‌سازی‌ست، بر همین اساس و بر همین پایه و سپاه متعلق به همه ملت بزرگ ایران است.

وی ادامه داد: در جبهه انقلاب و در این بسیج، خط قرمز ما دشمن و ضد انقلاب، سلطنت‌طلب، منافق و فتنه است با همین جبهه مقاومت عزت مسلمانان ایجاد شد و برای جبهه انقلاب اسلامی سپاه عزت آفرید.

سردار معروفی عنوان کرد: سال ۹۵ رهبری فرمودند «سپاه سنگر مستحکم انقلاب است»، یعنی سد بلای انقلاب اسلامی شدن و سد بلای مردم و آبروی نظام شدن و سد بلای ولایت و تمامیت ارضی کشور شدن است.

سپاه سد بلای ملت، نظام و ولایت است

وی تصریح کرد: در هر عرصه‌ای این نظام تهدید شود ما بایستی سد محکم شویم. سپاه نظامی خاص نیست و یکی از مأموریت‌های آن سخت و امنیتی‌ست؛ اما در حوزه امنیت داخلی، کمک به اقتصاد و پیشرفت و سازندگی، کمک به صنایع دفاعی و نیازمندی نظام در هر صحنه‌ای با مدیریت اقتضایی عمل می‌کند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز داشت: یک اقتضای مأموریتی سپاه در مرزها با تمام توان امنیت کشور را تأمین می‌کند، در یک زمان سیل، یک زمان زلزله و بیماری مانند کرونا و.. سپاه به اقتضای زمان عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با مردم تعریف می‌شود و سپاه هم سپاه مردم است، بیان کرد: اینکه دشمن و بدخواهان سعی می‌کنند سپاه را وابسته به یک حزب و گروه جلوه دهند، این از دشمنی عمیق آنها نسبت به انقلاب اسلامی‌ست چون این جمعیت و جبهه انقلاب، بنی‌هاشم خیمه‌گاه است و دشمن می‌خواهد بنی‌هاشم را از خمیه‌گاه دور کند تا امام تنها بماند و کربلا تکرار شود.

معروفی تصریح کرد: بصیرت نمی‌گذارد دشمنان به خواسته‌های  خود برسند، امروز تمام هدف‌گذاری دشمن نسبت به انقلاب و ملت حوزه عملیات روانی و جنگ نرم است و در آن حوزه محور اصلی‌شان مشغول‌سازی کشور با عملیات روانی‌ست، بعد از جنگ ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ در عراق، آمریکا به این نتیجه رسید که از ۱۰۰ کیلومتر جنگ با ایرانی باید ۷۵ کیلومتر جنگ روانی انجام دهیم چون می‌دانند جنگ سخت برای دشمن هزینه دارد.

وی با اشاره به اینکه ملت ما هوشمندانه ثابت کردند از هر حزب و گروه و مذهب و قومی که باشند زمانی که اهداف و منافع ملی و اعتقادات‌شان مورد تهاجم قرار گیرد در یک جبهه قرار می‌گیرند و دشمن می‌داند در مقابل ملت هوشمند و نظام هوشمند عملیات سخت جواب نمی‌دهد و هزینه عملیات روانی برای دشمن کم بوده و در آن موفق‌تر است، گفت: بی ثبات‌سازی، ایجاد انشقاق بین مردم، از بین بردن و تغییر در ذائقه و گرفتن شجاعت ملت از اهداف دشمن در جنگ روانی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز کرد: ملتی که شجاعت آن گرفته شود بازوان آن قدرت حرکت ندارد و امروز باید بیشتر از همیشه مراقب این حوزه جنگ روانی دشمن باشیم پایه و اساس انقلاب و دفاع مقدس حفظ و مراقبت از ایمان فردی و اجتماعی‌ست.

وی اضافه کرد: وحدت واقعی را باید حفظ کنیم، زمینه‌ساز وحدت واقعی ایثار و گذشت و هول ندادن یکدیگر است، دشمن‌شناسی و امام‌شناسی از راه‌های مقابله با جنگ روانی دشمن است و خدمت صادقانه به مردم همان است که دشمن نمی‌خواهد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه اطاعت محض از ولایت و حجت خدا ضرورت امروز است، افزود: اگر به‌عنوان معتقد و ایمان به انقلاب یک خروجی انقلاب را تعریف کنیم و آن ولایت باشد، در انقلاب اسلامی‌مان برد کردیم، آن‌چه به ما عزت بخشید و نعمت الهی بر ما سرازیر شد به واسطه اطاعت از امامین انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در آخرین تحلیل خود می‌گویند «ما در ایران با یک ابرحریف (رهبر معظم انقلاب) طرف هستیم و ادامه می‌دهند ابرحریفی که ما را می‌شناسد، سناریو و هدف‌گذاری ما را می‌داند و ما را دقیق رصد می‌کند و به موقع آن را به ملتش تبیین و تشریح می‌کند و ملت ایران از آن اطاعت می‌کنند» و این دلیلی است که دشمن می‌خواهد بین مردم و ولایت انشقاق ایجاد کند.

معروفی در ادامه به مقام و شخصیت شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان الگوی جهان اسلام در جبهه مقاومت است، ۲۳سال پیش یک جمله به من گفت؛ «از خدا یک چیز خواستم اگر بخواهم به انقلابت خدمت کنم باید خودم را وقف آن انقلاب کنم و ادامه داد «خدایا اینقدر به من مشغله بده که من فکر گناه نکنم».

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم ۲۱ سال در جبهه مقاومت آرامش نداشت و همان‌ که خواست خداوند به او عطا کرد، افزود: چون در زمین خدا و ائمه ورفیق مومنان بود در خدمات‌دهی به رسالتش نگاه می‌کرد نه به حزب و سیاست.

سردار معروفی اظهار کرد: بزرگترین شخصیت تقریبی، شهید حاج قاسم سلیمانی‌ست چون نگاه جهان را به اسلام به‌عنوان اسلام ناب محمدی تغییر داد.

وی تأکید کرد: مسئولیت ما در این رابطه سنگین است مکتب حاج قاسم را با خاطره تمام نمی‌کنیم همه می‌گوییم ولایت‌پذیر باشیم اما سردار سلیمانی در حوزه نظام ولایی نگاهش فرمان و فتوا نبود بلکه ولایت‌باور بود یعنی با میل امام و ولی خود کار کرد نه با فرمانش، چون امامش می‌خواست رفت در سوریه و در باور ناامیدی همه، شبکه‌سازی جهان اسلام انجام داد.

معروفی ابراز کرد: نظام سیاسی شهید سلیمانی نظام شرف و بزرگی و نظام قدرت دادن به نظام اسلامی‌ست. نظام انقلابی‌گری واقعی ست که در تشییع ایشان تهران بالای ۳۰ درصد بدحجاب و بی‌حجاب بودند این یعنی قدرت نرم انقلاب اسلامی و انقلابی‌گری واقعی، یعنی هول ندادن و او خط قرمزش فرمان امامین و معیار اصلی انقلاب و ارزش‌های الهی‌ست و هیچ جا کوتاه نیامد.

وی بیان داشت: ما در استان کرمان برای مکتب شهید سلیمانی چند اقدام در حال انجام داریم؛ اول راهیان نور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به‌عنوان چهارمین راهیان نور کشور ثبت ملی کردیم یعنی خوزستان، شمال غرب، دریایی و چهارم راهیان نور سپهبد شهید سلیمانی، کرمان امروز جهانی‌ست و در حوزه راهبردی ملی این مهم را ثبت کردیم.

معروفی توضیح داد: همان‌طور که دانشجو به خوزستان می‌رود، به کرمان می‌آید و برای آن بازه زمانی تعریف کردیم، یک ساله و دوساله و زیرساخت آن در حال آماده سازی است فرایندی هم تعریف کردیم اول زیارت، دوم بیت‌الزهرا که با دست خود شهید ساخت شده  که به گفتمان‌سازی مکتب شهید سلیمانی و تعریف و تبیین حاج قاسم به‌عنوان روایت‌گری تبدیل شود، سوم موزه دفاع مقدس که با حاج قاسم تعریف می‌شود، نباید کسی شهید سلیمانی و مکتب را از دفاع مقدس خارج کند او خروجی دفاع مقدس است که با ذره ذره مجاهدت در آن صحنه بود.

وی بیان کرد: مرحله چهارم، موزه شهید سلیمانی را در کرمان در حال ساخت داریم و از فرمانده نیروی قدس درخواست کردم ۲۱ سال هرچه در نیروی قدس دارد جمع‌آوری و در موزه قرار می‌دهیم.

در مکتب شهید سلیمانی پاک می شویم

معروفی اظهار داشت: مکتب شهید سلیمانی دست یافتنی و مصونیت‌ساز است و می‌شود مصونیت پیدا کرد و همه می‌توانند حاج قاسم سلیمانی شوند.

وی در ادامه به خدمات شاهرخی فرمانده سابق سپاه ناحیه رفسنجان اشاره و از تلاش‌های وی قدردانی کرد و از آن به‌عنوان خدمت و مجاهدت قابل قبول یاد کرد که فرماندهان موفق سپاه بوده که با انگیزه و اراده کار می‌کند.

معروفی متذکر شد: کسی که در نظام اسلامی دنبال مسئولیت دوید و برای مسئولیتش جشن گرفت باید به او شک کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حاج قاسم راهیان نور رفسنجان شهید سلیمانی کرمان
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :