امضای تفاهم نامه احداث مجتمع آموزشی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 54894
امضای تفاهم نامه احداث مجتمع آموزشی در رفسنجان

تفاهم‌نامه احداث مجتمع آموزشی  ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع شامل سه دبیرستان، سه سالن اجتماعات، یک سالن ورزشی و یک ساختمان جنبی به همراه حصار و محوطه‌سازی و سرویس‌های بهداشتی با حضور خیر ابراهیمی و مسئولان امضا شد.

تفاهم‌نامه احداث مجتمع آموزشی  ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع شامل سه دبیرستان، سه سالن اجتماعات، یک سالن ورزشی و یک ساختمان جنبی به همراه حصار و محوطه‌سازی و سرویس‌های بهداشتی با حضور خیر ابراهیمی و مسئولان امضا شد.

به گزارش روراستی، اسکندری‌نسب در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث مجتمع آموزشی ورزشی زنده یاد حاجیه طاهره تاج‌آبادی اظهار داشت: هیچ کاری ماندگارتر از مدرسه‌سازی نیست و قرن‌ها مدرسه  و نام نیک خیر، می‌ماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: نفس کار مهم است که ما بتوانیم بحث خیری و مدرسه‌سازی را توسط انسان‌های خیراندیش در سطح شهر رواج دهیم همه افرادی که تمکن مالی داشته باشند در این امر می‌توانند شرکت کنند.

وی تصریح کرد: امسال طرح «آجر به آجر» به عنوان یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش مطرح است که هر کس به هر اندازه می‌تواند مشارکت کند، چندی پیش در نوق رفسنجان ۹۵ نفر با هم یک مدرسه ۶ کلاسه ساخته بودند که کار خیلی زیبایی بود که از یک میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان افراد مشارکت کرده بودند.

وی عنوان کرد: در استان کرمان قریب به ۳۰ درصد از مدارس و فضاهای آموزشی تخریبی هستند و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند که نیازمند کمک خیران هستیم، دولت با توجه به شرایط اقتصادی موجود نتوانسته نیازها را برطرف کند اما در جایی که خیران حضور داشته باشند، دولت سهم خوبی گذاشته است.

اسکندری‌نسب عنوان کرد: سال ۹۹ مبلغ ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان دولت برای تکمیل پروژه‌های خیران گذاشته است.

فرهنگیان رفسنجان صاحبخانه می شوند

وی خاطرنشان کرد: پژوهشسرا و مرکز آموزش نیروی انسانی رفسنجان توسط نوسازی در دستور کار قرار می‌گیرد که سهم دولت در کنار پروژه‌های خیر ابراهیمی، ایفا شود و فضای خوبی که اختصاص داده شده که امیدواریم کاربری خوبی داشته باشد.  بحث مسکونی هم پیگیری شود فرهنگیان فاقد  مسکن هم در رفسنجان با زمین‌هایی که متعلق به آموزش و پرورش هستند، تغییر کاربری داده شود و بتوانند فرهنگیان صاحبخانه شوند.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه در هفته جاری یازدهمین پروژه است که افتتاح می‌شود، اضافه کرد: بالای ۳۰ درصد مدارس کشور توسط خیران ساخته می‌شود و خیران از دولت سبقت گرفته‌اند، سال ۹۷ حدود ۳۲ میلیارد تومان کمک خیران در استان بوده اما تا این لحظه ۱۲۰ میلیارد تومان مشارکت داشتیم که تا پایان سال پیش‌بینی می‌کنیم ۲۰۰ میلیارد تومان مشارکت خیران را داشته باشیم.

واعظی‌نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان اظهار داشت: رفسنجان در امر خیر پیشتاز بوده و از خانواده ابراهیمی قدردانی می‌کنم و دست‌شان را می‌بوسم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان تصریح کرد: این مجتمع آموزشی ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع زیربنا شامل سه دبیرستان، سه سالن اجتماعات، یک سالن ورزشی و یک ساختمان جنبی به همراه حصار و محوطه‌سازی و سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز دارد.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه ۳۰ درصد هزینه را خیر باید پرداخت کند۷۰ و درصد دولت متعهد می‌شود که در قبال آن بگذارد؛ با توجه به اینکه ابراهیمی کل این سه مجموعه را می‌سازد ما متعهد می‌شویم دو برابر این مجموعه را برای آموزش و پرورش رفسنجان بسازیم و تحویل دانش‌آموزان این شهرستان دهیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
آموزش و پرورش رفسنجان مجتمع آموزشی مدرسه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :