یادداشت///

کلید «آزادی بیان» به قفل شورای شهر رفسنجان نخورد

  • شناسه خبر: 54903
کلید «آزادی بیان» به قفل شورای شهر رفسنجان نخورد

آزادی بیان از شعارهایی ست که هر دولتی آن را سر می دهد، حال آنکه این شعار چقدر عملی باشد یا خیر بستگی به ظرفیت و تحمل ارگان ها، سازمان ها و نهادهایی دارد که قلم ها از آن می نویسند.

آزادی بیان از شعارهایی ست که هر دولتی آن را سر می دهد، حال آنکه این شعار چقدر عملی باشد یا خیر بستگی به ظرفیت و تحمل ارگان ها، سازمان ها و نهادهایی دارد که قلم ها از آن می نویسند.

به گزارش روراستی، آزادی بیان از شعارهایی ست که هر دولتی آن را سر می دهد، حال آنکه این شعار چقدر عملی باشد یا خیر بستگی به ظرفیت و تحمل ارگان ها، سازمان ها و نهادهایی دارد که قلم ها از آن می نویسند.

انتقاد از عملکردها و ضعف ها همواره کارساز بوده و البته نوشتن از خدمات و خوبی ها هم تشویق کننده، بی تفاوتی نسبت به ضعف ها و همچنین عملکردهای خوب، موضوعی است که از دو بعد مخاطبان خاص خود را دارد گاهی برخی افراد خوبی های دیگران را برنمی تابند و عملکرد خوب در ادوار گذشته آن ها را ناراحت می کند، چنانچه اگر هم از عملکردهای گذشته خبری را در رسانه ای ببینند تحملش برایشان سخت باشد و با عامل آن برخورد کنند.

با این مقدمه، نگارنده قصد دارد نسبت به شفافیت موضوعی که این روزها بین خبرنگاران دهان به دهان می چرخد و هر کدام به نوعی نسبت به برخوردی که با یک خبرنگار صورت گرفته، مطالبه گری کند.

بر طبق شنیده‌ها؛ در جلسه شورای شهر، شهردار را ملزم می کنند که مسئول یک پیج را که در آن خدمات شهردار سابق گوشزد شده بود، از مدیریت فرهنگسرای رسانه برکنار کند که پس از این جلسه، این برکناری بدون اطلاع قبلی با مدیر فرهنگسرا صورت گرفت به طوری که قفل درب فرهنگسرا را هم تعویض می‌کنند که حتی نتواند وارد محل کارش شود، در واقع این نوع برخورد جدای از اهانت به وی غیرمنصفانه و به دور از شعارهایی‌ست که این روزها از تریبون‌ها در خصوص آزادی بیان و مایه گذاشتن از کلام بزرگان دینی و مراجع مان می‌شنویم.

حال، درج خدمات شهردار سابق در این پیج، پیجی که در هفته چندین خبر از خدمات شهردار فعلی را هم منتشر می‌کند، چه ایرادی می‌تواند داشته باشد که چنین سیاسی کاری را به دنبال داشت.

اگر علت انتقال مدیر فرهنگسرای رسانه به یک جای دیگر آن هم با این برخورد همان باشد که ذکر شد باید گفت اگر شهر بخواهد با این سیاست پیش برود قطعا توسعه و پیشرفتش هم درگیر سیاست زدگی می شود و میانه راه ابتر می ماند و آن همه خدماتی که انجام شده به حاشیه سیاست، رانده می شود.

امیدواریم مسئولان مربوطه در این خصوص پاسخ مناسبی برای خبرنگاران داشته باشند و علت اصلی این موضوع را شفاف بیان کنند.

شایان ذکر است؛ این روزها ارگان ها و سازمان های زیادی در رفسنجان از خبرنگار ان استفاده می کنند که البته عملکرد خوب این خبرنگاران موجب شده برای همکاری با این ارگان ها به کار گرفته شوند، بنابراین قرار نیست هر نوع برخورد و سیاستی را در برابر جامعه رسانه ای شهرمان ببینیم و سکوت کنیم.

و اینکه مدیران فعلی یادآوری خدمات مدیران سابق به مذاقشان خوش نیاید و چنین رفتاری با خبرنگاران داشته باشند، مورد پسند نخواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
انتقاد پذیری رفسنجان شورای پنجم کلید تدبیر مطالبه گری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :