مدیرعامل شرکت ملی مس مطرح کرد:

برپایی نمایشگاه دائمی شرکت مس در رفسنجان/تا ۷۰ سال آینده ذخایر مس داریم

  • شناسه خبر: 54969
برپایی نمایشگاه دائمی شرکت مس در رفسنجان/تا ۷۰ سال آینده ذخایر مس داریم

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از برپایی نمایشگاه دائمی در رفسنجان خبر داد که قابلیت بازدید در کل سال برای صنعتگران را دارا باشد و در این خصوص از برنامه‌ریزی‌ها انجام خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از برپایی نمایشگاه دائمی در رفسنجان خبر داد که قابلیت بازدید در کل سال برای صنعتگران را دارا باشد و در این خصوص از برنامه‌ریزی‌ها انجام خواهد گرفت.

به گزارش روراستی، اردشیر سعد محمدی در حاشیه مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و ششمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی در محل نمایشگاه بین‌المللی جنوب‌شرق کرمان به توسعه و پیشرفت شرکت ملی صنایع مس ایران اشاره و اظهار داشت: تناژ استخراجی را باید به دو برابر افزایش دهیم یعنی به ۱۰۰ میلیون تن ارتقا یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بیان داشت: یک هشتم کل تولید معادن ایران دست مس است و با توجه به کیفیت محصول با عیار ۹۹٫۹۹۹ محصول منحصر به‌فرد در کیفیت در دنیا را تولید می‌کنیم که گسترش صادرات را داشتیم.

وی ادامه داد: سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ صادرات ما دو و نیم برابر بوده که رکورد زدیم و امسال امیدواریم این عدد را از ۱۱۷ هزار تن به بالغ بر ۱۵۰ هزار تن برسانیم.

سعدمحمدی با اشاره به اینکه امسال پنج معدن جدید استان باز و افتتاح می‌کنیم، افزود: این در حد حرف نیست و قطعا انجام می‌شود.

جذب ۳۰۰ نفر نیرو از طریق آزمون در شهریورماه

وی با اشاره به اینکه سال ۹۸ رتبه اول کشور در رشد و فروش را کسب کردیم، افزود: از نظر سوددهی اولین شرکت در کشور هستیم، در حال حاضر بیش از دو میلیارد و ۲۷۰ میلیون یورو به علاوه ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه جدید در دست اجرا داریم، در استان کرمان ظرفیت تولید کاتد به ۴۰۰ هزار تن رسیده که ۲۸۰ هزار تن در سرچشمه و ۱۲۰ هزار تن دو هفته دیگر به تولید کاتد افزوده می‌شود.

سعدمحمدی بیان کرد: برای ایجاد چنین شرایطی نیاز به توسعه متوازن داریم به همین منظور تا پایان سال کنسانتره با ظرفیت ۱۵۰ هزارتنی دره‌زار و معدن آن را در نیمه اول ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسانیم و فاز دو میدوک شهربابک با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن در دستور کار داریم همچنین کارخانه ۲۰۰ هزارتنی کنسانتره جدید در سرچشمه را در دست اجرا داریم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه در تولید کنسانتره کارخانه‌های زیادی زدیم، اضافه کرد: امیدواریم تکنولوژی ثبت طرح تولید کنسانتره را به نام یکی از شرکت‌های فنی مس در دنیا به ثبت برسانیم و آمادگی اجرای طراحی و تولید یک کارخانه با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن را داریم.

وی از برپایی نمایشگاه دائمی در رفسنجان خبر داد که قابلیت بازدید در کل سال برای صنعتگران را دارا باشد و در این خصوص از برنامه‌ریزی‌ها انجام خواهد گرفت.

سعدمحمدی ابراز داشت: در سه ماهه اول امسال فروش بی‌نظیری داشتیم که در تاریخ صنعت مس نداشتیم و امسال رکوردهای بهتری نسبت به سال قبل خواهیم داشت.

وی از جذب ۵۰۰ نیرو در سال جاری خبر داد و گفت: شهریورماه نیز از طریق آزمون ۳۰۰ نفر نیرو جذب مس می‌شوند، در صدد هستیم نخبگان استان را در تمام رشته‌های مورد نیاز را جذب کنیم.

۱۰۰ هزار متر حفاری در سال جدید انجام می شود

سعدمحمدی در ادامه به برخی خدمات مس در راستای مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و عنوان کرد: احداث ۷۰ زمین چمن سال گذشته در استان کرمان، برگزاری ۱۳ اردوی جهادی در مناطق محروم و ارائه خدمات که امسال به ۲۰ اردوی جهادی افزایش می‌یابد را انجام دادیم، سه ورزشگاه بزرگ توسط مس در استان کرمان شامل ۳۰ هزار نفری کرمان که امسال افتتاح می‌شود، ۱۵ هزار نفری در رفسنجان و ۱۵ هزار نفری در شهربابک می‌شود.

وی در رابطه با اکتشافات مس گفت: سال گذشته ۷۰ هزار متر حفاری اکتشافی داشتیم و امسال ۱۰۰ هزار مترحفاری اکتشافی خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد: میزان ذخایر مس به گونه‌ای است که بیش از ۷۰ سال آینده ذخیره خواهیم داشت.

سعدمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود ارزش مس در بازار بورس را در سال ۹۷، ۳۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد که پایان سال به ۷۲ میلیارد تومان رسیده و اضافه کرد: این عدد امروز به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان سعدمحمدی مس نمایشگاه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :