رئیس فرهنگ و ارشاد رفسنجان:

رفسنجان پایتخت کتاب ایران می شود

  • شناسه خبر: 55031
رفسنجان پایتخت کتاب ایران می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان گفت: امسال نیز با تمام توان پیگیری می کنیم تا رفسنجان را به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی کنیم، کمااینکه سال گذشته موفق به کسب عنوان شهر خلاق در حوزه کتابخوانی شدیم.

رئیس اداره ارشاد اسلامی رفسنجان گفت: امسال نیز با تمام توان پیگیری می کنیم تا رفسنجان را به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی کنیم، کمااینکه سال گذشته موفق به کسب عنوان شهر خلاق در حوزه کتابخوانی شدیم.
به گزارش روراستی، ایمان محمدآبای در نشست خبری اظهار داشت: فرهنگ یک امر کاملا مردمی است و باید در اختیار مردم باشد و در مدت مسئولیت بنده به این مفهوم پرداخته شد و تا جائیکه امکان پذیر باشد فعالیتهای اجرایی حوزه فرهنگ و هنر را واگذار می کنیم تا این هدف محقق شود.

محمد آبادی گفت: در همین راستا سعی شده است که کنترل‌گری در حوزه فرهنگ و هنر را به حداقل برسانیم و از افرادی که به حوزه فرهنگ و هنر ورود می کنند، حمایت کنیم.

ساخت هنرستان دخترانه هنرهای زیبا در رفسنجان

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان گفت: در حال گرفتن مجوز ساخت یک هنرستان هنرهای زیبای دخترانه در رفسنجان هستیم که منتظر تائید شورای آموزش و پرورش هستیم.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه حوزه هدایت، نظارت و حمایت تعریف می‌شود، اظهار داشت: بیش از ۶۵ نوع خدمت در اداره ارشاد رفسنجان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه نظارت به معنای این است که انجام کارها بر اساس شرع و عرف باشد، تصریح کرد: هر جایی خارج از توانایی ما بوده از بخش‌های دولتی و غیردولتی کمک گرفته‌ایم تا کارهای فرهنگی و هنری روال خود را داشته باشند.

محمدآبادی بیان کرد: سعی شده است که در هنر، شخصیت‌های حقیقی به حقوقی تبدیل شوند و اینکه هنرمندان به افراد تاثیرگذار در حوزه مربوط به خودشان تبدیل شوند.

وی عنوان کرد: ۸ نگارخانه خصوصی در رفسنجان داریم که دو نگارخانه از این نگارخانه‌ها در حال گرفتن مجوز ساخت هستند، همچنین در حال گرفتن مجوز ساخت یک هنرستان هنرهای زیبای دخترانه در رفسنجان هستیم که منتظر تائید شورای آموزش و پرورش هستیم که در این رابطه جلساتی با رئیس اداره آموزش و پروش برگزار کرده‌ایم.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان تصریح کرد: نگارخانه فرهنگ به یک نمایشگاه دائمی تبدیل خواهد شد و هنرمندان می‌توانند آثار خود را در این نگارخانه به فروش برسانند.

وی تصریح کرد: سعی کردیم که تمرکززدایی کنیم و صرفا تصمیم گیریها در اداره ارشاد نبوده است و در حوزه فرهنگ و هنر با بخشداران و دهیاران تفاهم نامه هایی امضاء شده است که از حوزه کتابخوانی شروع شده و به حوزه زیرساختهای هنری و فرهنگی رسیده است و احداث ۵ آمفی تئاتر روباز در ۵ روستا در دستور کار قرار دارد که یکی از آنها ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.وی به میزبانی شهرستان رفسنجان در برنامه های ملی و استانی در سالهای اخیر اشاره کرد و جشنواره خوشنویسی استانی، جشنواره ملی شعر رضوی و جشنواره استانی تئاتر و جشنواره ملی کودک و نوجوان را از جمله آنان برشمرد.
رئیس اداره ارشاد رفسنجان در ادامه به موضوع کسب عنوان پایتخت کتاب ایران برای رفسنجان اشاره کرد و گفت: امسال نیز با تمام توان پیگیری می کنیم تا رفسنجان را به این عنوان برسانیم کمااینکه سال گذشته موفق به کسب عنوان شهر خلاق در حوزه کتابخوانی شد.
وی با بیان اینکه مردم رفسنجان طی سه سال گذشته کتابخوان ترین مردم در استان بوده اند افزود: در سال ۹۵ سرانه مطالعه در شهرستان رفسنجان ۸ دقیقه بوده است و اکنون پس از گذشته سه سال این مقدار به ۱۱ دقیقه افزایش یافته است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
پایتخت کتاب رفسنجان فرهنگ و ارشاد محمدآبادی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :