مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان عنوان کرد:

سرمایه گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

  • شناسه خبر: 55073
سرمایه گذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: ۳ هزار میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: ۳ هزار میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش روراستی، مجید کهنوجی اعصر امروز در نشست خبری به مناسبت روز صنعت و معدن به مزایا و ویژگی‌های منطقه ویژه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری اشاره کرد و اظهار داشت: حذف بروکراسی‌های اداری، معافیت هفت ساله مالیاتی برای کسانی که کالایشان در منطقه ساخته می‌شود و می‌خواهند در سرزمین اصلی به فروش برسانند و سایر ویژگی‌های منطقه ویژه اقتصادی مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذار است که در این منطقه سرمایه‌گذاری کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان عنوان کرد: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان سال ۹۰ مجوز تأسیس گرفت و سال ۹۳ زیرساخت آن ایجاد شد و از سال ۹۳ تا ۹۹ تعداد ۵۵ سرمایه‌گذار جذب شده که ۱۷ واحد در حال حاضر فعال هستند.

وی تصریح کرد: مشکلات ارزی، تحریم‌ها و مسائل اقتصادی موجب شد برخی سرمایه‌گذاران نتوانند ادامه دهند به طور مثال نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی با مشکلاتی برخورد کرده که باید تا پایان سال جاری تعیین تکلیف شود، ضمن اینکه از ۵۵ واحد سرمایه‌گذاری شده ۲۰ واحد نمی‌توانند ادامه دهند و خط تولید بزنند چراکه محصولی که قرار است تولید کنند توجیه اقتصادی ندارد.

بهره برداری از ۵ واحد در منطقه ویژه تا پایان امسال/راه اندازی کارخانه فولاد ضدزنگ

کهنوجی بیان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی شرکت‌های دانش‌بنیان ورود کردند و شعار ارتباط صنعت و دانشگاه را عملیاتی کردند، ۹ تیم از اساتید دانشگاه سرمایه‌گذاری در حوزه کود، سم، لوازم آرایشی و بهداشتی و…انجام دادند.

وی ادامه داد: تا پایان امسال پنج واحد در منطقه ویژه اقتصادی به بهره‌برداری می‌رسد.

کهنوجی از جذب هفت سرمایه‌گذار خارجی از کشورهای هند، آلمان، اتریش، بلاروس و چین در منطقه ویژه اقتصادی خبر داد و افزود: کارخانه فولاد ضد زنگ برای اینکه زنجیره فروکروم تکمیل شود با یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی ۲۰۰ نفر قرار است در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان راه‌اندازی شود که در شرف مذاکره هستیم و در صورتی که آب مورد نیاز آن تأمین شود یک ساله به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که دو هزار میلیارد تومان در صنعت ارز دیجیتال و یک هزار میلیارد تومان در سایر صنایع سرمایه‌گذاری شده است.

کهنوجی تصریح کرد: واردات قاچاق، تولید را به چالش کشیده که دستگاه‌های نظارتی باید بتوانند جلوی قاچاق کالا را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در منطقه ویژه از صنعت کم آب بر استفاده می‌کنیم به اختصاص ۵۰۰ هکتار برای صنایع پایین دستی مس اشاره کرد و گفت: مجتمع مس سرچشمه ساخت هشت مخزن اسید سولفوریک در منطقه ویژه اقتصادی را برنامه‌ریزی کرده که دو مخزن تا اواخر شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.

کهنوجی بیان داشت: هر مخزن ۱۴ هزار متر مکعب ظرفیت دارد و این پروژه یکی از ظرفیت‌های مشاغل پایین دستی مس به شمار می‌رود.

وی با اشاره به موضوع کرونا و تعطیلی کامل پنج واحد تولیدی ناشی از کرونا حمایت‌هایی که از کارگرانی که به دلیل تعطیلی کارخانه بیکار شدند را نیز یادآور شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان سرمایه گذاری مجید کهنوجی منطقه ویژه اقتصادی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :