یادداشت/

از بی انگیزگی خیران برای همکاری تا عدم پایبندی به تعهدات در پیام نور رفسنجان

  • شناسه خبر: 55248
از بی انگیزگی خیران برای همکاری تا عدم پایبندی به تعهدات در پیام نور رفسنجان

در حالی از فعالیت رئیس جدید پیام نور رفسنجان چند ماهی می گذرد که ادامه همکاری خیران در این حوزه کمرنگ شده و پایبندی رئیس به تعهداتی که داده هم دیده نمی شود.

در حالی از فعالیت رئیس جدید پیام نور رفسنجان چند ماهی می گذرد که ادامه همکاری خیران در این حوزه کمرنگ شده و پایبندی رئیس به تعهداتی که داده هم دیده نمی شود.

به گزارش روراستی، در یک دوره از مدیریت پیام نور رفسنجان شاهد جهشی پررنگ در زمینه جلب مشارکت خیران بودیم و ساخت و سازهای زیادی در دانشگاه صورت می گرفت و هر روز شاهد تحول جدیدی در این دانشگاه بودیم. همچنین خیران در طول ترم به دانشجویان بی بضاعت در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان کمک می کردند و هزینه تحصیل آنها را می پرداختند که در حال حاضر این موضوع را نداریم.

اما هرچه بود آن دوران تمام شد و یک رئیس غیربومی که (رئیس دانشگاه پیام نور استان اصرار دارد او را بومی معرفی کند هم جای خود دارد)، سکان دانشگاه پیام نور رفسنجان به دست گرفت.

این سکانداری در حدی‌ست که دیگر تحولات پیشین که هر روز خبری از آن منکعس می شد، کمرنگ شد و اخبار دانشگاه در حد بازدید و…بیشتر نیست.

روز معارفه مهرابی گوهری به عنوان ریاست پیام نور رفسنجان، رئیس دانشگاه پیام نور کرمان طی سخنانی متعهد شد که گوهری ساکن رفسنجان شود و در همین شهر با خانواده زندگی کند اما علی‌رغم اینکه او به این تعهد پایبند نشد، با استفاده از خودرو دانشگاه هم هر روزی که به سر کار برود(گویا دو روز در هفته)، مسیر رفسنجان به کرمان را طی می کند و در واقع محل سکونتش در رفسنجان نیست و استفاده اختصاصی از خودرو سازمانی هم غیرقانونی است.

حال دلیل این اصرار مدیران بالادستی برای گماردن رؤسا و مدیران غیربومی در شهرها هر چه هست، علاوه بر اینکه شهرستان با وجود بعضی از این مدیران متضرر می شود، سختی رفت و آمد و زندگی این غیربومی ها و نگرانی های خانواده هایشان را هم دارد که امیدواریم بومی گرایی راس کار مدیران باشد و چنین نقض قوانینی را هم با انتصاب مدیران غیربومی شاهد نباشیم.

اما گذشته از این مطالب؛ مهرابی گوهری در جلساتی از رفتن دانشگاه به سمت دانشگاه نسل سومی خبر داده که باید دید این موضوع به کجا رسیده و آیا در این راستا گامی برداشته شده یا این ادعای مدیر غیربومی ما تنها در حد حرف است.

سخن گفتن از احداث زمین چمن برای دانشگاه، افزایش رشته های دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، کمک به اشتغالزایی و تمام اخباری که در صفحه دانشگاه پیام نور هم منعکس شده بنظر می رسد تمامی این موارد در حد حرف است و تحقق نیافته است.

برگزاری نشست خبری رئیس دانشگاه پیام نور می تواند پاسخ تمام این پرسش ها را بدهد.

تعطیلی دانشگاه پیام نور کشکوئیه

اما مطلع شدیم که دانشگاه پیام نور کشکوئیه که هیئت امنایی است و با مشارکت خیران ساخته شده تعطیل شده و قرار است تجهیزات و وسایل آن به رفسنجان منتقل شود و دانشجویان آن هم زیر نظر پیام نور انار ادامه تحصیل دهند.

دانشگاهی که مردم ساختند که در شهر کشکوئیه بماند و برای آیندگانشان مفید باشد چرا باید تعطیل شود و پس از تخلیه چوب حراج به آن زده شود.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب ها:
پیام نور رفسنجان خیران رفسنجان مهرابی گوهری
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • فاطمه محمدی

    پول شهریه ما میشه بنزین ریس دانشگاه بره با ماشین دانشگاه کرمون و بیاد!!

    جواد احمدی

    یکی از خیانت های انارکی در حق مردم رفسنجان آوردن ایشون بود

    بی نام

    سلام ممنون از روراستی شاید شما صدای این مردم رو به گوش مسولین برسانید واقعا مگه ما خودمون مدیر نداریم که از یک شهر دیگه ریس می آورند

    علی عبدالحسینی

    شفافیت و گفتگو تنها راه حل برای این قبیل موضوعات است توصیه میشه نشست خبری برگزار بشه با حضور خبرنگاران جواب سوالات داده بشه البته دانشگاه ما پشت پرده زیاد داره ظاهر شما ریس دانشگاه رو میبینید اما یه عده از پشت هدایت میکنن کارهارو