یادداشت//

حاشیه های ناتمام اوقاف رفسنجان؛برخورد تحقیرآمیز به جای شفاف سازی

  • شناسه خبر: 55270
حاشیه های ناتمام اوقاف رفسنجان؛برخورد تحقیرآمیز به جای شفاف سازی

در حالی رفسنجان عنوان یکی از شهرستان های وقفی کشور را دارد که متولیان پرحاشیه ای برای امر موقوفات گمارده می شود.

در حالی رفسنجان عنوان یکی از شهرستان های وقفی کشور را دارد که متولیان پرحاشیه ای برای امر موقوفات گمارده می شود.
به گزارش روراستی، اداره اوقاف و امور خیریه، همان‌طور که از نامش پیداست، محلی برای ساماندهی امور وقفی‌ست که واقفان سال‌ها املاک و دارایی وقفی خود را با اعتمادی که داشتند، به دست آن سپردند تا در جای خودش صرف و هزینه شود که البته همواره در رفسنجان نسبت به صرف شدن موقوفات در جای خود، حرف و حدیث های زیادی بوده است که از سوی بزرگان این شهر مطرح شده است.

یکی از موقوفات به نام رفسنجان موقوفه حاج باقر است که این روزها به دلیل تغییر در متولی تعطیل است و مراجعه کنندگان زیادی هم دارد، درب این موقوفه با نصب بنر از مردم خواسته شده که برای انجام امور خود به اداره اوقاف شهرستان مراجعه کنند.

چند روز پیش عده زیادی از مراجعه کنندگان به موقوفه حاج باقر مقابل این موقوفه جمع شده بودند و یک خانم از شورای حل اختلاف در جمع آن ها بود، خواسته های زیادی را مطرح می کردند از جمله اینکه؛ شخصی منزلی را فروخته بود و یک نفر دیگر با سند جعلی مدعی این خانه شده بود که البته در دادگاه محکوم شده ولی چون در موقوفه حاج باقر باید این موضوع رسیدگی شود و در اوقاف اشرافیت کامل نسبت به این پرونده ها وجود ندارد با مشکل مواجه شده و معطل مانده است.

همچنین تعلیق تعداد ۵ نفر از کارمندان اداره اوقاف به دلیل تخلفات مدیر قبلی این اداره هم مطلب دیگری بود که توسط مردم مطرح شد.

روز چهارشنبه برای جویاشدن علت این تعلیق، خبرنگار ما به اداره اوقاف مراجعه کرد که با برخورد سرد و تحقیرآمیز یوسفی رئیس اوقاف مواجه شد.
او نه تنها یک جا نایستاد و با خبرنگار ما گفت وگو نکرد، بلکه با الفاظ تند از او خواست محل را ترک کند، یوسفی که عمده ناراحتی‌اش انتشار گزارش تجمع کارکنان موقوفه مذکور در سایت روراستی بود، تمامی این گزارش و موارد ذکرشده در آن و اتفاقاتی که رخ داده را کذب عنوان کرد.
این تکذیبیه در حالی به صورت شفاهی آن هم پس از گذشت چندین ماه(نزدیک به یک سال) از زبان یوسفی عنوان می شد که می توانست همان روز یا روز بعد از انتشار گزارش ما نسبت به تکذیبیه اقدام کند.
یوسفی با جملاتی همچون « برو هرچه می خواهی بنویس» و « من می روم حرف هایم را با فلان سایت» می زنم»سالن اداره را ترک کرد.
اما رسیدگی به امور وقف و امور خیریه متولی‌ای می خواهد که به دلیل حسایت بالایی که این امور دارد به دور از حواشی فقط در راه نیات واقفان خدمت کند.
حجت الاسلام یوسفی می توانست به دور از این برخورد سرد، خبرنگار ما یا هر خبرنگار دیگری را به محل دفترش دعوت کند و در قالب یک گفت وگوی صمیمانه و به دور از حاشیه، شفاف سازی کند تا حقایق روشن شود نه اینکه به ایجاد حواشی بیشتر، دامن بزند چون یک مدیر باید پاسخگو باشد.

اینگونه رفتارها و اتفاقات می تواند موجب بدبینی مردم شود و دیگر به سمت وقف کردن روی نیاورند که امیدواریم مدیران بالادستی اوقاف استان برای توضیحات و شفاف سازی اقدام کنند تا سایه بدبینی از سر مردم برداشته شود که بدانند دلسوزانی هستند که امور وقف را ساماندهی کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اداره اوقاف اوقاف رفسنجان محمدزاده موقوفه حاج باقر وقف یوسفی
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حیدر حیدر

    متاسفانه اداره اوقاف شده یه دکان برای خالی کردن جیب ملتی که از ناچاری اقدام به خرید زمین وقفی و ساخت مسکن در این زمین ها کرده اند این افراد اگر داشتند که به سمت زمین وقف نمی رفتند عنوان کردن این ارقام بالا برایدریافت سند با عقاید واقفین سازگاری نداره خیلی از مردم به خدا توانایی پرداخت این وجه های کمر شکن رو ندارن و کسی صداشون رو نمیشنوه