روراستی گزارش می دهد؛

آیین تکریم و معارفه رئیس اداره زندان رفسنجان+تصایر

  • شناسه خبر: 55445
آیین تکریم و معارفه رئیس اداره زندان رفسنجان+تصایر

طی مراسمی، رئیس جدید اداره زندان رفسنجان معرفی شد.

طی مراسمی، رئیس جدید اداره زندان رفسنجان معرفی شد.

به گزارش روراستی، آیین تکریم و معارفه رئیس اداره زندان رفسنجان با حضور مسئولان استانی و محلی برگزار شد.

بینش اصلاح‌گرایانه در زندان رفسنجان در حال اجراست

مهدی محسنی در جلسه تکریم و معارفه رئیس اداره زندان این شهرستان اظهار داشت: خیران امنیت‌ساز و سایر خیران کمک کنند کارگاه‌های اشتغالزایی در سطح شهرستان ایجاد کنیم زندانی پس از ترخیص از زندان به سر کار برود و سراغ خلاف و جرم قبلی خود نرود.

جانشین رئیس اداره زندان رفسنجان تصریح کر: ما در زندان رفسنجان حافظ کل قرآن پرورش دادیم که در سطح کشور رتبه اول را کسب کرد که این تلاش‌ها نباید به‌دلایلی میانه راه رها شود.

وی ادامه داد: زندان در صورتی موفق است که تمام گروه‌های مردم نهاد همراه آن باشند زندان دغدغه‌های زیادی دارد نواقص زیاد است و عملکرد مثبت هم زیاد است، ویروس کرونا دغدغه را در زندان صد برابر کرده در زندان باید بین ۴۰۰ زندانی حاضر شویم و توضیح دهیم که رعایت کنند اگر همه نهادها در کنار زندان نباشند بینش اصلاح‌گرانه که در حال انجام آن هستیم و موفق بوده ابتر می‌ماند.

محسنی با بیان اینکه پایه امنیتی کشور فرهنگ است و سردار سلیمانی مدیریت جهادی و شبانه‌روزی را مدنظر داشت، افزود:  اگر خدمت کردیم مزدمان را خداوند می‌دهد و فرهنگ خدمت باید در ما نهادینه شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان داشت: آمار زندان رفسنجان بالاست و ظرفیت زندان بسیار پایین است مشکلات زندان رفسنجان با توجه به اینکه سال ۷۲ بنا گذاشته شده زیاد است و  فرسوده شده است؛ خیران کمک کنند و کاری کنند نیاز نباشد مراجع امنیتی بیرون بسازیم بلکه در پیشگیری گام برداریم همچنین اگر بتوانیم درمانگاهی در کنار زندان داشته باشیم دغدغه‌های ما کم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نسلی که در زندان رفسنجان است جوان است، اینها باید مهره مفیدی برای اجتماع و نظام باشند اما در سنین جوانی عمرشان را در زندان می‌گذرانند لذا باید بستر اجتماع را به گونه‌ای مهیا کنیم که زندانی به زندان برنگردد.

زیرساخت‌های زندان رفسنجان مشکل دارند

حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان اظهار کرد: زندان اسلامی با زندان کشورهای دیگر تفاوت دارد میزان تکریمی که در زندان‌های ما نسبت به شخص زندانی صورت می‌گیرد با جاهای دیگر متفاوت است حتی با کسانی که قتل و شرارت انجام دادند برخورد مجموعه، رفتار اسلامی است.

وی بیان داشت: از اهداف زندان مجازات و تنبیه شخص زندانی است که عبرت گیرد و بازدارندگی هم برای خود هم دیگران که به سمت این جرم می‌روند، دوربودن مجرم ازجامعه‌ای که در آن جرم مرتکب شده دیگر هدف زندانی کردن شخص است.

پورمحمدی آموزشی و تربیت را ذکر کرد و گفت: باید ببنیم چقدر به اهداف زندان نزدیک شدیم و آیا زیرساخت‌های نرم‌افزاری وسخت‌افراری در ختیار داریم تا به اهداف برسیم.

وی تصریح کرد: اینکه بودجه اداره زندان زیر نظر فرمانداری است اشتباه است و از اول زیربنای این موضوع اشتباه بنا شده که بودجه زندان که زیر نظر قوه قضائیه است در یک نهاد دیگر در یک قوه دیگر است.

رئیس دادگستری رفسنجان تصریح کرد: در زندان رفسنجان در بحث آب شرب و تخلیه فاضلاب و زیرساخت‌ها خیلی مشکل دارند، زندان رفسنجان فرسوده است باید فکری شود، در ابتدایی‌ترین مسائل با مشکل مواجه‌ایم که باید مسائل آن حل شود. در گذشته قول‌هایی داده شده اما به آن عمل نشده است.

وی خاطرنشان کرد: اول اسفندماه با توجه به کرونا بخشنامه برای کاهش آمار زندانیان صادر کردند که رفسنجان بیشترین کاهش آمار زندانیان در استان را دارد که برای اولین‌بار ۲۰ تخت خالی در زندان رفسنجان داشتیم و  بی‌سابقه بود. قانون کاهش مجازات موجب کاهش جمعیت کیفری زندان خواهد شد.

رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان با بیان اینکه مدیریت زندان در حال حاضر کار سختی شده، ادامه داد: جنبه بازدارندگی زندان خیلی کم شده که این از بازگشت شخص به زندان مشخص است.

وی ابراز داشت: قوه قضائیه در این دوره با نوع نگاه متفاوت از قبل سعی در اجرای قوانین، بدون هیچ خط قرمز و منطقه ممنوعه‌ای دارد.

زندان رفسنجان باید جابه جا شود

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان اظهار داشت: در مورد بودجه کاملا اشتباه است که با بودجه اندکی مسئولیت همه امور مالی و عمرانی به عهده قوه مجریه گذاشته شود از طرفی هیچ بودجه‌‌ای اختصاص داده نشود در حالی که شرکت‌هایی سازمان زندان‌ها با درآمدزایی دارند که ماحصل آن به زندان نمی‌رسد.

فرماندار رفسنجان گفت: زندان رفسنجان برای داشتن شرایط خوب باید جابه‌جا شود برای جابه‌جایی آن برنامه داریم، سال ۷۲ زندانی که خارج از شهر ساخته شده الان به‌دلیل ایجاد زیرساخت‌ها اطراف آن ساکنان زیادی را در خود جای داده و همواره شکایت دارند.

۷ درصد موجودی زندان های کرمان در رفسنجان

امیری مدیرکل زندان‌های استان کرمان اظهار کرد: امروز قدر امنیت را باید در زندگی شخصی، اجتماعی و فردی بدانیم. کسانی هستند دغدغه دارند، شهید می‌شوند در حوزه‌های مختلف انتظامی، بسیج و سپاه و …که آرامش‌مان را مدیون خون همه شهدا و امثال سردار سلیمانی و مجموعه امنیتی انتظامی هستیم.

وی بیان داشت: زندان هم در کنار این عزیزان که جانفشانی می‌کنند افرادی را نگه می‌دارد که به‌نوعی نظم و قوانین جامعه را بر هم زدند و یا به‌عنوان متهم یا محکوم در مجموعه زندان به‌سر می‌برند.

امیری عنوان کرد: در خصوص بودجه اداره کل زندان‌ها جای بحث است فرمایشات درستی هم در مجموعه قضائی هم اجرایی مطرح است، از نظر بودجه‌ای زحمات‌مان روی دوش مجموعه دولت است هرچه در توان باشد کمک می‌کنند اما باید از جنبه اینکه امروز در دولت‌های متفاوت زمانی که صحبت از ساخت زندان می‌شود مسئولان مربوطه تنها حرف‌شان این است که زندان جای مانوردادن نیست که بگوییم رفتیم فلان شهرستان بودجه برای زندان گذاشتیم یا زندان ساختیم که نساختن زندان همین مشکلات را به وجود می‌آورد، در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه مدیریت سال‌های ۷۲ فضای زندان رفسنجان خارج از شهر در بیایان ایجاد شد اما به‌دلیل ایجاد زیرساخت‌ها اطرافش از لحظ مسکونی رونق گرفت.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان با بیان اینکه آماری که برای زندان رفسنجان در نظرن گرفته شده بود ۱۰۰ نفر بود اما الان آماری که به خود اختصاص داده  ۷۱۳ نفر است که ۴۱۰ نفر داخل زندان و ۲۲۳ نفر رای باز هستند، اضافه کرد: یعنی زندان رفسنجان حدود ۷ درصد موجودی استان را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: با همه این وضعیتی که داریم اما مدیون نگاه دستگاه قضائی هستیم که با این آمار بالا مجموعه زندان از نظر بهداشتی، پشتیبانی و امنیت روحی وروانی در فضای خیلی خوبی قرار دارد.

امیری خاطرنشان کرد: ایام شیوع کرونا بالای ۵۰ درصد از زندانیان محکوم ما به مرخصی رفتند با توجه به هم ورودی هم برگشت از مرخصی دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح استان در ورودی زندان‌ها مستقر و زندانیان را از نظر بیماری بررسی کردند که کسی مبتلا یا ناقل نباشد که با ورود خود دیگران را مبتلا کند همچنین فضایی برای ماندگاری ۱۴ روزه در نظر گرفته شده بود.

امیری ابراز داشت: بهترین و امن‌ترین جا در بخش رعایت پروتکل و مبارزه با ورود ویروس کرونا مجموعه زندان است در سطح استان همکاری خیلی خوبی صورت گرفت در رفسنجان توسط دانشگاه علوم پزشکی همکاری به وجود نیامد ورودی‌های زندان تهدیداتی بود که با تدبیر دادستان و فرماندار و رئیس دادگستری تدابیری اندیشیده شد.

وی گفت: در بخش جابه‌جایی زندان رفسنجان درخواست زمین را می‌دهیم بتوانیم فضایی آماده شود هرچه زودتر مجوز زندان جدید گرفته شود که سازمان برنامه و بودجه باید مجوز بدهد.

در پایان با تقدیر از زحمات سلحشوری، رئیس سابق زندان رفسنجان، مهدی اختیارآبادی به عنوان رئیس جدید اداره زندان رفسنجان معرفی شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
تکریم رفسنجان زندان قوه قضائیه معارفه
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط روراستی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :